Kako snimati prirodu i poticati očuvanje: savjeti za fotografiranje divljih životinja

Savjeti fotografa Christine Sonvilla i Marca Grafa i tehnike koje će vam pomoći da svoje fotografije divljih životinja podignete na novu razinu.
Crvena vjeverica gleda ravno u fotoaparat dok prolazi preko hrpe osušenog lišća i palih latica. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon. © Robert Marc Lehmann

Austrijski fotografi prirode Christine Sonvilla i Marc Graf fotografirali su divlje životinje diljem svijeta, od austrijskih alpskih risova do neuhvatljivog bengalskog tigra. Upoznali su se na Sveučilištu u Beču gdje su oboje studirali očuvanje okoliša. Otkrili su kako ih oboje zanima fotografija i shvatili su kako je to način da prirodi daju glas.

Marc je dao primjer toga kako je moguće ostaviti trag: "Krajem 2016. objavili smo prvu fotografiju alpskog risa visoke razlučivosti snimljenu u austrijskim planinama; to je bilo uistinu uzbudljivo jer u čitavoj ih Austriji ima svega 10 do 15, a upravo u to vrijeme dva su stradala zbog krivolova. Poruku o potrebi očuvanja risova pokušali smo proširiti diljem Austrije, preko raznih medija.”

Christine nastavlja priču: „Vjerujemo da je oko 2,2 milijuna ljudi naišlo na tu temu, što čini oko petine austrijske populacije. Osim toga, radimo puno prezentacija uživo, pri čemu upotrebljavamo fotografiju i film. Kroz svoj rad premošćujemo procjep između javnosti i organizacija koje se bave prirodom, nevladinih organizacija, znanstvenika i svih drugih ljudi iz tog polja."

Ovdje Christine i Marc dijele svoje savjete za upotrebu fotografija prirode kao alata za promicanje očuvanja prirode, a mi dajemo 10 najboljih savjeta za snimanje sjajnih fotografija divljih životinja.

Prva fotografija alpskog risa visoke razlučivosti snimljena zamkom s fotoaparatom u Austriji, koju su na Canon fotoaparatu i objektivu snimili fotografi divljih životinja Christine Sonvilla i Marc Graf.

Prva fotografija divljeg alpskog risa visoke razlučivosti snimljena zamkom s fotoaparatom u Austriji, koju su 2016. snimili Christine Sonvilla i Marc Graf. „Ova fotografija upotrijebljena je za promicanje povratka risova u austrijske Alpe”, objašnjava Marc. „Ta jedinka toliko je važna malom broju životinja koje sada žive tamo.” Snimljeno zamkom s automatiziranim fotoaparatom i objektivom Canon. © Christine Sonvilla i Marc Graf

Pronađite priču i kreativnost

Ne morate putovati daleko kako biste pronašli priču o otpornosti prirode. Zapravo, projekt bliži vama omogućit će vam da izgradite svoje znanje o objektu i lakše ga snimite u različitim uvjetima.

„Posljednjih smo godina usredotočeni na Srednju Europu i vidjeli smo kako se ekosustavi i divlje životinje mogu oporaviti i vratiti kad im osiguramo vrijeme i prostor”, kaže Christine. „Na primjer, u Nacionalnom parku Bavarske šume raznolikost vrsta nevjerojatno se povećala jer su vlasti ostavile mnoštvo stabala koje je srušila velika oluja. Inače bi bila uklonjena kako bi se smanjio broj nametnika i bolesti. Ali možete vidjeti koju je to pozitivnu promjenu donijelo za raznolikost.”

Vaša ideja uopće ne mora biti epska. Christinin i Marcov kratki film Flowing: My Dream of More Freedom priča priču iz perspektive rijeke o tome kako život može bujati u rijeci kad se uklone brane i druge prepreke. Pogledajte film u nastavku.

„Bila je to prilično jednostavna produkcija”, kaže Marc, „i dokaz je da ideja ne mora uvijek biti složena niti da produkcija treba trajati godinama. Sve smo snimili za 6 – 7 tjedana na lokacijama diljem Srednje Europe.” Christine i Marc uglavnom su upotrebljavali EOS R5 tvrtke Canon (sada zamijenjen modelom EOS R5 Mark II tvrtke Canon) u kombinaciji s objektivom RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM i nizom širokokutnih objektiva tvrtke Canon.

Christine dodaje da je, unatoč tome što traje samo četiri minute, film postigao velik uspjeh u smislu informiranja. Osvojio je nagrade na međunarodnim filmskim festivalima, a čak je prikazan i u Europskom parlamentu tijekom rasprave o financiranju obnove rijeka.

Stvorite mrežu

Za početak, u vašoj blizini možda postoji lokalni projekt obnove ili očuvanja okoliša, možda nešto s čime ste već povezani. Osim toga, možete se obratiti znanstvenicima i stručnjacima u zajednici za očuvanje prirode koji rade na temama koje vas zanimaju. Izgradnjom mreže kontakata moći ćete pronaći priče koje vrijedi ispričati, ali možda ćete otkriti i nove načine kako da ih ispričate.

Jedan od projekata Christine i Marca koji je pokazao da se priroda obnavlja na najnevjerojatnijim mjestima bio je moguć samo zbog njihovih kontakata u znanstvenom svijetu. Ostali su u kontaktu sa starim prijateljem sa sveučilišta koji je proučavao krunaste orlove na području grada Durbana u Južnoj Africi.

„Tko bi pomislio da jedna od najvećih afričkih ptica grabljivica uspijeva živjeti u gradu od 4 milijuna ljudi?”, kaže Christine.

„Zbog krčenja šuma diljem Južne Afrike, ovi orlovi bore se za opstanak i moraju se prilagođavati urbanim područjima”, dodaje Marc. „Ali ljudi sade drveće u svojim vrtovima i sretni su kad vide da se orlovi gnijezde na njima.”

Christine objašnjava: „Jedan par imao je gnijezdo krunastog orla ispred prozora svoje dnevne sobe. Prva stvar koju je žena radila svako jutro bila je provjera jesu li ptice dobro. Dokumentirali smo sve te različite aspekte.”

Muškarac fotografiran dok kroz prozor svoje kuće gleda krunastog orla koji se gnijezdi u njegovu vrtu u Durbanu, Južna Afrika. Snimljeno fotoaparatom i objektivom Canon.

Christine i Marc fotografirali su par koji gleda krunaste orlove kako se gnijezde u njihovu vrtu. Okruženje dnevnog boravka daje kontekst, dok kontrast između toplih svjetala u prostoriji i hladnog vanjskog svjetla stvara dojmljiv rezultat. © Christine Sonvilla i Marc Graf

Upoznajte svoj fotoaparat i budite kreativni s objektivima

Ako fotografirate divlje životinje, možda ćete imati samo letimične poglede na svoj objekt. Upoznavanje s kontrolama fotoaparata pomoći će vam da najbolje iskoristite spontane trenutke.

„Prije svega, preporučujem vježbanje na fotoaparatu i učenje kako prilagoditi otvor blende itd., tako da to instinktivno možete činiti – kao da vozite automobil”, kaže Christine.

„Na kraju preostaju upornost i ustrajnost da se ne odustane lako. Može biti dana kad čak ne otpuštate zatvarač jer se ništa ne događa. Ali morate nastaviti.

„Također je važno biti otvorenog uma za sve što se nalazi na slici. Nemojte se samo fokusirati na objekt, već i na detalje u pozadini. Čak i ako je donekle mutna, pozadina može istaknuti vašu fotografiju među drugim fotografijama istog objekta.”

Način na koji upotrebljavate objektiv može vam pomoći u komuniciranju detalja objekta na dojmljiv način. Telefoto objektiv ne samo da uvlači udaljene objekte u kadar, primjerice, već čini i da detalji u pozadini izgledaju veće i bliže objektu nego pri snimanju širokokutnim objektivom. Taj efekt možete upotrijebiti kako bi biljka ili životinja izgledale „pod prijetnjom” iz okoline.

Fotografija krunastog orla u gnijezdu u Durbanu, Južna Afrika, koju su u sumrak snimili fotografi divljih životinja Christine Sonvilla i Marc Graf telefoto objektivom Canon od 300 mm.

Još jedna slika krunastog orla koji se gnijezdi u Durbanu, snimljena fotoaparatom Canon i telefoto objektivom Canon od 300 mm. „Kao i kod širokokutnog objektiva, objekt i informacije iz pozadine unosite u jednu sliku, ali na vrlo sažet način”, kaže Marc. To ovdje pomaže približiti svijet čovjeka i ptice. © Christine Sonvilla i Marc Graf

Realizacija priče

Dijeljenje slika divljih životinja na društvenim mrežama može biti koristan način za podizanje svijesti i inspiriranje ljudi da saznaju više. Možete upotrebljavati snimke koje prikazuju otpornost prirode ili slike koje predočuju prijetnje i pritisak na prirodni svijet.

„Uvijek mislimo na priču koju bismo željeli ispričati i osnovne slike koje bismo željeli snimiti”, objašnjava Marc. Cilj je snimiti jednu sliku koja će ispričati cijelu priču: „To je u središtu našeg rada. Stoga je važno imati plan, a zatim možete prilagoditi sve tehničke aspekte, kao što su otvor blende i žarišna duljina, kut fotoaparata, način komponiranja pozadine itd.

„Uvijek nastojimo prikazati pozitivan aspekt pričanja priča kad su u pitanju društvene mreže. Gotovo nikad ne dijelimo slike koje pokazuju negativnu stranu priče. Ako to činimo, prikazujemo što je bilo i kako je na kraju ispalo – tako da uključimo pozitivan fokus.”

Smeđi medvjed fotografiran fotoaparatom i objektivom Canon fotografa divljih životinja Christine Sonville i Marca Grafa na brežuljku u Europi, s vidljivim svjetlima sela u pozadini.

Christina i Marc kažu da je njihov fotografski projekt o smeđim medvjedima u srcu Europe imao najviše utjecaja. „Dojmljivo je vidjeti da na jednom od najgušće naseljenih kontinenata na planetu tako brzo raste broj velikih grabežljivaca poput medvjeda, vukova i risova.” Povijesna slika snimljena je zamkom s automatiziranim fotoaparatom i objektivom Canon. © Christine Sonvilla i Marc Graf

Deset savjeta za poboljšanje fotografija divljih životinja

Nepredvidljive životinje koje se kreću brzo, rijetko i nepredvidivo među najizazovnijim su subjektima za fotografiranje.

Međutim, fotografiranje divljih životinja slično je sportskoj fotografiji – ključna je učinkovita priprema, pronalaženje odgovarajućeg položaja, poznavanje kompleta koji vam je potreban (i način njegove upotrebe) te očekivanje neočekivanog.

Ovo je 10 najvažnijih savjeta za snimanje sjajnih fotografija divljih životinja.

1. Upoznajte se sa subjektom

Iberijski ris stoji na stijeni i gleda izravno u fotografa u Nacionalnom parku Andujar u Španjolskoj, pozadina je izvan fokusa. Snimljeno modelom EOS R7 tvrtke Canon.

Može biti korisno naučiti kako se životinje u divljini kreću i ponašaju kako biste mogli odabrati najbolji način njihovog fotografiranja. Snimljeno modelom EOS R7 tvrtke Canon pri 1/1600 s, f/2,8 i ISO 1250. © Dani Connor

Poznavanje staništa i ponašanja životinje koju fotografirate od ključne je važnosti te će vam uštedjeti mnoge sate na terenu. Ako znate u koje je doba godine ta vrsta aktivna, to će vam pomoći u planiranju snimanja. Odlične snimke divljih životinja rijetko nastaju bez znanja i organizacije.

2. Odaberite odgovarajući komplet za fotoaparat za snimanje divljih životinja

EOS R7 tvrtke Canon fotografiran u šumi.

Kombinirajte objektiv sa zumiranjem Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM i fotoaparat bez zrcala APS-C kao što je EOS R7 i dobijte efektivni raspon od 28,8 do 240 mm koji omogućuje smanjivanje prikaza veće slike – idealno za snimanje divljih životinja u veličanstvenom krajoliku ili zumiranje radi snimanja pojedinosti.

Kombinacija fotoaparata i objektiva koja je relativno lagana za nošenje bit će praktičnija ako morate putovati na udaljena mjesta. Pouzdano automatsko izoštravanje i velika brzina kontinuiranog snimanja (velik broj sličica u sekundi) omogućuju vam brzo uzastopno snimanje i pomažu u snimanju nizova ponašanja životinja. Fotoaparat s LCD zaslonom promjenjivog kuta nagiba olakšava snimanje iz kreativnih kutova, npr. iz niskih kutova za snimke oči u oči sa životinjama.

3. Odaberite odgovarajući objektiv

Portret velike sive sove, koji je snimio fotograf divljih životinja Guy Edwardes s pomoću telefoto objektiva sa zumiranjem Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM.

Fotografiranje ptica obično zahtijeva supertelefoto žarišne duljine. Ovu fotografiju snimio je fotograf divljih životinja Guy Edwardes na modelu EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 200-800mm F6.3-9 IS USM pri 500 mm, 1/250 s, f/14 i ISO 6400. © Guy Edwardes

Telefoto objektivi omogućuju vam fotografiranje divljih životinja s veće udaljenosti, ali vrijedi uzeti u obzir i druge vrste objektiva za fotografiranje prirode. Širokokutni objektivi omogućuju snimanje životinja i biljaka u širem okruženju ili okruženju grada, dok makroobjektivi pomažu u kreiranju dojmljivih krupnih planova kukaca i drugih malih objekata.

Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM ima širok raspon zumiranja koji omogućuje svestranost primjene. Za još veći supertelefoto doseg na fotoaparatu bez zrcala sa senzorom punog kadra kao što je EOS R8 tvrtke Canon postoje objektivi fiksne žarišne duljine Canon RF 600mm F11 IS STM i RF 800mm F11 IS STM.

Ako imate fotoaparat formata APS-C kao što je EOS R7 i želite započeti s ograničenim gabaritima i proračunom, uzmite u obzir Canon RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM.

Budući da je senzor u APS-C fotoaparatu manji od senzora u fotoaparatu sa senzorom punog kadra, objekt će biti veći u kadru, dakle APS-C fotoaparat zumira za otprilike 1,6x. Na primjer, uparite objektiv RF 100-400mm F5.6-8 IS USM s fotoaparatom EOS R7 i iskoristite „efektivnu žarišnu duljinu“ od 160 do 640 mm. Saznajte više u našem sveobuhvatnom vodiču za žarišnu duljinu.

Saznajte više o odabiru najboljih objektiva za fotografiranje divljih životinja.

4. Postavke fotoaparata: zadržite fokus

Ptica grabljivica koja leti nebom.

Ako ste dobri u prikradanju te uspijevate ne prestrašiti ptice i druge plašljive životinje, možete provesti vrijeme vježbajući različite tehnike snimanja kako biste usavršili svoje vještine. Snimljeno modelom Canon EOS R5 s objektivom Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM pri 451 mm, 1/8000 s, f/6,3 i ISO4000. © Robert Marc Lehmann

Kod fotografiranja životinja važno je osigurati izoštrenost objekta. Asortiman fotoaparata bez zrcala sustava EOS R tvrtke Canon ima izuzetno učinkovit sustav automatskog izoštravanja koji upotrebljava tehnologiju Dual Pixel AF tvrtke Canon. U ovom sustavu svaka osjetljiva površina na senzoru može imati mogućnost automatskog izoštravanja i snimanja, što među ostalim znači da se objekti mogu snimiti i pratiti bilo gdje u kadru slike.

Neke fotoaparate, uključujući EOS R7 i EOS R6 Mark II tvrtke Canon odlikuju način rada automatskog izoštravanja za prepoznavanje očiju životinja koji automatski traži oči u kadru i fokusira ih. Način rada automatskog izoštravanja AI Servo omogućava kontinuirano praćenje divljih životinja dok ste u pokretu, čak i ako se kreću vrlo brzo, za snimanje oštrih fotografija. Pokušajte snimiti niz fotografija u najbržem načinu rada fotoaparata kako biste lakše uhvatili onaj ključni trenutak.

5. Postavke fotoaparata: držite fotoaparat stabilnim

Mladunče lisice stoji na humku obraslom mahovinom, fotografirano fotoaparatom i objektivom sustava EOS R tvrtke Canon sa stabilizacijom slike kako bi se osigurala oštra slika.

U mnogim scenarijima snimanja divljih životinja nećete imati vremena postaviti stativ. Tu će vam pomoći stabilizacija slike koja jamči dosljedno oštre snimke snimljene iz ruke, čak i uz dugačke telefoto i makroobjektive.

Trešnja fotoaparata neprijatelj je oštrih fotografija pri upotrebi telefoto objektiva.

Velika većina telefoto objektiva tvrtke Canon ima vrlo učinkovitu optičku stabilizaciju slike koja to kompenzira, što obično odgovara vrijednosti ekspozicije od oko 3 do 5 koraka. To može napraviti ogromnu razliku u fotografiranju divljih životinja iz ruke, pri čemu velike brzine zatvarača mogu biti nepraktične u okolnostima u kojima ne radite s izravnim sunčevim svjetlom. Stabilizator slike u 5 koraka kod modela Canon RF 600mm F11 IS STM trebao bi omogućiti dosljedno oštre fotografije pri 1/20 umjesto 1/640 s.

Upotrijebite stabilizator slike za telefoto i makro fotografiju, naročito ako snimate s fotoaparatom iz ruke. Međutim, ako je fotoaparat na stativu, bolje je isključiti stabilizator slike.

6. Postavke fotoaparata: povećajte brzinu zatvarača kako biste izbjegli zamućenje

Siva čaplja leti iznad površine jezera s ribom u kljunu, fotografirana fotoaparatom sustava EOS R tvrtke Canon uz veliku brzinu zatvarača kako bi se uhvatile kapljice vode

Upotrebljavajte veliku brzinu zatvarača kako biste zamrznuli pokrete koje fotografirate. Kako biste saznali više o snimanju pokreta na fotografijama, pogledajte naše najbolje savjete za fotografiranje pokreta. Snimljeno modelom EOS R5 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM pri 400 mm, 1/3200 s, f/6,3 i ISO 12 800. © Robert Marc Lehmann

Logičan korak pri snimanju brze akcije je povećanje brzine zatvarača. Na gore prikazanoj fotografiji brzina zatvarača od 1/3200 s zamrznula je čaplju u pokretu i kapljice vode u zraku. Za početak je dovoljno oko 1/2000 s ili brže. Međutim, možda poželite dodati malo zamućenja uz manju brzinu zatvarača, npr. na vrhovima krila ptice, kako biste dodali dojam pokreta. Kod manjih ptica koje se brzo kreću vjerojatno ćete dobiti zamućenje vrha krila čak i pri relativno brzih 1/1000 s.

Kako budete postajali sve vještiji, možete dodatno smanjiti brzinu zatvarača, čak i do 1/10 s, pa čak i uvesti tehniku panoramiranja za dodatno povećanje dojma pokreta.

Generalno gledajući, brzina zatvarača trebala bi biti barem jednako brza kao recipročna žarišna duljina punog kadra. Dakle, ako upotrebljavate objektiv od 600 mm kao što je Canon RF 600mm F11 IS STM, treba vam brzina zatvarača od najmanje 1/600 s kad je stabilizacija slike isključena – kod većine fotoaparata to će biti 1/640.

7. Postavke fotoaparata: upravljajte dubinskom oštrinom

Jelen glavom probija pokrov od paprati koji je zamućen. Ovu malu dubinsku oštrinu uzrokuje duga žarišna duljina objektiva Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM.

Iako telefoto objektiv možda nema „velik“ otvor blende, i dalje ga možete koristiti za zamućivanje pozadine snimaka jer velika žarišna duljina može ostaviti dojam relativno male dubine polja, čak i pri relativno malom otvoru blende. To je moguće zahvaljujući mogućnosti telefoto objektiva da smanje udaljenost, približavajući zamućene pozadine izvan fokusa subjektu. Snimljeno modelom Canon EOS RP (sada zamijenjen modelom EOS R8) s objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 400 mm, 1/60 s, f/8 i ISO 1250. © Ben Hall

Kod svakodnevnih fotografija obično upotrebljavamo način rada s prioritetom otvora blende (AV na kotačiću fotoaparata). Za makroobjektive, zbog male radne udaljenosti, otvor blende obično se zatvara do f/16, f/22 ili više kako bi se maksimalno povećala dubinska oštrina i osiguralo izoštravanje cijelog prizora.

Često možete poboljšati fotografije divljih životinja iskorištavanjem zamućenja neizoštrenih dijelova slike, poznatih i kao bokeh, kako bi se vaš objekt istaknuo. Međutim, ako želite snimiti divlje životinje u prirodnom okruženju, možda želite izbjeći zamućivanje pozadine.

Veća žarišna duljina daje jače pozadinsko zamućenje. Zato telefoto objektive za zumiranje možete upotrebljavati za izdvajanje subjekta i zamućivanje pozadine. Ako želite pojačati zamućenje, pomaknite se nekoliko koraka unatrag i zumirajte na veću žarišnu duljinu.

8. Kompozicija i svjetlo

Jelen stoji u visokoj travi.

„Zlatni sat“ ima prikladan naziv. Tijekom sat vremena nakon izlaska i sat vremena prije zalaska, sunce je nisko na nebu, a njegova je svjetlost topla i zlaćana. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon (sada zamijenjen modelom EOS R8) s objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 373 mm, 1/1250 s, f/8 i ISO1250. © Ben Hall

Kvalitetu fotografija možete povećati odabirom odgovarajućih uvjeta osvjetljenja za fotografiranje subjekata. Uzimajući u obzir uzorke ponašanja životinja, pokušajte iskoristiti ranojutarnje ili kasnovečernje sunce za toplo slabo osvjetljenje koje daje bogate boje i duboke sjene.

Upotrebljavajte pravilo trećine kako biste stvorili dinamičnu kompoziciju. Može vam pomoći aktiviranje prikaza mreže 3x3 na elektroničkom tražilu fotoaparata sustava EOS R tvrtke Canon. Ostavite više prostora ispred objekta nego iza njega, tako da izgleda kao da životinja gleda ili se kreće prema fotografiji, a ne iz nje.

Ono što je najvažnije: uvijek provjerite ima li u pozadini smetnji. Svijetli objekt u daljini ili grana stabla koja izgleda kao da raste iz glave životinje odvući će pažnju gledatelja od glavnog objekta.

9. Ne uznemiravajte životinje

Objektiv sa zumiranjem Canon RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM postavljen na kamuflirane noge fotografa divljih životinja.

Upotrijebite Canon telefoto objektiv, bilo da se radi o objektivu fiksne žarišne duljine ili objektivu sa zumiranjem kao što je RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, kako se ne biste morali previše približavati divljim životinjama i postavite fotoaparat prije nego što se počnete približavati. © Robert Marc Lehmann

Kako bi ste snimili prirodno ponašanje životinja, budite što tiši i koristite cik-cak pristup umjesto da idete ravno prema njima. Pazite da vam vjetar puše prema licu dok se približavate, tako da se vaš miris odmiče od njih. Upotrebljavajte dostupna stabla, stijene i druge predmete u okruženju kao skrovišta i izbjegavajte prelamanje horizonta.

Provjerite je li fotoaparat uključen i postavite ga prije nego što se pokušate približiti. Fotoaparati sustava EOS R mnogo su tiši u radu od DSLR fotoaparata jer nemaju zrcalo koje se pomiče gore-dolje unutar kućišta između svake snimke. Uz EOS R7, EOS R10 tvrtke Canon i niz drugih fotoaparata u asortimanu možete odabrati funkciju tihog zatvarača kad snimate u jednom od načina rada kreativne zone. Time se onemogućuju razne značajke fotoaparata koje bi inače mogle upozoriti životinju na vašu prisutnost, kao što su zvuk otpuštanja zatvarača, okidanje bljeskalice i pomoćna zraka za automatsko izoštravanje.

Mnogi fotoaparati sustava EOS R omogućuju vam da način rada zatvarača postavite na elektronički neovisan o funkciji tihog zatvarača. U glavnom izborniku također možete onemogućiti zvučne signale fotoaparata.

10. Ekstremni krupni planovi

Fotografija vilinog konjica na grančici u krupnom planu uz zamućenu pozadinu, snimljena fotoaparatom EOS R50 tvrtke Canon i objektivom sa zumiranjem Canon RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM.

Uz odgovarajuću opremu i mnogo strpljenja makrofotografiranjem možete napraviti doista izvanredne slike sićušnih objekata. Snimljeno modelom EOS R50 tvrtke Canon s objektivom RF-S 55-210mm F5-7.1 IS STM tvrtke Canon pri 210 mm, 1/50 s, f/7,1 i ISO 100.

Kod manjih objekata, kao što su pčele, leptiri i drugi kukci, snimanje u iznimnom krupnom planu osigurat će da se objekt ne izgubi u širokom kadru. Najbolja opcija za to je makroobjektiv ili možete upotrebljavati i Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM koji ima mogućnost povećanja od 0,41x i izoštravanje krupnog plana te može proizvesti fotografije vrlo bliske makrosnimkama.

Postojeći makroobjektivi tvrtke Canon imaju hibridnu stabilizaciju slike, zbog čega su vrhunski uređaji za snimanje iz ruke s ekstremnim krupnim planovima. Objektivi Canon RF 35mm F1.8 IS MACRO STM i RF 85mm F2 MACRO IS STM vrhunski su primjeri koji pružaju faktor povećanja od 0,5x, za makrosnimke pri najmanjoj udaljenosti izoštravanja.

Više informacija potražite u našim vodičima za odabir kompleta za početak snimanja makrofotografija i najbolje objektive za fotografiranje divljih životinja.



Napisali Matthew Richards, Natalie Denton i Marcus Hawkins

Slični proizvodi

  • EOS R7

    Istražite divljinu s pomoću fotoaparata koji pruža senzacionalnu brzinu i kvalitetu slike u prijenosnom kućištu APS-C dizajniranom za budućnost.
  • EOS R10

    Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata.
  • RF-S 18-150mm F3.5-6.3 IS STM

    Širokokutni do telefoto objektiv za zumiranje APS-C serije EOS R savršen je za fotografiranje putovanja, divljih životinja, sportova i stil života.
  • RF 75-300mm F4-5.6

    Cijenom pristupačan, lagan telefoto objektiv sa zumiranjem iz kompleta za snimanje divljih životinja, sportskih događaja i obiteljskih avantura.
  • RF 24-240mm F4-6.3 IS USM

    Svestrani objektiv s povećanjem od 10x za sustav EOS R nudi ogromnu prilagodljivost u vidu jednog prijenosnog objektiva.
  • RF 100-400mm F5.6-8 IS USM

    Svestran, kompaktan i lagan objektiv sa zumiranjem RF 100-400mm, sa sustavom stabilizacije slike u 5,5 koraka, omogućava snimanje divljih životinja i akcije bez težine.

Slični članci

Dokumentiranje projekta obnove divljine

Fotografkinja i stručnjakinja za obnavljanje divljine dijeli informacije o tome kako je pomogla oživjeti svoj lokalni krajolik.

Najbolji početni objektivi za fotografiranje divljih životinja

Snimajte zapanjujuće snimke životinja i ptica uz ove povoljne RF i RF-S objektive fiksne žarišne duljine i objektive sa zumiranjem tvrtke Canon.

Savjeti za makrofotografiju

Pojednostavljena makrofotografija – otkrijte najbolji komplet, savjete i tehnike.

Kako fotografirati ptice

Savjeti i najbolji početnički komplet za fotografiranje ptica.