silhouette of woman in-front of city scape

Osnove fotografije

Savjeti i najbolji objektivi za fotografije sa zamućenjem pozadine

DSLR fotografi obožavaju neizoštrene dijelove svojih fotografija, jer se time razlikuju od slika s početničkih fotoaparata i pametnih telefona s kojima je teško postići naglašeno neizoštrene dijelove. Zamućenje (bokeh) je pojam kojim se opisuju kvaliteta i karakteristike tih neizoštrenih područja i najvidljivije je na istaknutim zamućenim dijelovima.

Količina zamućenja na slici povećava se s plićom dubinskom oštrinom ili većim neizoštrenim područjem. Stoga upravljanje količinom zamućenja na slikama ovisi o povećanju zamućenih područja. U nastavku je nekoliko načina za dodavanje zamućenja na slike smanjenjem dubinske oštrine.

1. Primjena "brzog" objektiva – odnosi se na veliki maksimalni otvore blende, preporučujemo EF 85mm f/1.8 USM ili EF 50mm f/1.8 STM

2. Snimanje s velikim otvorom blende – primjenjujući način za prednost otvora blende (Av) ili ručni (M) načina rada na fotoaparatu odaberite širok otvor blende (mali f-broj) kako biste smanjili dubinsku oštrinu i povećali razliku izoštrenosti izoštrenog objekta i okoline.

3. Povećanje udaljenosti između objekta i pozadine također dodatno zamućuje pozadinu.

ornate lamp in-front of bokeh effect

4. Približite se – minimalnom udaljenošću od objekta povećava se neizoštrena pozadina.

5. Primijenite veće žarišne duljine kako biste smanjili izoštrenu površinu na fotografijama. Ako imate objektiv za zumiranje, zumirajte na maksimalnu žarišnu duljinu. Objektivi sa žarišnom duljinom od 200 mm ili većom daju još veća zamućena područja.

Slični članci
How to use natural light

OSVJETLJENJE FOTOGRAFIJE

Način upotrebe prirodnog svjetla

Ako znate kako koristiti svjetlo u svoju korist, to će učiniti veliku razliku na vašim fotografijama. Vidjet ćete rezultate bez ulaganja u novu opremu.

The difference a portrait lens makes

PORTRETI

Razlika koju čini objektiv za portretiranje

Postoje brojni specijalizirani objektivi za pojedine žanrove, poput fotografiranja portreta, koji mogu činiti veliku razliku na fotografijama.

Take better portraits

PORTRETI

Portreti u uvjetima lošeg osvjetljenja

Noćni portreti mogu biti izazovni. Nastavite čitati i saznajte kako poboljšati vještinu snimanja portreta.

6. Odaberite objekte s vidljivim istaknutim dijelovima u neizoštrenom području. Istaknuti dijelovi su izvori svjetlosti na slici; tako svjetlosni lanci ili svijetlo koje prolazi kroz stablo oblikuju predivne kugle i oblike od zamućenog svjetla ili zamućenje.

7. Nemojte zaboraviti na prednji plan – neizoštreno područje također je moguće ostvariti u prednjem planu slika. Pokušajte objekte postaviti dalje u pozadinu i obuhvatiti neke detalje iz prednjeg plana koji su blizu fotoaparatu.

8. Također možete izrezati oblike iz kartona i postaviti ih ispred objektiva kako biste stvorili zanimljive efekte, pogledajte videozapis:

Poboljšanje kvalitete u odnosu na količinu zamućenja ovisi o primijenjenom objektivu. U neizoštrenim svijetlim područjima posebno su vidljivi oblici zamućenih svjetlosnih šara koje stvaraju otvor blende fotoaparata ili blende objektiva. Općenito, objektivi s više listića na otvoru daju okrugliji otvor blende i ugodnije zamućenje.

 silhouette of woman in-front of city scape with zoom

Povezani proizvodi

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike