VODIČ ZA KUPCE

Najbolji početni objektivi za fotografiranje divljih životinja

Početnik ste u fotografiranju divljih životinja? Snimajte zapanjujuće snimke divljih životinja i ptica uz ove objektive fiksne žarišne duljine i objektive sa zumiranjem tvrtke Canon.
Canon Camera
Snimanje intimnih fotografija divljih životinja i ptica u njihovom prirodnom staništu zahtijeva razumijevanje ponašanja životinja, vještine na terenu, strpljenje i ustrajnost. No čak i sa svim tim, nećete daleko stići bez telefoto objektiva.

Dobra vijest je da ne morate potrošiti mnogo novca na skupe profesionalne objektive kako biste započeli s fotografiranjem divljih životinja. Na raspolaganju vam je bogat izbor laganih objektiva odličnih radnih značajki za snimanje divljih životinja, uz objektive koji upotpunjuju asortiman fotoaparata EOS M, mogućnosti naprednog automatskog izoštravanja i visoki ISO sustava EOS R bez zrcala sa senzorom punog kadra te najnovije modele EOS DSLR.
Fotografija obrisa tri jelena naspram oblaka okupanih zlatnom svjetlošću.

Objektivi za zumiranje pružaju više mogućnosti kadriranja, omogućavajući postizanje užih snimki životinja, ali i širih snimki u njihovom okruženju. Ova snimka snimljena je fotoaparatom s APS-C senzorom od 187 mm, odnosno žarišna duljina ekvivalentna 35 mm je 299 mm. Snimljeno modelom Canon EOS 850D s objektivom Canon EF 70-300mm f/4.5-6 IS II USM pri 1/2500 s, f/5,6 i ISO800. © Ben Hall

Krupni plan šarene papige sa zelenim perjem na glavi, zelenim-plavim krilima i jarko narančastim tijelom.

Telefoto objektivi omogućavaju snimanje detaljnih snimaka životinja kojima ne možete prići blizu, bilo zbog toga što su opasne ili zato što ih ne želite uznemiriti. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 600mm F11 IS STM pri 1/350 s, f/11 i ISO1600.

Trebam li telefoto objektiv za fotografiranje divljih životinja?




Ne uvijek. Ponekad možete upotrebljavati širokokutni objektiv – obično definiran kao onaj sa žarišnom duljinom od 35 mm ili manje – za snimanje fotografija divljih životinja u njihovom okruženju, ali morat ćete se približiti kako biste to postigli. Ako želite snimiti fotografije divljih životinja koje ispunjavaju kadar, obično vam treba objektiv iz telefoto (85 mm ili veće žarišne duljine) ili supertelefoto (300 mm i više) raspona. Te vrste objektiva snimaju uže vidno polje – ispred vas je samo djelić prizora – što udaljene životinje i ptice čini većima na snimci.

Trebam li za fotografiranje divljih životinja upotrebljavati objektiv sa zumiranjem ili objektiv fiksne žarišne duljine?




Telefoto objektivi sa zumiranjem svestraniji su i omogućuju vam promjenu kadra fotografije bez potrebe za promjenom položaja ili zaustavljanjem snimanja i prebacivanjem na drugi objektiv. Objektivi fiksne žarišne duljine imaju samo jednu žarišnu duljinu, ali općenito su laganiji od ekvivalentnog objektiva sa zumiranjem. Dostupni su i u većim žarišnim duljinama, što olakšava fotografiranje divljih životinja kojima se ne možete fizički približiti kad vam objektiv sa zumiranjem ne pruža dovoljan doseg.
Kanadska guska pliva na mirnoj površini vode.

Revolucionarni sustav EOS R omogućava inovativan, lagan dizajn objektiva – kao što je Canon RF F11 IS STM, koji teži 1260 mm, a kad se uvuče dug je samo 281,8 mm, zbog čega ga je jednostavno nositi uokolo. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS RP s objektivom Canon RF 800mm F11 IS STM pri 1/500 s, f/11 i ISO1250. © Ben Hall

Jelen s naglašenim rogovima stoji na travnjaku, podignute glave i okrenut prema kameri.

Objektiv za zumiranje pruža mogućnost ponovnog kadriranja fotografije kako biste uhvatili trenutak onda kada jednostavno nemate vremena za zamjenu objektiva. Snimljeno modelom a Canon EOS 850D s objektivom Canon EF 70-300mm f/4.5-6 IS II USM pri 300 mm (žarišna duljina ekvivalentna 35 mm je 480 mm), 1/500 s, f/5,6 i ISO400. © Ben Hall

Koje su žarišne duljine najbolje za divlje životinje i ptice?

Ptice su obično manje i teže im je prići nego drugim divljim životinjama pa često trebate veću žarišnu duljinu kako biste ih fotografirali. Iako možete snimati snimke velikog sisavca koji ispunjava kadar s objektivom od 300 mm ili 400 mm, za neke vrste fotografiranja ptica možda ćete morati upotrijebiti objektiv od 500 mm, 600 mm ili čak 800 mm.

No veličina senzora fotoaparata može pomoći. APS-C senzori u EOS M fotoaparatima bez zrcala i EOS DSLR fotoaparatima manji su od senzora punog kadra, pa obrezuju sliku s objektiva, čime objekt ispunjava veći dio kadra. „Faktor obrezivanja“ je 1,6x, što znači da ako uzmete EF objektiv dizajniran za fotoaparat sa senzorom punog kadra i upotrijebite ga na fotoaparatu sa senzorom APS-C, na taj ćete način povećati domet objektiva za 1,6. Na primjer, EF objektiv od 400 mm na modelu EOS 250D tvrtke Canon pruža prikaz ekvivalentan objektivu od 640 mm (400 x 1,6) na fotoaparatu sa senzorom punog kadra. Druge značajke objektiva ostaju iste, ali veći senzori mogu dati manju dubinu polja, što stvara veće zamućenje pozadine.
A male photographer in a green waterproof jacket crouches down to look through the viewfinder of a camera paired with a long lens with a camouflage cover.

Koje su druge značajke važne prilikom odabira objektiva za snimanje divljih životinja?

Objektivi s većim žarišnim duljinama može biti teže stabilnije držati, ali ugrađeni optički stabilizator slike (IS) može pomoći u ispravljanju zamućenja uzrokovanog podrhtavanjem fotoaparata. Snažan motor za izoštravanje pomoći će vam da pratite kretanje brzih životinja, a što tiše radi, to je manja vjerojatnost da ćete prestrašiti životinju. Veći maksimalni otvor blende (niži f-broj) znači da objektiv propušta više svjetla u fotoaparat, što može pomoći ako fotografirate brze životinje pri slabom osvjetljenju. Naposljetku, trebali biste uzeti u obzir veličinu i masu objektiva jer ćete vjerojatnije sa sobom nositi kompaktan, lagan objektiv koji vam omogućuje da najbolje iskoristite sve prilike za fotografiranje divljih životinja.

Međutim, zamućenje nije uvijek loše, kao što profesionalni fotograf divljih životinja Ben Hall objašnjava u svom videozapisu o kreativnom apstraktnom fotografiranju divljih životinja*.

Koji su najbolji objektivi tvrtke Canon za fotografiranje divljih životinja?

Predstavljamo izbor objektiva fiksne žarišne duljine i objektiva sa zumiranjem koji se lako upotrebljavaju i kreiraju vrlo kvalitetne fotografije divljih životinja i ptica.

RF 100-400mm F5.6-8 IS USM tvrtke Canon

CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM odličan za fotografiranje divljih životinja

Udvostručenje žarišne duljine – na primjer, s 200 mm do 400 mm – životinje i ptice na fotografijama čini dvostruko većima, maksimalno naglašavajući subjekt kao žarišnu točku. Snimljeno modelom Canon EOS RP s objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 400 mm, 1/40 s, f/8 i ISO800. © Ben Hall

Jelena s roščićima uokviruje paprat u zelenoj šumi.

Uski kut gledanja koji nude telefoto objektivi olakšava odabir savršene neupadljive pozadine za kadriranje životinja. Snimljeno modelom Canon EOS RP s objektivom Canon RF 100-400mm F5.6-8 IS USM pri 373 mm, 1/50 s, f/8 i ISO1250. © Ben Hall

RF objektivi tvrtke Canon za fotoaparate sa sustavom EOS R imaju niz dizajnerskih inovacija, a RF 100-400mm F5.6-8 IS USM nije iznimka. Laganiji je od objektiva EF 70-300mm F4-5.6 IS II USM tvrtke Canon, ali ima veći doseg, koji se može dodatno poboljšati RF ekstenderima. Ima prednost stabilizacije slike u 5,5 koraka za oštrije snimke iz ruke (kao što su one iznad), a upotrebljava tehnologiju izoštravanja Nano USM za brzo, tiho automatsko izoštravanje koje neće prestrašiti objekte kojima se pokušavate približiti.

RF 800mm F11 IS STM tvrtke Canon

Trenutačno najdulji RF objektiv koji je dostupan, RF 800mm F11 IS STM omogućuje vam snimanje snimki divljih životinja koje ispunjavaju kadar, bilo da fotografirate veliku divljač ili ptice u svom vrtu. Dodajte Ekstender RF 1,4x tvrtke Canon ili Ekstender RF 2x tvrtke Canon objektivu i dobit ćete još veći doseg – do 1600 mm s ovim potonjim. Fotoaparati sustava EOS R mogu automatski izoštravati čak i pri ovoj impresivnoj žarišnoj duljini.

Za objektiv s tako velikim dosegom, RF 800mm F11 IS STM iznenađujuće je kompaktan i lagan, a ima optički stabilizator slike u 4 koraka za oštrije fotografije i videozapise iz ruke.
Zec na polju, pozadina je zamućena, a sunčeva svjetlost ocrtava vene u jednom uhu.

Velik domet telefoto objektiva kao što je RF 800mm F11 IS STM omogućava fotografiranje plahih životinja bez uznemiravanja. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS RP s objektivom Canon RF 800mm F11 IS STM pri 1/100 s, f/11 i ISO500. © Ben Hall

Lemur u pripravnosti na stijeni, s rupicama u stijeni iza njega.

Telefoto objektivi s manjim maksimalnim otvorima blende, kao što su f/5,6 i f/11, lakši su za nošenje i pristupačniji od objektiva s velikim maksimalnim otvorom blende (manji f brojevi). Snimljeno fotoaparatom Canon EOS RP s objektivom Canon RF 600mm F11 IS STM pri 1/1400 s, f/11 i ISO1600.

RF 600mm F11 IS STM tvrtke Canon

Iako je RF 800mm F11 IS STM tvrtke Canon naročito pogodan za fotografiranje ptica, RF 600mm F11 IS STM je supertelefoto objektiv opće namjene, pogodan i za ptice i životinje. Komplet njegovih značajki sličan je onome modela RF 800mm, uključujući otvor blende bez listića od f/11, za privlačno zamućenje pozadine i STM motor za gotovo nečujno automatsko izoštravanje, a radi s ekstenderom RF 1,4x tvrtke Canon (žarišna duljina od 840 mm) i ekstenderom RF 2x tvrtke Canon (1200 mm). Osim toga, objektiv se uvlači do manje od 20 cm, što ga čini svestranim supertelefoto objektivom koji možete nositi svuda.

EF 70-300mm IS f/4-5.6 IS II USM tvrtke Canon

Patka fotografirana s razine vode dok joj kapljice vode kapaju iz kljuna.

Svestrani objektiv Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM kompatibilan je s DLSR APS-C EOS fotoaparatima punog kadra, a uz pomoć adaptera može se upotrebljavati i na sustavima EOS R i fotoaparatima serije EOS M. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS 850D, s objektivom Canon EF 70-300 IS f/4-5.6 IS II USM pri 267 mm (žarišna duljina ekvivalentna 35 mm je 427 mm), 1/320 s, f/5,6 i ISO640. © Ben Hall

Ovo je objektiv sa zumiranjem koji pokriva opsežan raspon žarišnih duljina od 70 – 300 mm i klasični je početnički objektiv za divlje životinje koji pruža prilagodljive mogućnosti kadriranja za veće životinje. Kako biste se još više približili, postavite EF 70-300 IS f/4-5.6 IS II USM na EOS DSLR tvrtke Canon sa senzorom APS-C formata (kao što je EOS 850D, EOS 250D ili EOS 90D tvrtke Canon) i možete iskoristiti efekt povećanja manjeg senzora, što vam daje doseg ekvivalentan onome od 112 – 480 mm.

Uz masu od samo 710 g i kompaktnu duljinu do 14,55 cm, s ovim objektivom lako možete putovati, a stabilizator slike u 4 koraka smanjuje zamućenje i podrhtavanje fotoaparata, što omogućuje i oštrije slike.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM tvrtke Canon

Liska pliva po mirnoj rijeci.

Svestrani objektiv EF-s 55-250mm f/4-5.6 IS STM lagan je i kompaktan, što znači da ga možete nositi svuda. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS 850D s objektivom Canon EF-s 55-250mm f/4-5.6 IS STM pri 250 mm (žarišna duljina ekvivalentna 35 mm je 400 mm), 1/400 s, f/5,6 i ISO800. © Ben Hall

Dva labuda plivaju na mirnoj vodi.

Objektiv EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM omogućava približavanje udaljenim životinjama koje možete snimati uglađeno i tiho kako ne biste uplašili subjekt – STM izoštravanje toliko je tiho da je vjerojatnost kako ćete ga uhvatiti mikrofonom fotoaparata iznimno malena. Snimljeno fotoaparatom Canon EOS 850D s objektivom Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM pri 200 mm (žarišna duljina ekvivalentna 35 mm je 320 mm), 1/4000 s, f/5,6 i ISO800. © Ben Hall

Ako tražite telefoto objektiv sa zumiranjem koji će nadopuniti komplet objektiva od 18 – 55 mm, ovo je dobra opcija. Dizajniran za EOS DSLR fotoaparate s APS-C senzorima kao što su EOS 2000D tvrtke Canon i EOS 4000D, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM pruža sliku s ekvivalentnim vidnim poljem kao objektiv od 88 – 400 mm na fotoaparatu sa senzorom punog kadra. Malen je, lagan i jednostavan za nošenje tijekom dana u zoološkom vrtu ili parku za divlje životinje ili na putovanju dalje.

EF-M 55-200mm f/4-5.6 IS STM tvrtke Canon

Šarena papiga na grani, razlistala stabla u pozadini.

Prsten za ručno izoštravanje na objektivu EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM omogućava brzo i lako precizno podešavanje izoštravanja, što je odlično za moćne portrete i detalje. Snimljeno modelom Canon EOS M2 (sada je zamijenjen modelom Canon EOS M6 Mark II) s objektivom Canon EF-M 55-200mm f/4.5-6.3 IS STM pri 200 mm, 1/30 s, f/8 i ISO100.

Ovaj kompaktni telefoto objektiv sa zumiranjem za fotoaparate bez zrcala EOS M pruža prikaz ekvivalentan onome objektiva od 88 – 320 mm na fotoaparatu sa senzorom punog kadra. EF-M 55-200mm f/4-5.6 IS STM ima stabilizator slike u 3,5 koraka koji omogućuje snimanje oštrijih snimki iz ruke, a upotrebljava koračni motor (STM) za uglađeno, tiho automatsko izoštravanje iznimno dobro za snimanje videozapisa divljih životinja koji ispunjavaju kadar.

Alternativni objektivi za snimanje divljih životinja

Iako su telefoto objektivi dovoljno izdržljivi za fotografiranje divljih životinja, mnogo je drugih objektiva koji se mogu kreativno upotrebljavati prilikom fotografiranja životinja i ptica.

Makroobjektivi, kao što su EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM tvrtke Canon, EF 100mm f/2.8L Macro IS USM tvrtke Canon, RF 35mm F1.8 Macro IS STM tvrtke Canon savršeni su za snimanje kukaca i drugih sićušnih stvorenja, na primjer. Oni izoštravaju s manje udaljenosti od drugih vrsta objektiva, što vam omogućuje da cijelu sliku ispunite malim objektom. Makroobjektivi dolaze u rasponu žarišnih duljina, a dulji objektivi bolji su za fotografiranje divljih životinja jer možete snimati detalje s veće udaljenosti. Iako RF 100-400mm F5.6-8 IS USM tvrtke Canon nije namjenski makroobjektiv, ima impresivno makropovećanje od gotovo pola veličine i mogućnost izoštravanja s male udaljenosti, što može biti praktično kad iznenada uočite nešto u blizini što je vrijedno snimanja.

Širokokutni objektivi kao što su EF-S 10-18mm f/4.5-5.6 IS STM tvrtke Canon i iznimno širokokutni RF 16mm F2.8 STM tvrtke Canon može biti dobar i za snimanje životinjskog staništa, cijelog jata ptica ili čak vloga sa sobom u kadru dok govorite o divljim životinjama iza sebe. Ako upotrebljavate fotoaparat s omogućenom Wi-Fi vezom, moguće je odmaknuti se od fotoaparata i omogućiti životinji da mu se približi, a zatim snimiti fotografiju s pomoću besplatne aplikacije za pametne telefone Canon Camera Connect kako biste zatvarač aktivirali daljinski.


Napisao Marcus Hawkins


*Videozapis dostupan samo na engleskom jeziku.

Slični proizvodi

Slični članci

  • Crvena vjeverica gleda ravno u fotoaparat dok prolazi preko hrpe osušenog lišća i palih latica.

    FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Savjeti za fotografiranje divljih životinja

    Savjeti i tehnike za novu razinu fotografiranja divljih životinja, kako biste maksimalno iskoristili fotoaparat i objektive tvrtke Canon.

  • Leopard odmara u hladu.

    FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Od dobitnika nagrada do profesionalaca

    Dva dobitnika godišnje nagrade za mladog fotografa divljih životinja govore o tome što im je rani uspjeh značio.

  • EOS 90D

    FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Fotografije divljih životinja snimljene modelom EOS 90D tvrtke Canon

    Pregledajte nevjerojatne rezultate koje je Markus Varesvuo postigao snimajući divlje životinje fotoaparatom EOS 90D tvrtke Canon.

  • Krupni plan smeđeg pauka koji skače.

    MAKROFOTOGRAFIJA

    Otkrijte svijet kukaca

    Otkrijte tajne živote sićušnih stvorenja uz savjet Pierra Anqueta.