PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Najbolji početni objektivi za pejzažnu fotografiju

Od širokih, prostranih prizora do predivnih detalja na krupnim planovima, svatko može pronaći cijenom pristupačan objektiv fiksne žarišne duljine ili objektiv sa zumiranjem za bilo koju situaciju snimanja pejzaža.
Drveno pristanište nad jezerom okruženog planinama. Oblaci iznad odražavaju se na površini jezera.

Široki pejzaži mogu biti toliko lijepi da oduzimaju dah. Međutim, često izgube nešto na putu između onoga što oko može vidjeti i onoga što se snimi fotoaparatom. Dva su glavna razloga za to. Prvo, ljudski vid ima vodoravni kut gledanja od približno 210°. Suprotno tome, standardni objektiv sa zumiranjem od 24 – 105 mm na fotoaparatu sa senzorom punog kadra može se rastegnuti samo do 74°. Drugo, vaše oči prirodno pružaju 3D prikaz bilo kojeg pejzaža, dok je fotografija dvodimenzionalna.

Dobra vijest je da uz pravi izbor objektiva i odgovarajuću fotografsku tehniku lako možete kompenzirati oba nedostatka. Još bolje, Canon nudi asortiman cijenom pristupačnih objektiva fiksne žarišne duljine i objektiva sa zumiranjem koji pružaju odlične radne značajke i kvalitetu slike. Pogledajmo pobliže, počevši s načinom na koji fotoaparat utječe na odabir objektiva.

Senzor formata APS-C u usporedbi sa senzorom punog kadra za pejzažnu fotografiju

Panoramski pogled na grad za sunčana dana. U prednjem planu i pozadini može se vidjeti nekoliko velikih vrhova.

Odabrani fotoaparati sustava EOS R, kao što su EOS R7 i EOS R10 tvrtke Canon, imaju način rada za panoramsko snimanje koji stvara panoramske snimke spojene na fotoaparatu. Kod modela EOS R7 ta je značajka dodatno poboljšana funkcijom automatskog poravnanja koja upotrebljava stabilizaciju slike u kućištu fotoaparata (IBIS) za automatsko poravnanje obzora. Snimljeno modelom Canon EOS R10 s objektivom RF-S 18 – 45 mm F4.5-6.3 IS STM objektivom od 45 mm, 1/500 s, f/7,1 i ISO 100.

Fotoaparat koji upotrebljavate za snimanje pejzaža utjecat će na odabir objektiva, pa ćemo najprije razmotriti razlike između fotoaparata sa senzorom punog kadra i onoga sa senzorom formata APS-C za pejzažnu fotografiju. Za bilo koji broj megapiksela fotoaparati sa senzorom punog kadra imaju veće osjetljive površine koje odgovaraju pojedinačnim pikselima. Kod fotoaparata sa senzorom punog kadra kao što su EOS RP tvrtke Canon i EOS R6 tvrtke Canon možete očekivati veći dinamički raspon za zadržavanje detalja u svijetlim istaknutim dijelovima i tamnim sjenama. Drugi je bonus smanjenje šuma na slici, zajedno s boljim zadržavanjem finih detalja ako trebate povećati ISO postavku u uvjetima slabog osvjetljenja.

S druge strane, fotoaparati sa senzorom formata APS-C kao što je EOS R10 tvrtke Canon imaju faktor obrezivanja od 1,6x koji, za bilo koju efektivnu u usporedbi sa stvarnom žarišnom duljinom, daje veću dubinsku oštrinu. To može biti korisno za održavanje prednjeg plana i pozadinskih područja jednako izoštrenima na snimkama pejzaža. Dobar savjet za proširenje dubinske oštrine s bilo kojim fotoaparatom je izoštravanje u točki koja je otprilike na trećini puta u području pejzaža unutar kadra. Aplikacija Canon Photo Companion sadrži kalkulator dubinske oštrine i hiperfokalne udaljenosti koji vam može pomoći u izoštravanju većeg dijela kadra.

Lijepi zaljev snimljen u uvjetima slabog osvjetljenja. Snimka je osvijetljena sjajem obzora te uokvirena siluetama stabala.

Klasični širokokutni objektiv kao što je sićušni, a moćni Canon RF 16mm F2.8 STM, mase samo 165 g, idealan je za oštre, jasne, iznimno široke pejzaže. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 16mm F2.8 STM pri 20 s, f/11 i ISO200.

Na snimci snimljenoj prema gore visoka, uska stabla vode oko prema zelenoj lisnatoj krošnji iznad.

Širokokutni objektivi omogućuju vam snimanje pune širine predivnog prizora, ali široko vidno polje ne treba svakoj snimci. Zanimljiva perspektiva prizora ponekad se može postići tako da se spustite nisko kako biste pokazali kako se pejzaž širi prema gore. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-240mm F4-6.3 IS USM pri 24 mm, 1/40 s, f/16 i ISO800.

Koja je vrsta objektiva najbolja za pejzažne snimke?

Za klasične široke snimke pejzaža koje obuhvaćaju prostrane prizore, veliko dramatično nebo i odbljeske u jezerima trebat ćete širokokutni objektiv koji vam omogućuje da obuhvatite više sadržaja u kadru te tako snimku učinite zanimljivijom i dramatičnijom.

No, širokokutni objektivi nisu jedini izbor za snimanje pejzaža. Ponekad se isplati biti selektivan i kadrirati kompoziciju oko relativno malog područja. Standardni objektiv sa zumiranjem, kao što je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, može biti sve što vam treba u tim situacijama. Na kraćem kraju njegovog vrlo svestranog raspona zumiranja i dalje ćete moći obuhvatiti prilično mnogo od pejzaža.

Može biti teško odabrati između objektiva sa zumiranjem ili objektiva fiksne žarišne duljine za snimanje pejzaža. Oba imaju mnogo za ponuditi. Prilikom snimanja pejzaža bilo što, od zidova, ograda i živica do rubova litica, rijeka i jezera, može vam blokirati putanju, a zahtjevan teren može vas zaustaviti. Mogućnost kompenzacije za narušeni položaj snimanja jednostavnim okretanjem prstena za zumiranje može biti od neprocjenjive vrijednosti.

No, kao i većina stvari, odabir „objektiv sa zumiranjem ili objektiv fiksne žarišne duljine“ ne predstavlja jednostrani argument. Mnogi profesionalni fotografi pejzaža više vole snimati s objektivima fiksne žarišne duljine. Fiksna žarišna duljina doista vam može pomoći da se usredotočite na sastavljanje kompozicije, dok se pomičete kako biste pronašli savršen položaj u kojem elementi prednjeg plana, srednjeg plana i pozadine najbolje rade zajedno. Češćom promjenom položaja dobivate prednost otkrivanja novih prizora za snimanje i različitih načina snimanja.

Pejzažna snimka predivnog zaljeva okruženog zelenilom i tirkizno-plavom vodom snimljena odozgo.

Uz kompaktan i lagan objektiv kao što je Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM otkrit ćete da možete pješačiti ili planinariti na područja koja bi inače bila nedostupna i otkriti još čarobnije mogućnosti snimanja – kao što je ova impresivna slika plaže. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 24 mm, 1/200, f/11 i ISO100.

Prilikom odabira objektiva za pejzaže važni su veličina i masa. Sve opcije u ovom vodiču dojmljivo su kompaktne i lagane. Možete se zaputiti na cjelodnevno snimanje pejzaža s kućištem fotoaparata i samo jednim ili dva od ovih objektiva u maloj torbi, a da se pritom ne osjećate opterećeno.

Druga stvar koja pomaže u nošenju što manje opreme je to da vam neće trebati stativ koji se često smatra neophodnim u konvencionalnoj pejzažnoj fotografiji. Većina naših istaknutih objektiva uključuje vrlo učinkovitu optičku stabilizaciju slike, koja je još moćnija u kombinaciji sa stabilizacijom slike u kućištu (IBIS) u fotoaparatu kao što je EOS R6 tvrtke Canon. Vidjet ćete da iz ruke možete snimati čak i u „plavom satu“ u sumrak, a ipak ćete dobiti dosljedno oštre snimke.

Najbolji početnički objektiv za pejzažnu fotografiju: Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Pejzažna snimka malog grada na brdu. U pozadini se mogu vidjeti more i nebo, oboje živopisne plave boje.

Pružajući veliki raspon zumiranja u malom kućištu, Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM ima 5 koraka optičke stabilizacije slike i prsten za izoštravanje/kontrolu kojem možete dodijeliti različite funkcije, kao što je kompenzacija ekspozicije u načinu rada automatskog izoštravanja. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 105mm, 1/320 s, f/11 i ISO100.

Mala cvjećarnica u Španjolskoj ulici. Ispred dućana izloženo je više buketa.

Snimanje na širem kraju raspona zumiranja objektiva Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM omogućuje bilježenje svih detalja ove živopisne gradske panorame, kad se ne možete više udaljiti. Snimljeno modelom EOS RP tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 26mm, 1/125 s, f/6,3 i ISO100.

Od legendarnih vidika do sićušnih detalja i svega između, višenamjenska opcija kao što je Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM omogućit će vam da vidite cijelu priču. Ima širokokutni potencijal pri najkraćoj žarišnoj duljini. Pri standardnim žarišnim duljinama od oko 35 – 50 mm ostvaruje se vrlo prirodna perspektiva koja daje dobar osjećaj za prostor, udaljenost te odnos između prednjeg plana i pozadinskog područja. Prema dugom kraju raspona zumiranja, telefoto žarišne duljine imaju učinak komprimiranja perspektive, zbog čega prednji plan i pozadinska područja izgledaju bliže jedni drugima. To je suprotno od efekta koji dobivate sa širokokutnim objektivom, a može stvoriti zanimljivu alternativu kreativne pejzažne fotografije.

Najbolji osnovni model širokokutnog objektiva za pejzaže: Canon RF 16mm F2.8 STM

Valovi se lome na obali dok sunce zalazi u pozadini. Svjetlo je stvorilo kružni efekt oko sunca koje se smjestilo između siluete obale.

Ogroman kut gledanja objektiva Canon RF 16mm F2.8 STM trenutno izaziva oduševljenje čim stavite oko na tražilo fotoaparata i doslovno može promijeniti cijelu perspektivu kod fotografiranja pejzaža. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 16mm F2.8 STM pri 1/400 s, f/11 i ISO200.

Mali brod, osvijetljen sjajem zalazećeg sunca u pozadini, na mirnoj vodi. Obala u prednjem planu vodi oko promatrača oko okvira koji se proteže u daljinu.

Putovi, rijeke, linije drveća i drugi objekti koji se nalaze od prednjeg plana do pozadine, kao što je silueta obale na ovoj slici, mogu pomoći u vođenju gledatelja kroz sliku. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 16mm F2.8 STM pri 1/200 s, f/11 i ISO200.

Prelazak na iznimno širokokutni Canon RF 16mm F2.8 STM pruža vam potpuno novi pogled na pejzaže jer snimanje pri 16 mm povećava kut gledanja s 84° na nešto više od 108°, što je ogromna razlika u praksi.

Široki kut gledanja čini čuda za pejzažnu fotografiju, a ugrađena korekcija pruža rezultate bez izobličenja. Nudi i korisnu efektivnu žarišnu duljinu od 25,6 mm kad se upotrebljava s fotoaparatom EOS R10 tvrtke Canon sa senzorom formata APS-C.

Širokokutni objektivi mogu snimati široke pejzaže, ali oni preuveličavaju efekt perspektive, jer se sve osim približenih područja u prednjem planu čini kao da brzo nestaje u daljini. Kako biste širokokutnim snimkama pejzaža dali 3D dojam, često je najbolje odabrati neki predmet interesa u prednjem planu koji će pogled gledatelja uvući u kadar.

Najsvestraniji širokokutni objektiv sa zumiranjem za pejzaže: Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

Duga ekspozicija osvijetljenih lopoča i cvijeća, snimljenih s isključenom stabilizacijom slike, pri čemu svjetla izgledaju zamućeno.

Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM iskorištava prednosti stabilizacije slike u 5,5 koraka za snimanje iz ruke. Ova fotografija pri slabom osvjetljenju snimljena je uz isključenu stabilizaciju slike. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 15 mm, 1/5, f/8 i ISO400.

Duga ekspozicija osvijetljenih lopoča i cvijeća, snimljenih s uključenom stabilizacijom slike, pri čemu svjetla izgledaju izoštreno.

Kad je optička stabilizacija slike uključena, jasno možete vidjeti razliku u jasnoći slike. Stabilizacija slike objektiva radi u kombinaciji sa stabilizatorom slike u kućištu (IBIS) modela EOS R6 kako bi se dodatno poboljšali rezultati. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM pri 15 mm, 1/5, f/8 i ISO400.

Širokokutni objektiv sa zumiranjem kao što je Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM nenadmašiv je po pitanju svestranosti na fotoaparatu bez zrcala sa senzorom punog kadra. Za razliku od mnogih širokokutnih objektiva sa zumiranjem, ovaj je objektiv osvježavajuće kompaktan i lagan, mase samo 390 g, a pruža savršen raspon žarišnih duljina za pejzažnu fotografiju. Osim što vam pruža nevjerojatno širok maksimalni kut gledanja, ima mogućnost makrosnimanja od 0,52x za krupne planove i stabilizaciju slike u 5,5 koraka koja osigurava oštre snimke iz ruke, čak i pri slabom osvjetljenju.

Za DSLR modele sa senzorom formata APS-C jednako je savršen Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM, a ako ste početnik u upotrebi fotoaparata bez zrcala, ovaj objektiv i dalje možete upotrebljavati na fotoaparatima kao što je EOS R10 tvrtke Canon s pomoću adaptera za montažu EF-EOS R tvrtke Canon.

Objektivi fiksne žarišne duljine za kreativnu pejzažnu fotografiju: Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM i Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Polje bijelog cvijeća sa žutim središtima koje raste u divljini. U daljini se mogu vidjeti planine i jezero.

Od širokokutnih snimki do ekstremnih krupnih planova malih detalja u krajoliku, Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM obuhvaća sve i nevjerojatno je svestran za objektiv fiksne žarišne duljine. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/125 s, f/11 i ISO100.

Krupni plan bijelog cvijeća sa žutim središtima koje raste u divljini. Cvjetovi u prednjem planu izoštreni su, dok su oni iza njih zamućeni.

Objektiv Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pruža makropovećanje od 0,5x na najkraćoj udaljenosti izoštravanja (14 cm), reproducirajući male objekte u pola prirodne veličine na senzoru slike, dok stabilizacija slike u 5 koraka smanjuje rizik od podrhtavanja fotoaparata. Snimljeno modelom EOS R6 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM pri 1/1000 s, f/4 i ISO100.

Canon RF 24mm F1.8 MACRO IS STM kombinira koristan kut gledanja s velikim otvorom blende f/1.8. To može pomoći u zadržavanju velikih brzina zatvarača čak i pri slabom osvjetljenju ako želite zamrznuti pokret lišća i drugih elemenata pejzaža koji lete na povjetarcu.

Veliki otvor blende također se dobro kombinira s doista malom minimalnom udaljenošću izoštravanja na objektivu kako bi se dobila mala dubinska oštrina. To može biti odlično za snimanje malih predmeta interesa u pejzažu i njihovo izoliranje od zamućene pozadine, istovremeno zadržavajući sve predivne boje prirode unutar cijelog prizora.

Ako tražite umjereniji kut gledanja s istim prednostima, ne tražite dalje od objektiva Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM. Pružajući potpuno prirodnu perspektivu prilikom snimanja pejzaža, naročito je učinkovit za ekstremne krupne planove prilikom snimanja iz ruke jer možete iskoristiti prednosti makro faktora povećanja od 0,5x. Osim toga, brzi otvor blende od f/1.8 daje malu dubinsku oštrinu za snimanje krupnih planova tako da učinkovito možete zamutiti pozadinu.

Spektakularna ljepota i dramatičnost predivnog pejzaža pružaju mnogo svakom fotografu. Uz pravi fotoaparat i objektive tvrtke Canon moći ćete ih snimiti u njihovoj punoj ljepoti.

Napisao Matthew Richards

Slični proizvodi

  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R8

    Prijeđite na fotografije i videozapise punog kadra i ostvarite svoje kreativne ambicije.
  • RF objektivi

    RF 24-50mm F4.5-6.3 IS STM

    Mali i vrlo lagani objektiv sa zumiranjem serije RF od 24 – 50 mm koji možete upotrebljavati svaki dan prilikom putovanja, snimanja pejzaža i još mnogo toga.
  • Širokokutni objektiv

    RF 16mm F2.8 STM

    Kompaktan i cijenom pristupačan iznimno širokokutni objektiv od 16 mm sa senzorom punog kadra za seriju EOS R, dizajniran je za vlogere i kreativne snimatelje sadržaja.
  • Širokokutni objektiv s fiksnom žarišnom duljinom

    RF 24mm F1.8 MACRO IS STM

    Kompaktan, lagan objektiv fiksne žarišne duljine od 24 mm idealan je za fotografiranje pejzaža, snimanje vlogova i interijera – ali i odlične makro fotografije.
  • Izuzetno širokokutni objektiv za zumiranje

    RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM

    Kompaktan i lagan objektiv za zumiranje RF 15-30mm, savršen za putovanja, uključujući gradske panorame, pejzaže, arhitekturu i vlogove u pokretu.
  • RF objektivi

    RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

    Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu.
  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R6

    Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili.
  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R10

    Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata.
  • Slični članci

  • Fotografkinja stoji na kamenju u plitkoj vodi fotografirajući jezero okruženo planinama.

    PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    Izazov s objektivom za snimanje pejzaža

    Profesionalna fotografkinja Verity Milligan dijeli svoje iskustvo snimanja kreativnih pejzaža s dva lagana objektiva.

  • Pejzažna snimka stabla na brdu, ispred ljubičastog neba.

    PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    Najbolji savjeti za pejzaže

    Otkrijte tehnike snimanja koje će vam pomoći da pejzažne fotografije prenesete na novu razinu.

  • Savjeti za fotografiranje morskih pejzaža

    PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za fotografiranje morskih pejzaža

    Saznajte kako snimiti zapanjujuće fotografije morskih pejzaža uz naše profesionalne savjete za bolje fotografiranje morskih pejzaža.

  • Močvarni pejzaž prije i poslije, neuređena slika na lijevoj strani i crno-bijela na desnoj strani.

    OSNOVE UREĐIVANJA

    Način uređivanja pejzažnih fotografija za ispisivanje

    Tehnike uređivanja koje će vaše fotografije lijepih pejzaža pretvoriti u umjetnička djela.