light trail over empty road

Fotografija s ekspozicijom

Fotografija duge ekspozicije

Duga ekspozicija znači da fotografiju snimate uz brzinu zatvarača između nekoliko sekundi i nekoliko sati te predstavlja odličnu tehniku snimanja nevjerojatnih pejzažnih fotografija.

Prvo ćete trebati čvrsto postaviti fotoaparat na stativ. Ako fotoaparat držite u ruci, čak i pri brzini zatvarača od samo 1 sekunde dobit ćete zamućenu fotografiju. Postavite ISO ovisno o sceni i upotrijebite način rada Prioritet zatvarača (Tv) kako biste prilagodili brzinu zatvarača do 30 sekundi. Udaljenim okidanjem uz primjerice daljinski upravljač RC-6, daljinski okidač RS-60E3 ili bežični daljinski upravljač Canon BR-E1, ili upotrebom mjerača vremena od 2 sekunde spriječit ćete podrhtavanje fotoaparata dok pritišćete zatvarač.

Kretanje Zemlje tijekom duge ekspozicije stvorilo je ovaj efekt tragova zvijezda na noćnom nebu koji možete vidjeti u primjeru iznad.

Izazov snimanja dugom ekspozicijom tijekom dana nalazi se u postavljanju brzine zatvarača na način koji omogućuje dovoljnu količinu kretanja. Idealno bi bilo da brzina zatvarača bude nekoliko sekundi, pa imajte na umu da trebate postaviti nisku ISO vrijednost i mali otvor blende. Pomaže i snimanje u oblačnim ili mračnijim uvjetima, odnosno na početku ili kraja dana kada je svjetlo prigušenije. Možete i uložiti u filtar koji se fiksira na kraj objektiva i sprječava ulazak određene količine svjetla. Filtar neutralne gustoće (ND) dat će najbolje rezultate. Neki kompaktni fotoaparati kao što je serija PowerShot G7 X imaju ugrađen ND filtar koji možete uključiti i isključiti u izborniku.

Uz nisku ISO vrijednost koja iznosi 100 i mali otvor blende od f/16, upotrijebljene su brzine zatvarača od 1/10 i 30 sekundi kako bi se snimilo zamućenje uzrokovano izmjenom plime i oseke.

Slični članci
A woman dressed in a bright red winter jacket walks towards the Skógafoss waterfall in Iceland, as heavy snow falls around her.

PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Upečatljive pejzažne fotografije

Kako snimiti savršen „pejzažni selfie“ uz fotografkinju pejzaža i influencericu Ásu Steinars.

Light Painting Photography

FOTOGRAFIJA SLIKANA SVJETLOM

Slikanje na fotografiji korištenjem izvora svjetla i duge ekspozicije

Slikanje svjetlom popularna je fotografska aktivnost jer je relativno jednostavno postići izvrsne rezultate, zahtijeva malo profesionalne opreme i možete dobiti zaista zanimljive rezultate.

Create light trails

PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Stvorite svjetlosne tragove

Kako upotrijebiti duge ekspozicije za snimanje tragova svjetla: savjeti pobjednika natječaja Canon Redline Challenge.

Povezani proizvodi

Slični članci

"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike