light trail over empty road

Fotografija s ekspozicijom

Fotografija duge ekspozicije

Duga ekspozicija znači da fotografiju snimate uz brzinu zatvarača između nekoliko sekundi i nekoliko sati te predstavlja odličnu tehniku snimanja nevjerojatnih pejzažnih fotografija.

Prvo ćete trebati čvrsto postaviti fotoaparat na stativ. Ako fotoaparat držite u ruci, čak i pri brzini zatvarača od samo 1 sekunde dobit ćete zamućenu fotografiju. Postavite ISO ovisno o sceni i upotrijebite način rada Prioritet zatvarača (Tv) kako biste prilagodili brzinu zatvarača do 30 sekundi. Udaljenim okidanjem uz primjerice daljinski upravljač RC-6, daljinski okidač RS-60E3 ili bežični daljinski upravljač Canon BR-E1, ili upotrebom mjerača vremena od 2 sekunde spriječit ćete podrhtavanje fotoaparata dok pritišćete zatvarač.

Kretanje Zemlje tijekom duge ekspozicije stvorilo je ovaj efekt tragova zvijezda na noćnom nebu koji možete vidjeti u primjeru iznad.

Izazov snimanja dugom ekspozicijom tijekom dana nalazi se u postavljanju brzine zatvarača na način koji omogućuje dovoljnu količinu kretanja. Idealno bi bilo da brzina zatvarača bude nekoliko sekundi, pa imajte na umu da trebate postaviti nisku ISO vrijednost i mali otvor blende. Pomaže i snimanje u oblačnim ili mračnijim uvjetima, odnosno na početku ili kraja dana kada je svjetlo prigušenije. Možete i uložiti u filtar koji se fiksira na kraj objektiva i sprječava ulazak određene količine svjetla. Filtar neutralne gustoće (ND) dat će najbolje rezultate. Neki kompaktni fotoaparati kao što je serija PowerShot G7 X imaju ugrađen ND filtar koji možete uključiti i isključiti u izborniku.

Uz nisku ISO vrijednost koja iznosi 100 i mali otvor blende od f/16, upotrijebljene su brzine zatvarača od 1/10 i 30 sekundi kako bi se snimilo zamućenje uzrokovano izmjenom plime i oseke.

Slični članci
Fireworks photography

FOTOGRAFIRANJE VATROMETA

10 savjeta za snimanje boljih fotografija vatrometa

Od najboljih postavki fotoaparata do obuhvaćanja obitelji i prijatelja u kadru, objašnjavamo način fotografiranja veselja i čarolije vatrometa.

Light Painting Photography

FOTOGRAFIJA SLIKANA SVJETLOM

Slikanje na fotografiji korištenjem izvora svjetla i duge ekspozicije

Slikanje svjetlom popularna je fotografska aktivnost jer je relativno jednostavno postići izvrsne rezultate, zahtijeva malo profesionalne opreme i možete dobiti zaista zanimljive rezultate.

Astrophotography

ASTROFOTOGRAFIJA

Način snimanja zvjezdanog noćnog neba

Nova tehnologija fotoaparata snimanje noćnog neba čini lakšim nego ikad prije. Ovi profesionalni savjeti pomoći će vam da kreirate doista fantastične slike.

Povezani proizvodi

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike