carousel at night

Snimajte nevjerojatne detalje, čak i pri slabom osvjetljenju

Sumrak i dolazak noći čarobno je vrijeme. To su trenuci kada festivali oživljavaju, grad se zahuktava, a prilika a fotografiranje je napretek. No snimanje detalja kada je svjetlost slaba može biti izazov, naročito ako koristite fotoaparat na pametnom telefonu.

Pri slabom osvjetljenju ručne postavke DSLR i naprednih kompaktnih fotoaparata te fotoaparata bez zrcala pomoći će vam u postizanju oštrih, detaljnih snimaka koje inače ne biste lako snimili.

Koristite široki otvor blende (mali f-broj) za snimanje oštrijih snimaka

Ako imate fotoaparat s ručnim postavkama, možete kontrolirati otvor blende fotoaparata (zove se način rada Av na fotoaparatima tvrtke Canon). On jednostavno određuje fotoaparatu koliko svjetlosti da propušta. Što više svjetla ulazi kroz objektiv, to zatvarač može biti brži. Uz veću brzinu zatvarača veća je vjerojatnost zaustavljanja zamućenja prilikom snimanja pokreta. Dobra brzina zatvarača za objekte u pokretu iznad je 1/125 s ili veća. Ako snimate nepokretne objekte pri slabom osvjetljenju, pokušajte se što više približiti brzini od 1/60 s, ovisno o postavci otvora blende.

Ako snimate portrete pred svitanje ili želite snimiti posebne nijanse gradske scene u sumrak, pokušajte postaviti otvor blende na najširu postavku.

To znači odabir najnižeg f-broja. Koliko nisko možete ići ovisi o objektivu koji koristite. Mnogi objektivi nude f/3,5. Drugi objektivi možda će ići i do nižih f-brojeva kao što su f/2,8 ili f/1,4. Dodatna prednost upotrebe širokog otvora blende je stvaranje male dubinske oštrine kojom se objekt ističe u odnosu na zamućenu pozadinu.

Povećajte ISO postavku za bolju osjetljivost na svjetlo

Ako koristite široku postavku otvora blende, ali imate osjećaj da svjetlina slike nije dovoljna, pokušajte povećati ISO postavku na fotoaparatu. Njome određujete koliko će senzor fotoaparata biti osjetljiv na svjetlo. To je korisno ako snimate noću bez bljeskalice.

Što je ISO broj veći, to će osjetljivost na svjetlo biti veća. DSLR i napredni kompaktni fotoaparati te fotoaparati bez zrcala tvrtke Canon imaju velike senzore (dio koji bilježi sliku) pa proizvode bolje fotografije visoke ISO vrijednosti u odnosu na fotoaparate s malim senzorima, kao što su oni na pametnim telefonima. Pokušajte snimati pri 800 ISO, a zatim povećajte vrijednost po potrebi. Možda ćete uočiti šum ili veću zrnatost na slici, iako mnogi moderni DSLR i napredni kompaktni fotoaparati te fotoaparati bez zrcala mogu snimati pri 1600 ili 3200 ISO i dati odlične rezultate.

Isprobajte način rada uzastopnog snimanja kako biste povećali šanse za odlične snimke

Način rada kontinuiranog snimanja (zove se način rada uzastopnog snimanja na nekim fotoaparatima) omogućuje snimanje niza slika u nekoliko djelića sekunde. To je korisno za snimanje objekta u pokretu ili akcije u djeliću sekunde. Ako vaš fotoaparat ima tu opciju, uključite je i isprobajte – povećat će šanse za snimanje vrhunske akcijske snimke pri slabom osvjetljenju koju priželjkujete.

Provjerite oštrinu snimaka

Kada pregledavate snimke snimljene pri slabom osvjetljenju na LCD zaslonu fotoaparata, ne zaboravite zumirati kako biste provjerili je li sve doista oštro kako želite. Fotografije bi trebale biti oštre, izoštrene, bez lako uočljive zrnatosti ili zamućenja. Ako niste zadovoljni kako će izgledati u većem formatu za ispisivanje ili uređivanje, morat ćete ih ponovo snimiti. Jednom kada se vratite sa snimanja, više ništa ne možete učiniti!