A plate of pea fritters garnished with peas and rocket leaves.

FOTOGRAFIJA HRANE

Najbolji objektivi tvrtke Canon za početnike u snimanju hrane

Fotografiranje hrane ispunjavajući je način istraživanja snimanja izbliza s vašim fotoaparatom tvrtke Canon – ne samo zato što objekt na kraju sesije možete pojesti. Potrošite vrijeme na uređivanje sastojaka na slici, kontrolirajte rasvjetu i precizno podesite postavke i otkrit ćete kako možete napraviti fotografije hrane koje su vrijedne čuvanja.

Uz to, također je dostupna oprema koja vam može pomoći ostvariti najvišu kvalitetu s fotoaparatom. Tako je stativ je praktičan kada fotografirate hranu pri slabom svjetlu ili kada snimate iz iznimne blizine, premda je asortiman objektiva s tehnologijom stabilizacije slike (IS) tvrtke Canon također od pomoći u takvim situacijama. Dodavanjem bljeskalice Speedlite ili drugih oblika umjetne rasvjete u torbu s opremom također si povećavate kreativne mogućnosti.

No na vaše fotografiranje hrane najveći utjecaj ipak ima prelazak na bolji objektiv. Brojni objektivi omogućuju dovoljno veliko izoštravanje za povećanje malenih detalja, no samo pravi makro objektivi daju povećanje od barem 1x. To znači da se, kada je objektiv postavljen na minimalno izoštravanje, objekt na senzoru snima u omjeru 1:1, odnosno u prirodnoj veličini.

Opremljeni makro objektivom tvrtke Canon – ili jednim od sve većeg broja dostupnih standardnih objektiva s odvojenim položajem na prstenu za izoštravanje koji omogućava izoštravanje iz blizine – moći ćete prikazati skrivene teksture, složene obrasce i suptilne strukture hrane koje je inače teško zapaziti.

Donosimo najbolje mogućnosti za sve vrste fotoaparata EOS.

Objektivi tvrtke Canon sa stabilizacijom slike olakšavaju ukloniti podrhtavanje fotoaparata pri snimanju iz blizine iz ruke.

Najbolji objektivi EF-S tvrtke Canon za fotografiranje hrane

Najbolji za: APS-C DSLR

Također primjenjiv s: fotoaparatima EOS M (s adapterom M) i fotoaparatima sa sustavom EOS R (s adapterom R)

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM

Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM
Objektiv EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM tvrtke Canon odlikuje se ugrađenim sustavom LED Macro Lite. Možete uključiti obje strane prstena kako biste jasno snimili detalje ili samo jednu njegovu polovicu kako biste naglasili sjene i teksture.

Najširi makro u asortimanu objektiva EF-S dizajniran je za proporcije senzora APS-C i daje pregled ekvivalentan onom objektiva od 56 mm f/2.8 na fotoaparatu punog kadra.

Može ostvariti reprodukciju u prirodnoj veličini poput objektiva Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM, no s kraćim objektivom morate prići mnogo bliže. Sustavom LED Macro Lite ugrađenom na kraj objektiva kompenzirate sjenke uzrokovane snimanjem s kraće udaljenosti i ostvarujete stvaralačku kontrolu nad osvjetljenjem hrane. Možete istovremeno uključiti obje strane prstena ili neovisno jednu stranu kako biste dodali sjene i stvorili dubinu.

Budući da je dovoljno lagan i lako se drži u ruci, objektiv Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM savršena je nadopuna za kompaktne fotoaparate DSLR kao što su Canon EOS 250D i Canon EOS 850D. Također se odlikuje sustavom hibridne stabilizacije slike, koja podrhtavanje, učestalije pri fotografiranju iz blizine, smanjuje na minimum.

Ugrađeni sustav LED Macro Lite omogućuje osvjetljavanje najmanjih detalja.

Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM

Prvi makro objektiv EF-S tvrtke Canon koji je u stanju proizvesti slike u prirodnoj veličini odličan je izbor za fotografe hrane. Malen je, lagan i vrlo oštar, a zahvaljujući velikom maksimalnom otvoru blende lakše je pozicionirati objekt između prelijepo zamućene pozadine i prednjeg plana.

S kutom gledanja objektiva Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM koji je ekvivalentan onom objektiva 96mm f/2.8 na fotoaparatu punog kadra, efektivno dobivate veći "domet", stoga snimke koje popunjavaju kadar možete snimati s veće udaljenosti. Uz to što se time smanjuje mogućnost postavljanja objekta u sjenu, također je lakše izdvojiti najukusnije zalogaje na tanjuru.

Objektiv je opremljen brzim sustavom za automatsko izoštravanje, no oštrinu je također moguće precizno podešavati ručnim okretanjem prstena za izoštravanje.

Najbolji objektivi EF-M tvrtke Canon za fotografiranje hrane

Najbolji za: fotoaparate EOS M

Ovim kompaktnim makro objektivima za fotoaparate serije EOS M tvrtke Canon dočarajte ljepotu kriški voća, složenih deserata i sjajnih umaka.

Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM

Uz reprodukciju u omjeru 1 : 1, ovaj kompaktni makro objektiv za podjednako kompaktne fotoaparate bez zrcala EOS M mogu ići dalje od prirodne veličine. Uključenjem načina rada Super Macro možete ostvariti povećanje od 1,2x, što vam omogućuje istraživanje teksture korice ili nježne strukture voća u primamljivim detaljima.

Način Super Macro dopušta prilazak na 13 mm od objekta, a konvergentni dizajn cijevi sjenu objektiva pomaže smanjiti na minimum. Također je opremljen tehnologijom LED Macro Lite kao i objektiv Canon EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM, što vam osigurava kreativnu kontrolu nad rasvjetom tijekom rada iz nevjerojatne blizine.

Uz iznimno nisko raspršenje (Ultra Low Dispersion, UD) i asferične elemente objektiva za sliku visoke kvalitete, objektiv Canon EF-M 28mm f/3.5 Macro IS STM također se odlikuje hibridnom stabilizacijom slike. Sa žarišnom duljinom od oko 45 mm, koja je ekvivalentna punom kadru, ovo je odličan objektiv za "snimanje u pokretu" i istraživanje tržnica s hranom i restorana na otvorenom, pogotovo u paru s fotoaparatom s izvrsnim automatskim izoštravanjem pri slabom svjetlu, primjerice fotoaparatom Canon EOS M6 Mark II.

Najbolji objektivi EF tvrtke Canon za početnike u fotografiranju hrane

Najbolji za: DSLR punog kadra

Također primjenjiv s: fotoaparatima APS-C DSLR, EOS M (s adapterom M) i fotoaparatima sa sustavom EOS R (s adapterom R)

Široki otvor blende objektiva Canon EF 50mm f/1.8 STM daje vam mogućnost jasnog izoštravanja svojih objekata.

Canon EF 50mm f/1.8 STM

Za razliku od drugih ovdje preporučenih objektiva za fotografiranje hrane, Canon EF 50mm f/1.8 STM nema funkciju makro. No omogućuje izoštravanje do 35 cm i na fotoaparatu punog kadra osigurava "standardni" kut pregleda koji slikama daje prirodan izgled.

Široki maksimalni otvor blende od f/1.8 propušta mnogo svjetla, što ga čini odličnim izborom za fotografiranje u kafićima i restoranima s prigušenom rasvjetom. Također omogućuje selektivno izoštravanje manjeg dijela servirane hrane uz otapanje pozadine u meko zamućenje.

Objektiv zahvaljujući automatskom izoštravanju s koračnim motorom (Stepping Motor, STM) objekt izoštrava brzo i tiho, stoga je odličan izbor za snimanje videoisječaka uz fotografije. Ako radije ručno izoštravate snimke izbliza, to možete činiti precizno pomoću zaslona za pregled uživo na fotoaparatima DSLR tvrtke Canon poput modela Canon EOS 850D i Canon EOS 4000D.

Gotovo nečujna tehnologija STM omogućuje iznimno brzo izoštravanje objektivom EF 50mm f/1.8 STM tvrtke Canon.

Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM

Ovaj srednji telefoto makro objektiv možda nema hibridnu stabilizaciju slike poput profesionalnog modela Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM, no i dalje može dati iznimno oštre rezultate.

Objektiv Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM pri izoštravanju na najmanjoj udaljenosti daje povećanje od 1x, no relativno velika žarišna duljina od 100 mm znači da ne morate prilaziti blizu kao s kraćim objektivima. To olakšava postavljanje svjetala, reflektora i druge dodatne opreme potrebne za oživljavanje vaše postave hrane.

Automatsko izoštravanje brzo je i točno zahvaljujući ultrazvučnom motoru (Ultrasonic Motor, USM), a brzinu automatskog izoštravanja dodatno je moguće povećati primjenom sklopke za ograničavanje izoštravanja na cijevi.

Zahvaljujući vrhunskoj optici, objektivom Canon EF 100mm f/2.8 Macro USM moguće je snimiti sočan raspon boja i precizne detalje. Otvor blende s osam listića osigurava prelijepu kvalitetu neizoštrenih područja na slici, a premazi objektiva Super Spectra smanjuju odbijanja unutar objektiva za ostvarenje rezultata visokog kontrasta.

Objektiv s brzim automatskim izoštravanjem omogućuje snimanje iznimno oštrih slika.

Najbolji objektivi RF tvrtke Canon za početnike u fotografiranju hrane

Pri širokom kutu ili iz blizine, RF 35mm F1.8 IS STM tvrtke Canon odličan je svestrani objektiv za fotografiranje hrane.

Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM

Svestrani makro objektiv Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM dizajniran je za sustav punog okvira bez zrcala EOS R tvrtke Canon te može snimati širokokutne snimke postavljenih stolova i snimke iz blizine u pola prirodne veličine – kao i sve između.

Dovoljno je malen i lagan za upotrebu bez stativa, dok tehnologija stabilizacije slike u pet koraka Dual Sensing pomaže iskoristiti dojmljivu moć objektiva na najbolji mogući način.

Poput drugih objektiva iz asortimana RF tvrtke Canon, objektiv Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM opremljen je prilagodljivim upravljačkim prstenom na prednjoj strani cijevi kojem možete dodijeliti važne komande fotoaparata poput otvora blende, postavke za ISO ili kompenzacije ekspozicije. To omogućuje lako i precizno podešavanje postavke brzim okretom prstena.

Iskušajte ovaj objektiv s Canon EOS RP, s kojim možete iskoristiti prednosti značajke snimanja s različitim izoštravanjem na fotoaparatu za ostvarenje nove razine oštrine na fotografijama hrane.

Napisao Marcus Hawkins

Slični članci
A table display with cakes, meringue, iced donuts and pastries.

FOTOGRAFIJA HRANE

Savladajte umjetnost fotografiranja hrane

Fotografkinja i blogerica o hrani Lina Lomelino otkriva svoje najbolje savjete za najbolje fotografije hrane.

A father and son flick through the pages of a recipe book together.

SAVJETI ZA ISPISIVANJE

Ispišite vlastitu kuharicu

Natasha Alipour-Faridani o fotografiranju i ispisivanju vlastite kuharice.

A woman standing in front of shuttered windows touches a paper star hanging from the ceiling.

FOTOGRAFIRANJE U ZATVORENOM PROSTORU

Tri ideje za kreativna fotografska snimanja doma

Upoznajte se s fotoaparatom i naučite snimati kinematografske portrete, makro slike i videozapise s ubrzanim protokom vremena.

Povezani proizvodi

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike