Želite li snimati kao profesionalac, trebate odgovarajuću opremu. No uz bogat izbor fotoaparata i objektiva koji su sada dostupni zahvaljujući brzom napretku tehnologije fotoaparata, kako znate koja oprema najbolje odgovara vašim potrebama?
Bez obzira jeste li tek završili fakultet i krećete s radom, jeste li entuzijast koji želi proširiti svoj asortiman ili se nastojite probiti među profesionalce, jedna od najvažnijih stavki koju trebate uzeti u obzir je vrsta fotografije koje želite snimati. Dokumentarni fotograf koji možda treba tišinu i diskreciju u raznim okruženjima imat će drugačije zahtjeve po pitanju opreme u odnosu na, primjerice, modnog fotografa koji radi u pažljivo organiziranim okruženjima s profesionalnim modelima.
Kapacitet fotoaparata za snimanje videozapisa još je jedan važan čimbenik. „Postaje sve važniji alat“, kaže stručnjak za proizvode tvrtke Canon Europe, Mike Burnhill. „Videozapisi su ključan dio platformi društvenih mreža, primjerice, a vještine snimanja fotografija i videozapisa dramatično otvaraju tržišta rada u fotografskoj industriji.“
Imamo tri mlada profesionalaca, specijalizirana za različita područja, svaki sa svojom jedinstvenom pričom o tome kako su ušli u industriju, koji govore o svojim fotoaparatima i objektivima tvrtke Canon te zašto su baš oni idealni za odabrani stil. To su: nigerijski modni fotograf i fotograf portreta Emmanuel Oyeleke, njemačko-ruska fotografkinja dokumentarnih filmova Nanna Heitmann i Ingo Leitner iz Austrije, polovina dvojca koji fotografira vjenčanja, Carmen i Ingo. Osim osobnih uvida, Mike Burnhill daje i stručne savjete.
VODIČ ZA KUPCE
Snimajte poput profesionalca: osnovni komplet za fotografije veće kvalitete
Najbolja oprema za modne fotografije
Bivši profesionalni igrač scrabblea koji se zaljubio u fotografiju tijekom putovanja po turnirima diljem svijeta, Emmanuel Oyeleke, osvojio je nagrade među kojima je i ona za ASFA modnog fotografa 2019. Uglavnom samouk, krenuo je snimajući vjenčanja (neka i s 3000 gostiju) u Nigeriji iz koje dolazi, nakon čega je prešao na fotografije životnog stila, dok sada redovito snima odvažna i predivna urednička izdanja za vodeće afričke modne časopise, a bavi se i komercijalnim snimanjima za robne marke, uključujući Coca-Colu i Unilever.
„2018. sam počeo raditi sa sustavom EOS R i to mi je bilo otkriće“, kaže. „Ne morate brinuti o tehničkoj strani jer vam fotoaparati pružaju slobodu da budete kreativni bez ograničenja.“ Uglavnom upotrebljava EOS R5 tvrtke Canon od njegova izlaska na tržište 2020. „Senzor od 45 MP snima veliku količinu informacija i pruža mi mogućnost obrezivanja uz istovremeno zadržavanje slike visoke rezolucije.“
„Ako imate proračun za to, rekao bih da je EOS R5 idealan za modne fotografije, a u suprotnom bih preporučio EOS R6 jer radi gotovo sve što i R5, samo uz manju rezoluciju.“
„Iako je kod modne fotografije u pitanju odjeća, kada gledamo fotografije ljudi, obično nas prvo privlače lica, tako da je kod modela EOS R5 i EOS R6 važno praćenje lica/očiju“, dodaje Mike Burnhill. „Druge značajke korisne za modni rad uključuju dodirni zaslon promjenjivog kuta nagiba koji omogućava snimanje iz različitih kutova radi zanimljivih i dinamičnih slika.“
Emanuelovi omiljeni objektivi su Canon RF 50mm F1.2L USM i RF 85mm F1.2L USM te ih oboje preporučuje za početnike modne fotografe. „Oštri su, brzi, kvalitetno izrađeni i dobre investicije – dobar objektiv trajat će puno godina“, zaključuje.
„To su odlični objektivi za snimanje svega, od snimki pune žarišne duljine do portreta s dopadljivom perspektivom“, slaže se Mike. „Druga mogućnost bila bi objektiv za zumiranje, npr. RF 24-70mm F2.8L IS USM ili EF 24-70mm f/2.8L II USM postavljen preko adaptera.“
Najbolja oprema za dokumentarne fotografije
Fotografkinja dokumentarnih filmova Nanna Heitmann rođena je u Njemačkoj 1994. godine, a svoj je prvi DSLR, Canon EOS 400D (kojega je naslijedio Canon EOS 850D) kupila kad je imala 14 godina. Tijekom odrastanja nadahnjivale su je fotografije koje je vidjela u National Geographicu, a kasnije je diplomirala fotonovinarstvo i dokumentarnu fotografiju na sveučilištu u Hanoveru, na fakultetu za primijenjenu umjetnost i znanost. Njezine radove u međuvremenu su objavljivali National Geographic, TIME Magazine i de Volkrantu, između ostalih. 2019. je nominirana za Magnum.
Posljednjih godina, Nanna, koja uglavnom radi na dugoročnim projektima kao što je dokumentiranje zajednice oko zadnjeg njemačkog rudnika ugljena, upotrebljavala je Canon EOS R i Canon EOS R5. „Prije sam rabila Canon EOS 5D Mark III, ali sada volim raditi s fotoaparatima tvrtke Canon bez zrcala“, kaže. „Budući da opremu nosim cijeli dan, mnogo je bolje raditi s laganijim fotoaparatom.“
Nanna kaže kako inovacije na modelima EOS R i EOS R5, uključujući automatsko izoštravanje pri slabom osvjetljenju do -6 EV, pružaju odlične prednosti za dokumentarne snimke. „Osjetljivost pri slabom osvjetljenju važna je kada radite pri slabom osvjetljenju bez bljeskalice, a mogućnost upotrebe tihog načina snimanja na fotoaparatu znači da možete raditi diskretno“, kaže. „EOS R i EOS R5 preporučujem i studentima dokumentarne fotografije, svakako.“
Oni s nešto skromnijim proračunom mogu odabrati još jedan fotoaparat sa sustavom EOS R, EOS RP. „Radi se o manjem, laganijem fotoaparatu koji ima mnoštvo odličnih značajki među kojima je i tihi način snimanja, a poput drugih fotoaparata sa sustavom EOS R, potpuno je kompatibilan s EF objektivima“, kaže Mike.
„Ako imate proračun za EOS R6, zbog njegovih nevjerojatnih mogućnosti snimanja pri slabom osvjetljenju, moći ćete se nositi sa širokim rasponom uvjeta osvjetljenja, dok zahvaljujući praćenju lica/očiju nećete morati brinuti zbog izoštravanja i moći ćete se koncentrirati na vrijeme, kompoziciju i izraze.“
Kako se Nanna voli približavati ljudima koje fotografira, gotovo uvijek upotrebljava objektive Canon RF 35mm F1.8 Macro IS STM i RF 50mm F1.2L USM. „Trebaju mi samo dva objektiva“, kaže. „Preferiram objektive fiksne žarišne duljine u odnosu na one za zumiranje jer se zbog njih morate kretati i više radite na fotografijama.“
Mike se slaže da su ova dva objektiva savršena kombinacija. „Žarišne duljine od 35 mm i 50 mm uvijek su popularne za dokumentarno i reportažno snimanje jer pružaju prirodnu perspektivu“, kaže. „RF 35mm F1.8 Macro IS STM malen je, razumne cijene i ima stabilizator slike u 5 koraka za oštre snimke iz ruke.“
Najbolja oprema za fotografiranje vjenčanja
Carmen i Ingo Leitner sreli su se na plaži u Italiji 2003. Nakon što su na putovanju otkrili zajedničku ljubav prema fotografiji, počeli su fotografirati prijatelje i članove obitelji prije nego što su se odvažili i osnovali vlastitu tvrtku 2009.
Kao muž i žena, koji su započeli karijere kao tehnički inženjer, odnosno vizažistica, od tad do danas fotografirali su vjenčanja na nekim od najljepših lokacija na svijetu. Njihov prvi DSLR, koji i dalje imaju, bio je Canon EOS 350D (naslijedio ga je model Canon EOS 850D), a sada upotrebljavaju fotoaparate EOS R5 i EOS R6, često istovremeno, pri čemu jednim snimaju fotografije, a drugim videozapise.
„Najvažnija značajka nam je iznimno precizan sustav izoštravanja modela EOS R5 i EOS R6“, kaže Ingo. „Snimke su nevjerojatno oštre, čak i sa širom otvorenim objektivima. Druga velika prednost, uključujući i za videozapise, jest stabilizacija slike u kućištu (IBIS) koja s određenim objektivima pruža stabilizaciju slike u 8 koraka, što znači da nam ne trebaju stativi ili monopodi.“
Za one koji žele raditi kao fotografi vjenčanja, Ingo smatra kako je EOS R5 definitivno dobra investicija. „Ako vam ne trebaju datoteke od 45 MP, odličan će biti i EOS R6“, dodaje.
„Dvije najveće prednosti ovih fotoaparata za vjenčanja su praćenje lica/očiju i značajka tihog snimanja koja omogućava snimanje fotografija kojih ljudi neće biti svjesni, naročito na tihim lokacijama“, dodaje Mike. „Osim toga, to su hibridni fotoaparati koji mogu snimati videozapise rezolucije do 8K RAW i 4K pri 120p na modelu EOS R5, odnosno 4K UHD pri 60p na EOS R6.“
Carmen i Ingo uglavnom upotrebljavaju Canon EF 35mm f/1.4L II USM, RF 50mm F1.2L USM i RF 85mm F1.2L USM, kao i RF 28-70mm F2L USM. Za nekoga tko započinje karijeru fotografa vjenčanja, Ingo ima sljedeći savjet: „Predložio bih objektiv od 35 mm i 50 mm sa širokim maksimalnim otvorom blende – objektive serije L, ako ih možete priuštiti.“
„Kada počinjete kao fotograf vjenčanja, model s višenamjenskim zumiranjem kao što je RF 24-105mm F4L IS USM iznimno je koristan. To je objektiv koji može učiniti sve“, tvrdi Mike. „Zatim ga možete pridružiti uz RF 50mm F1.8 STM ili EF 85mm f/1.8 USM – nešto brzo, malo i svijetlo. To bi vam omogućilo snimanje različitih vrsta fotografija, uključujući upotrebu najšireg otvora blende za izoliranje objekta od pozadine. Uz zumiranje i brzi objektiv s fiksnom žarišnom duljinom, spremni ste za većinu situacija.“
Bez obzira na put koji ste si zacrtali, bilo da se radi o modnoj i portretnoj fotografiji, dokumentarnoj fotografiji, fotografiranju vjenčanja ili drugom, ulaganje u odličan komplet ulog je u vašu budućnost. Vaša profesionalna avantura počinje ovdje…
Napisao David Clark
Slični proizvodi
-
Objektivi za EOS R
RF 24-105mm F4L IS USM
Lagan i svestran objektiv sa zumiranjem od 24 – 105 mm, f/4, serije L s brzim, tihim automatskim izoštravanjem i stabilizacijom slike u 5 koraka. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R6
Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili. -
RF objektivi
RF 24-70mm F2.8L IS USM
Osigurajte profesionalni dojam svojoj fotografiji fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra uz objektiv za zumiranje od 24 – 70 mm koji se može pohvaliti brzim otvorom blende i stabilizacijom slike u 5 koraka. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS R
Fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra koji fotografima i snimateljima pruža nove kreativne mogućnosti. -
Objektivi za EOS R
RF 50mm F1.2L USM
Objektiv fiksne žarišne duljine od 50 mm, f/1.2, za vrhunsku oštrinu te nevjerojatne radne značajke pri slabom osvjetljenju. -
Objektivi za EOS R
RF 50mm F1.2L USM
Objektiv fiksne žarišne duljine od 50 mm, f/1.2, za vrhunsku oštrinu te nevjerojatne radne značajke pri slabom osvjetljenju. -
Fotoaparati bez zrcala
EOS RP
Malen, lagan i intuitivan fotoaparat bez zrcala sa senzorom punog kadra dizajniran je za putovanja i svakodnevno fotografiranje. -
Objektivi za EOS R
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montažu EF-EOS R omogućuje upotrebu EF-S i EF objektiva s modelima EOS R. -
Dodatna oprema
Mount Adapter EF-EOS R
Standardni adapter za montažu EF-EOS R besprijekorno postavlja EF i EF-S objektive na sustav EOS R, održavajući kvalitetu i radne značajke. Saznajte više.