Pomicanje granica kreativnosti velik je dio modne fotografije i izuzetno važan u demokratiziranoj industriji u kojoj novi autori i već iskusni fotografi dobivaju prostor da ispričaju svoje jedinstvene priče kroz objektiv. Ovdje nas Emmanuel Oyeleke, ambasador tvrtke Canon iz Nigerije, vodi na svoje inspirativno putovanje kao modni fotograf u Lagosu.
Emmanuel Oyeleke: kreativno putovanje u modnoj fotografiji
Od ploča za Scrabble do objektiva za fotoaparate
Emmanuelov put prema fotografiji jedinstven je kao i njegove fotografije. Igrao je Scrabble profesionalno i putovao na turnire po svijetu. Tijekom tih je avantura otkrio duboku ljubav prema fotografiji, snimajući uspomene i trenutke s putovanja.
Opisujući sebe kao „serijskog poduzetnika”, Emmanuel usmjerava svoju energiju u svoje strasti, a to je bilo ključno za pretvaranje njegova interesa u uspješnu karijeru.
Filozofija originalnosti
Jedno od Emmanuelovih vodećih načela je da nikada ne ponavlja istu sliku. „Ne volim rutinu”, priznaje. „Lako mi postane dosadno, tako da čak i ako fotografiram isto što i prije, moje osvjetljenje može biti drugačije. Dakako, klijenti žele dosljednost, ali ja izbjegavam rad po formulama. Nalazim različite puteve do svojeg odredišta. To je nešto što me drži. Što me uvijek čini znatiželjnim.
„Kada pomislite „To je to, to je način na koji radim”, tada upadate u zamku samodopadnosti i u nekom trenutku vaše se slike počinju ponavljati. U kulturi kao što je nigerijska ljudi žele nove ideje i nešto drukčije svaki put. Osim toga, jednom kad nešto učinite, mnogo mlađih fotografa to će oponašati, pa ako ne možete pronaći nove načine rada, vaš će rad početi izgledati kao rad stotine drugih fotografa. Sposobnost da stvari činimo na drukčiji način svaki put održava ih svježima i za mene i za moje klijente.”
Bilo da se radi o osobnom projektu ili narudžbi klijenta, u radu uvijek postoji osobna vizija, kaže Emmanuel – a ponekad, čak i rad nije ispao onako kako su to klijenti očekivali, rezultat ostavlja dojam na njih i na kraju ga obožavaju.
„Spontanost i umjetnički elementi ključni su u mom radu, ali smatram da velik dio čini i osvjetljenje”, kaže Emmanuel. „Mislim da određuje veći dio dojma koji dobivate od njega. Ali najvažnije je to što moj rad ima dušu.” Snimljeno fotoparatom Canon EOS R5 s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/160 s, f/2.8 i ISO 125. © Emmanuel Oyeleke
„Volim kad mogu istaknuti i naglasiti snagu svojih subjekata”, otkriva Emmanuel. „Također volim dinamiku kad je riječ o kompoziciji fotografija. To su neki od elemenata koje moje radove čine relevantnima.” Snimljeno fotoaparatom Canon EOS R5 s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/160 s, f/2.8 i ISO 160. © Emmanuel Oyeleke
Pričanje priča kroz modnu fotografiju
Kao i Nina Zimolong i Ian Hipolyte, predstavljeni u prethodnom članku u ovoj seriji, Emmanuel vjeruje da je pričanje priča uvijek prisutno u modnoj fotografiji.
„Čak i ako ga ne uočavate, uvijek postoji element pričanja priča”, kaže, „čak i ako se radi o suptilnim stvarima – o pogledu modela ili kompoziciji ili onome što odlučim uključiti ili izostaviti iz kadra. Postoji nešto što pokušavam reći svojim radom.”
Emmanuel prepoznaje isti kreativni impuls u samoj modnoj industriji te stoga naglašava važnost platformi za nove talente koje treba primijetiti. „Recimo, događanja kao što je Tjedan mode u Lagosu stvorena su za poznate brandove, ali neka od njih uključuju i platforme za nove dizajnere. Ima i mnogih drugih.” Naglašava vrijednost događanja kao što je Street Souk, okupljanje različitih kreativaca u uličnoj modi u Lagosu kako bi slavili modu i pokazali svoje radove. „Te su platforme vrlo važne za nove dizajnere i druge aspekte industrije – nove vizažiste, frizere, fotografe, stvaratelje sadržaja. Svima je potrebna platforma kako bi mogli pokazati što mogu ponuditi.”
Društvene mreže: osnaživanje umjetnika
Emmanuel vjeruje da se važnost društvenih mreža za fotografe, kao i za druge kreativce u modnoj industriji i šire, ne može dovoljno naglasiti.
Društvene mreže demokratizirale su vidljivost, navodi, omogućujući svim vrstama umjetnika da u konačnici „sami objave” svoj rad i dosegnu globalnu publiku bez oslanjanja na tradicionalne posrednike – pojam koji je i Ian upotrijebio za opisivanje prepreka ulasku u ovo područje – kao što su izdavači, galerije i proizvođači. „Društvene mreže doista su osnažile prvenstveno nove fotografe, dizajnere, vizažiste itd. koji prije nisu imali glas ni doseg ni mrežu.
„Možda nikada niste napustili obale Nigerije, ali vaš je rad proputovao cijeli svijet. Mislim da je to izrazito važno.”
Emmanuel smatra da stvaranje videozapisa i sadržaja ima središnju ulogu u njegovu radu jer mu omogućuje snimanje fotografija, ali i dijeljenje svega što je dio stvaranja tog sadržaja. „Možete zabilježiti detalje tog iskustva. A to se ne može kupiti.” Snimljeno fotoparatom Canon EOS R5 s objektivom Canon RF 50mm F1.2L USM pri 1/160 s, f/2.8 i ISO 100. © Emmanuel Oyeleke
Savjeti za buduće modne fotografe
Za nove modne fotografe, kao i za sve postojeće talente u industriji kojima njihov rad može pružiti dosad neviđenu vidljivost, Emmanuel daje ovaj praktični savjet:
- „Budite vidljivi. Dijeljenje doprinosi vidljivosti afričkog talenta – fotografije, videozapisi, kinematografija, moda. Ako tražite pozornost, dobit ćete je. Kao umjetnici ne želite samo stvarati radove koje nitko ne vidi. Mislim da je dijeljenje važnije nego ikad.”
- Ispričajte svoju priču. „Ljudi vjeruju pričama, a ne samo slikama ili videozapisima. Ispričajte svoju priču jer nitko je drugi ne može ispričati onako kako vi to možete.”
- Prigrlite transparentnost. „Koliko često čujete ljude kako govore „Moj rad govori za sebe”? Ali čak i na društvenim mrežama ima puno buke i smetnji. Morate dijeliti što više i što češće, i to ne samo pozitivne strane, već i izazove i događanja iza kulisa, pa će ljudi možda prepoznati vrijednost u onome što radite.”
Emmanuelovo putovanje dokaz je moći strasti, originalnosti i kreativnosti i otkriva kako poduzetnički duh i društvene mreže mogu oblikovati karijere današnjih pripovjedača vizualnih priča. Ako nešto treba naučiti, to je da uz prave alate i stanje uma veliki snovi mogu postati stvarnost.
Pročitajte više:
Napisale Mabinty Taylor-Kamara i Sarah Kay Bland
Slični proizvodi
-
EOS R6 Mark II
Fotografije ili videozapisi, akcija ili portret – kombinacija radnih značajki i kvalitete slike modela EOS R6 Mark II omogućuje vam razvoj kreativnosti -
EOS R7
Istražite divljinu s pomoću fotoaparata koji pruža senzacionalnu brzinu i kvalitetu slike u prijenosnom kućištu APS-C dizajniranom za budućnost. -
EOS R10
Napravite sljedeće korake s fotografijama i videozapisima uz fotoaparat bez zrcala sa sustavom EOS R, izrađen oko senzora APS-C formata. -
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM nudi svestranost izbliza sa suptilnim telefoto sažimanjem i stabilizacijom slike u pet koraka u kompaktnom, laganom kućištu. -
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
Objektiv 35mm f/1.8 MACRO s brzim otvorom blende za širokokutnu perspektivu i veliko izoštravanje te tehnologijom Hybrid IS. -
RF 28-70mm F2.8 IS STM
Mali, brzi i lagani objektiv sa zumiranjem f/2.8 28-70mm za fotoaparate sa senzorom punog kadra sa stabilizacijom slike i zaštitom od nepovoljnih vremenskih uvjeta. Odličan za putovanja, portrete i svakodnevnu kreativnost. -
RF-S 18-45mm F4.5-6.3 IS STM
Standardni objektiv sa zumiranjem APS-C formata za fotoaparate serije EOS R savršen je za svakodnevne situacije kao što su fotografiranje obitelji, životnog stila, portreta i praznika.