ULIČNA FOTOGRAFIJA

Izazov s objektivom za uličnu fotografiju

Otkrijte kakve je rezultate postigao fotograf iz Glasgowa Andres McNeill upotrebljavajući samo jedan fotoaparat, EOS R8 tvrtke Canon, i jedan objektiv, Canon RF 28mm F2.8 STM, u svom gradu.
Tragovi automobilskog svjetla u predvečerje na gradskoj ulici ispunjenoj visokim zgradama, snimio je Andres McNeill uz objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM.

Sve je moguće u uličnoj fotografiji. Nevjerojatni fotografski trenuci mogu se pojaviti u tren oka i jednako brzo nestati. To je vrhunski izazov za fotografa. Morate biti spremni na sve i imati komplet koji može dati rezultate.

Andres McNeill, iz Glasgowa u Ujedinjenom Kraljevstvu, privukao je impresivan broj pratitelja na društvenim mrežama svojim jedinstvenim stilom ulične fotografije koji za početnu točku uzima ukrasnu povijesnu arhitekturu grada. „Uvijek sam uživao promatrajući ljude”, kaže on, pa kad se ozbiljno počeo baviti fotografijom 2020., prirodno je gravitirao prema ulici.

Andres se obično šeće pločnicima dok ne pronađe odličan kadar i zatim čeka dok se ne pojavi prava osoba – konačan, ali ključan element koji upotpunjuje kompoziciju.

Kao i mnogi suvremeni ulični fotografi, Andres ne upotrebljava isključivo klasičnu fiksnu žarišnu duljinu od 35 mm koja je bila omiljena u ranim danima žanra, već umjesto toga eksperimentira s bilo čime što odgovara temi. Obično ponese svoj EOS R5 ili EOS R6 tvrtke Canon i adapter za montažu EF-EOS R tvrtke Canon za svoje objektive EF.

Kako bi provjerio je li moguće postići prepoznatljiv izgled njegovih fotografija s minimalnom konfiguracijom, upario je EOS R8 tvrtke Canon bez zrcala sa senzorom punog kadra sa samo jednim širokokutnim objektivom fiksne žarišne duljine – iznimno kompaktnim modelom Canon RF 28mm F2.8 STM. Ovdje ćemo saznati je li komplet dorastao izazovu.

Stapanje s okruženjem

Ruka u kojoj se nalazi objektiv RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon iznad torbe s opremom za fotoaparat.

Lagani objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM ima raznovrsnu žarišnu duljinu i veliki maksimalni otvor blende, a Andres je otkrio da mu je uparivanje tako kompaktnog objektiva s fotoaparatom EOS R8 pružilo više mogućnosti za kreativnost.

Fotograf Andres McNeill saginje se kako bi snimio fotografiju uz objektiv Canon RF 28mm F2.8 STM na popločenoj ulici prekrivenoj mahovinom.

Andres je uspio snimiti fotografije, koje inače nije uspijevao snimiti, jer su njegovi objekti možda primijetili što radi i ponašali se drugačije.

Najbolji objektivi za uličnu fotografiju oni su koji vam omogućuju brzu prilagodbu radi praćenja brze akcije, a ključna značajka objektiva Canon RF 28mm F2.8 STM njegov je tanki plosnati dizajn.

Uz masu od samo 120 g, RF 28mm F2.8 STM lagan je u usporedbi s objektivima sa zumiranjem ili bržim objektivima fiksne žarišne duljine, što je idealno kad pješačite gradom poput Glasgowa. „Nevjerojatno je malen”, kaže Andres. „U kombinaciji s modelom EOS R8 tvrtke Canon, jednostavno nisam mogao vjerovati u njegovu veličinu. Imao sam dojam da sam gotovo nevidljiv.”

Andresu, koji je viši od 180 cm, mogućnost stapanja s okruženjem predstavlja veliku prednost. „Možete se doista približiti akciji i još uvijek snimiti spontane trenutke – a bio sam manje uočljiv nego što bih bio da sam hodao uokolo s uobičajenom konfiguracijom”.

Šira perspektiva

Užurbana ulica u kojoj se nalaze uredski radnici i turisti na sunčan dan. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Snimanje uz RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon značilo je da se Andres može približiti objektima, a ipak prikazati šire okruženje. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/1250 s, f/2.8 i ISO 100. © Andres McNeill

Osoba snimljena na sunčevoj svjetlosti između dvije visoke zgrade baca dugu sjenu na pločnik. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Može biti zastrašujuće hodati ulicama s fotoaparatom, ali kad imate minimalnu konfiguraciju lakše vam se uklopiti u svoje okruženje. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/800 s, f/2.8 i ISO 100. © Andres McNeill

Andres je ostao u centru Glasgowa radi snimanja, „jer se tamo sve događa”, kaže. „Imate tako eklektičnu mješavinu ljudi pa je to najbolje mjesto za snimanje fotografija.”

Širokokutni objektiv žarišne duljine od 28 mm bio je novo iskustvo za Andresa, koji je prigrlio priliku da u kadru obuhvati više arhitekture. „Uspio sam se doista približiti ljudima jer je konfiguracija s fotoaparatom i objektivom toliko malena i nezamjetna, ali ujedno sam uspio snimiti i širinu zgrada”, objašnjava.

Andres je snimio razne fotografije koje prikazuju ljude kako prelaze između arhitektonskih dragulja, u džepovima svjetla, bacajući dugačke sjene. „Osim toga, napravio sam i neke duže ekspozicije, dok su automobili prolazili i stvarali tragove”, dodaje.

Veliki otvor blende za snimanje pri slabom osvjetljenju

Osoba koja noću hoda ispred kazališta osvijetljena svjetlom koje izlazi iz zgrade. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Najbolji savjet koji je Andres primio je da prestanete tražiti fotografije i počnete tražiti priče. „Kadrirajte kao da snimate film”, predlaže. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/100 s, f/2.8 i ISO 400. © Andres McNeill

Škotska općenito nije poznata po sunčanim danima pa je Andresu vrlo važno imati objektiv koji se dobro nosi s mračnijim, oblačnim prilikama.

„Moje omiljeno vrijeme za snimanje je „plavi sat”, neposredno nakon zalaska sunca, ali dovoljno kasno da izgleda kao noć”, kaže. „Otvor blende f/2.8 bio je savršen za te situacije. Nisam morao previše povećati ISO za postizanje dovoljno eksponirane fotografije. Možete se osloniti na malo niže brzine zatvarača pri f/2.8 kako biste dobili doista oštru fotografiju.”

Za vizualni izgled kojem teži, Andres crpi nadahnuće iz kina, odnosno prepoznatljive plavo-ljubičasto-tirkizne tonove prisutne u kinematografiji filma „Moonlight” iz 2016., što je primjer palete boja koju voli u svojim snimkama.

Osoba je osvijetljena podnim svjetlima višekatnog parkirališta. Prozori od poda do stropa pokazuju stubište koje se uzdiže do vrha zgrade. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Andres često snima noću i traži urbane scene u kojima može iskoristiti dostupno svjetlo za zanimljive kompozicije. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/100 s, f/2.8 i ISO 800. © Andres McNeill

Silueta osobe na kraju dugog podvožnjaka prekrivenog grafitima. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Andres kaže da postoje dva shvaćanja uličnog fotografa – lovački i ribički. Andres pripada drugom shvaćanju. „Obično čekam da mi se drugi sami otkriju”, kaže. Snimljeno modelom EOS R8 tvrtke Canon s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/160 s, f/2.8 i ISO 100. © Andres McNeill

Kad snima noću, Andres upotrebljava dostupnu svjetlost od uredskih prozora i natpisa za brzu hranu kako bi poboljšao svoje snimke. Bio je naročito impresioniran zamućenjem koje je Canon RF 28mm F2.8 STM proizveo noću.

„Što je veći broj listića na otvoru blende, to je zamućenje uglađenije te izgleda savršenije i više kružno”, kaže. „To je bilo važno jer su u pozadini ulična svjetla i svjetla automobila. Efekt zamućenja, koji je jako ugodan oku, doista je unaprijedio fotografije.”

Osim snimanja fotografija, Andres je i videograf. RF 28mm F2.8 STM idealan je objektiv za kreatore sadržaja koji rade s pokretom i snimanje videozapisa jer pruža ispravljanje promjena izoštravanja koje omogućuje dosljedno kadriranje prilikom prebacivanja između žarišnih točki.

Savršena opcija za uličnu fotografiju

Muškarac drži fotoaparat tvrtke Canon s objektivom fiksne žarišne duljine tvrtke Canon pričvršćenim do oka kako bi snimio fotografiju.

„Kada prvi put počnete snimati, razmišljate, „Oh, moram promijeniti brzinu zatvarača”, kaže Andres. „Sad mi je to prirodno. Više ni ne razmišljam o gumbima na fotoaparata.”

Između dvije visoke zgrade na sunčan dan, osoba okupana u sjeni sjedi na rubniku i provjerava svoj telefon. Snimio: Andres McNeill s objektivom RF 28mm F2.8 STM tvrtke Canon.

Andres je uživao igrajući se s elektroničkim zatvaračem od 40 fps kod modela EOS R8 tvrtke Canon, a što znači da se razmazio kad je trebao uređivati fotografije. „Jednostavno nisam mogao vjerovati koliko sličica mogu snimiti”, oduševljeno je rekao. Snimljeno modelom Canon EOS R8 s objektivom Canon RF 28mm F2.8 STM pri 1/400 s, f/4 i ISO100. © Andres McNeill

Andres je prvi put upotrijebio EOS R8 tvrtke Canon i utvrdio je da je to odličan fotoaparat za uličnu fotografiju. Naročito je cijenio inteligentno automatsko izoštravanje koje mu je omogućilo dobro izoštravanje objekata. „Ponekad sam se gotovo osjećao kao da malo varam. Kao da sam mu umom govorio što da radi i to bi se samo dogodilo.”

Uspješna ulična fotografija priča priču unutar kadra. Andres se sjeća jednog naročito moćnog primjera – čovjeka koji sjedi u obilju svjetlosti, uzimajući pauzu (iznad desno). Zahvaljujući neupadljivoj konfiguraciji, Andres je uspio snimiti fotografiju dok je čovjek nastavio neometano uživati svom trenutku mira. Osobi koju je snimio to je vjerojatno bio samo još jedan običan dan, ali, viđen kroz Andresov objektiv, postao je nešto čarobno.

„Moj jedan savjet uličnim fotografima je da samo izađu i učine više”, kaže Andres. „Mogao bih navesti tehnike, ali bit je zapravo u tome da uvježbate oko kako biste uočavali trenutke koje tražite. A to će vas učiniti boljim uličnim fotografom.”

Slični proizvodi

Slični članci

  • Savjeti za uličnu fotografiju

    ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za uličnu fotografiju

    Ključan savjet za snimanje zapanjujućih uličnih slika s arhitekturom.

  • Nasuprot modrog neba, muškarac sjedi na rubu ogromne zakrivljene platforme koja uzdiže nekoliko metara iznad tla.

    Fotografiranje arhitekture

    Savjeti za fotografiranje arhitekture

    Upustite se u fotografiranje arhitekture uz tehnike i uvide profesionalnog fotografa.

  • Nasmijana cvjećarka u blijedozelenoj haljini okružena živopisnim cvijećem.

    ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za ulične portrete

    Najbolji savjet za snimanje vrhunskih uličnih portreta profesionalnog fotografa Juliana Lovea.

  • Savjeti za apstraktnu uličnu fotografiju

    ULIČNA FOTOGRAFIJA

    Otkrijte apstraktnu uličnu fotografiju

    Pomoću ovih jednostavnih tehnika izradite nevjerojatnu umjetnost iz svakodnevnoga, za nadrealne urbane fotografije.