OSNOVE FOTOGRAFIJE

Nova perspektiva za poznate scene

Od stapanja s prirodom do iskorištavanja prirodnog svjetla, tri fotografa dijele svoje savjete u vezi toga kako pretočiti svakodnevne trenutke u nezaboravne fotografije.
Fotografkinja Camilla Rutherford smiješi se za fotografiju dok se valovi iza nje prelijevaju na plažu.

Područje u kojemu živimo lako je uzeti zdravo za gotovo te često pogrešno smatramo kako je neophodno putovati stotinama kilometara kako bismo snimili zanimljive fotografije. Međutim, vrijeme koje utrošimo na promatranje poznatih prizora iz nove perspektive može biti vrlo korisno jer nam omogućava da svojim fotografijama udahnemo novi život. Upitali smo tri fotografa iz raznih dijelova svijeta kako pronalaze nove perspektive koje nadahnjuju njih i njihovu publiku. Donosimo neke od njihovih najvažnijih savjeta za snimanje inspirativnih fotografija u okruženju vlastitog doma.

1. Kreativnost pri dokumentiranju dramatičnih obrisa neba u gradu

Londonska brana na Temzi u sumrak, sa živopisnim svjetlima kompleksa Canary Wharf u pozadini.

Bez obzira na to živite li u velikom gradu ili tihom ruralnom području, možete snimiti fantastične fotografije ako se odlučite eksperimentirati kompozicijom i postavkama fotoaparata. Ova je fotografija snimljena dugom ekspozicijom.

Fotografkinja Laku Davies iz Londona snima avanture iz svog doma i okolice. Lakuin objektiv osvjetljavaju gradske panorame i ulice. Na svoje dvije omiljene fotografije kreativno kombinira legendarne londonske pejzaže.

"Otišla sam na branu rijeke Temze i vidjela kako u pozadini svijetli Canary Wharf", rekla je Laku, koja je upotrijebila svoj Canon EOS M50 u kombinaciji s Canonovim adapterom za montažu EF-EOS M i telefoto objektivom Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM (naslijedio ga je Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM) kako bi snimila upečatljiv prikaz.

"Taj sam objektiv upotrijebila zbog telefoto kompresije", objašnjava. "Ima tendenciju privlačenja pozadine, zbog čega sam uspjela dočarati ljepotu kompleksa Canary Wharf između struktura brane." Telefoto objektivi komprimiraju perspektivu te zbog njih prednji plan i pozadina djeluju bliže no što stvarno jesu.

Dugo vrijeme ekspozicije i ND filtar naglašavaju scenu, postižući živopisan, a opet nestvaran efekt. "Ekspozicija od 30 sekundi može prekomjerno naglasiti svijetle dijelove, zbog čega sam ispred objektiva postavila ND filtar kako bih ih ukrotila i kako ne bi bili prekomjerno eksponirani prije uređivanja", kaže Laku.

Portret fotografkinje životnog stila i putopisnih fotografija, Laku Davies.

Laku Davies

Fotografkinja životnog stila i putopisnih fotografija iz Londona uživa u kreativnom fotografiranju gradskih panorama.

2. Snimanje znamenitosti iz jedinstvene perspektive

Autobus na kat prelazi preko londonskog Tower Bridgea u zoru. Nebo u pozadini je narančasto.

Laku predlaže da mjesta posjećujete u različita doba dana kako biste uhvatili savršenu fotografiju. Snimila je ovu fotografiju autobusa na kat koji prelazi preko Tower Bridgea u 5:30 ujutro.

Noćna snimka londonskog nebodera The Shard u naselju Southwark, sa zgradama okupanima svjetlom. U prednjem planu vidi se londonski pješački most Millennium Footbridge.

Lakuinim uradcima dominiraju ulične fotografije i gradske panorame, poput ove nevjerojatne snimke londonskog nebodera The Shard. Za gradske panorame često se upotrebljavaju širokokutni objektivi, ali Laku je pomoću telefoto objektiva ovu poznatu lokaciju uspjela snimiti na neobičan i jedinstven način.

Kad su u pitanju druge poznate znamenitosti koje se često fotografiraju, npr. londonski Tower Bridge, Laku predlaže alternativne perspektive, ali i snimanje u zoru. Jednom je prigodom odlučila početi u 5:30 ujutro i fokusirati se na konkretan dio arhitekture poznatog mosta.

"Upotrijebila sam svoj telefoto objektiv kako bih izolirala toranj i snimila pozadinski sjaj izlazećeg sunca radi efekta aureole", kaže. "Fotografiju karakteriziraju narančasto nebo – i londonski autobus!"

Onima koji traže nadahnuće pri istraživanju svog lokalnog okruženja savjetuje da omiljene lokacije posjećuju u različita doba dana kako bi fotografije bile zanimljivije.

"Istražujte lokacije u različita doba dana i poigrajte se s osvjetljenjem", kaže Laku. "Isprobavajte razne objektive kako ne biste uvijek iznova snimali iste fotografije. Učinite fotografije zanimljive sebi i ljudima koji će ih gledati." Objektiv Canon EF-M 32mm f/1.4 STM dobar je za fotografiranje pri slabom osvjetljenju jer je brz i propušta puno svjetlosti. Ako vas zanimaju širokokutne fotografije i želite uhvatiti što širu scenu, isprobajte objektiv Canon EF-M 11-22mm f/4-5.6 IS STM.

3. Pronađite najbolju svjetlost

Obris lika s pozadinom dramatičnog narančastog izlaska sunca.

Pierre Dubuis neprestano posjećuje isti park i uvijek traži novi kut za svoje fotografije.

Regionalni park prirode Pilat u regiji Rona-Alpe u jugoistočnoj Francuskoj omogućio je Pierru Dubuisu fotografiranje novih dimenzija. Mladi fotograf, koji snima fotoaparatom Canon EOS 5D Mark III (naslijedio ga je Canon EOS 5D Mark IV), fotografira od svoje 15. godine, a za vrijeme studija fotografije zaljubio se u avanture u prirodi. Prijateljima zahvaljuje što su u njemu probudili strast za otvorenim prostorom, a kaže kako ponovno otkrivanje lokalnih područja potiče kreativnost, što je očigledno iz njegovih omiljenih fotografija koje je snimio u istom parku.

"Kako biste otkrili prekrasna mjesta, trebate što češće istraživati i otkrit ćete više mjesta no što ste mislili", savjetuje. "Nadahnuće tražim na Instagramu. Posjećujte mjesta u različita vremena i isprobavajte različite kutove kako biste postigli željenu atmosferu."

Kako biste dočarali atmosferu na fotografijama, Pierre preporučuje da se na lokaciju zaputite odmah ujutro ili navečer. "Najljepšu svjetlost moći ćete uhvatiti u rano jutro, u zoru i suton", kaže. "Gore prikazani obris okruženja snimljen je u vrijeme sutona. Kako biste snimili takvu fotografiju, najbolje je unaprijed se informirati o vremenskim uvjetima i doći na lokaciju 30 minuta ranije kako biste si ostavili dovoljno vremena za pronalazak pravog mjesta i planiranje raznih kadrova koje biste mogli snimiti. Kod ove fotografije odlučio sam se na malu ekspoziciju povećavanjem brzine zatvarača i snimanjem pri velikom otvoru blende od f/22. To sam učinio kako bih postigao dobro definiran, taman obris – kako bih fotografiju učinio mračnijom."

Portret Pierra Dubuisa.

Pierre Dubuis

21-godišnji fotograf prirode uživa u fotografiranju pri prirodnoj svjetlosti, u zoru i suton.

4. Obratite pažnju na detalje

Krupni kadar lista paprati na tamnoj pozadini.

Zanimljive fotografije možete snimati bez dalekih putovanja i tako da se usredotočite na detalje koji isprva možda ne djeluju očito. Pierre voli prirodu promotrili izbliza.

Sunce osvjetljava lišće stabla.

Ova fotografija lišća stabla koje osvjetljava sunce u zalazu snimljena je blizu vodopada Saut du Gier.

"Morate pratiti sve što se događa oko vas, sve do najsitnijih detalja", kaže Pierre, osvrćući se na još jednu od svojih omiljenih fotografija – delikatan prikaz lista paprati. ISO vrijednost 3200 i otvor blende f/4.5 pomogli su mu da udahne život tamnim šumskim dubinama. Otvaranjem objektiva Canon EF 70-200mm f/2.8L USM smanjio je dubinu polja i skrenuo pažnju na središnji dio paprati i njegovu prekrasnu teksturu. Visoka ISO vrijednost bila je potrebna zbog nedostatka svjetlosti u šumi.

"Ovu sam fotografiju snimio tijekom kratkog izleta u šumu", objašnjava Pierre. "Želio sam pročistiti misli i tad sam uočio paprat obasjanu zrakom svjetlosti. Volim tu fotografiju jer predstavlja ljepotu i krhkost prirode."

5. Pronađite iznimno u svakodnevnom

Dva dječaka igraju se u pješčaniku ispred drvarnice okružene piljevinom.

Osvjetljenje se tijekom dana prirodno mijenja. Odabir pravog vremena za fotografiranje može predstavljati razliku između vrhunske fotografije – npr. ove atmosferične snimke Camilline djece – i one obične.

Nagrađivana profesionalna fotografkinja Camilla Rutherford dolazi iz Škotske, ali počela je pratiti sezone skijanja u Novom Zelandu. Privuklo ju je fotografiranje priča o sportašima u prirodi, tako da sada živi u slikovitom gradiću Wanaka s mužem koji uzgaja merino ovce i dva sina.

Stil kojim Camilla fotografira stavlja jak naglasak na prirodnu svjetlost, što je očigledno na ovoj pozadinski osvijetljenoj fotografiji na kojoj se njeni sinovi igraju u pješčaniku, koju je snimila fotoaparatom Canon EOS R s EOS R adapterom i svojim omiljenim objektivom, Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM.

"Na ovoj fotografiji omiljen mi je izraz lica na mom dječaku", kaže. "Sjajno se zabavlja. Ova je fotografija posebna zbog iskonske sreće u neometanoj igri.

"Kad snimate dječju igru, ponekad nemate vremena postaviti objektiv fiksne žarišne duljine", dodaje. "Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM ima savršenu duljinu zumiranja za te namjene, a kvaliteta fotografije približava se onoj koju možete postići objektivom fiksne žarišne duljine."

Snimanje prema suncu može predstavljati izazov, ali je i zabavno, kaže Camilla, a fotoaparati bez zrcala kao što je Canon EOS RP pružaju prednost zahvaljujući elektroničkom tražilu. "Možete vidjeti učinak ekspozicije i podešavati ga prema gore ili dolje u nekoliko koraka, ovisno o intenzitetu pozadinskog osvjetljenja", objašnjava.

Portret Camille Rutherford sa sunčanim naočalama.

Camilla Rutherford

Camilla, rodom iz Škotske, nagrađivana je fotoreporterka koja sad s obitelji živi na poljoprivrednom imanju u Novom Zelandu. Specijalizirala se za fotografiranje sporta, putovanja i životnog stila.

6. Ispričajte priču fotografirajući ono što poznajete

Muškarac u radionici s kutnom brusilicom, okružen alatima. Sunce sjaji kroz otvor u stražnjem zidu.

Način na koji se iskre iz kutne brusilice i svjetlo međusobno oponašaju dodaje posve novu dimenziju fotografiji koja bi bez toga mogla biti posve obična.

Camillina fotografija muža u radionici na njegovom imanju predstavlja bogatu povijest mjesta na kojemu žive. Camilla pokazuje kako koristeći prirodnu svjetlost i malu brzinu zatvarača ne morate ići daleko kako biste pronašli priču.

"Naši su dječaci peti naraštaj na ovom poljoprivrednom gospodarstvu, a ova je radionica nevjerojatan prostor koji obožavam fotografirati", kaže. "Dječaci vole ići tamo i gledati kako tata popravlja stvari. Primijetila sam kako svjetlost sunca kroz stražnji zid u rano jutro stvara snažan odsjaj u lijevom kutu", kaže.

"Snimala sam širokokutno, objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM, kako bih ispričala cijelu priču. ISO samo povećala do 800 kako bih uhvatila nešto više svjetlosti i fotografiju okinula pri 1/80 s. To je bila dobra brzina zatvarača za dočaravanje okretanja kotača i iskrenja."

Bez obzira na to hodate li kroz šumu, uživate li u šetnji gradom ili se odmarate u udobnosti svog doma, lokalno istraživanje ne mora rezultirati neimpresivnim fotografijama. Izvježbate li oko tako da uspije primijetiti prilike za sjajne fotografije u svakodnevnim okolnostima i uhvatiti dojmljive scene, možete snimiti uistinu posebne uratke.


Napisala Lorna Dockerill

Slični proizvodi

  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R50

    Ovim fotoaparatom bez zrcala EOS R izradite najprivlačniji sadržaj, od oštrih fotografija do 4K videozapisa i prijenosa uživo. Sve u jednom namjenskom uređaju.
  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R8

    Prijeđite na fotografije i videozapise punog kadra i ostvarite svoje kreativne ambicije.
  • Fotoaparati bez zrcala

    EOS R5

    Ponovno razmislite o svemu što znate o fotoaparatima bez zrcala. Beskompromisne radne značajke fotoaparata EOS R5 revolucionizirat će fotografiranje i snimanje filmova.

Slični članci

  • AVANTURISTIČKA FOTOGRAFIJA

    Savjeti za avanturističku fotografiju

    Pet savjeta za snimanje avantura na otvorenom pomoću fotoaparata EOS M6 Mark II.

  • ZIMSKA FOTOGRAFIJA

    Kako snimiti bolje zimske fotografije

    Maksimalno iskoristite ovo prekrasno godišnje doba uz fotografa Vladimira Medvedeva.

  • PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

    5 najboljih savjeta za snimanje pejzaža s ubrzanim prolaskom vremena

    Udahnite život pejzažima uz pomoć ovih savjeta za snimanje fotografija s ubrzanim prolaskom vremena.

  • FOTOGRAFIRANJE DIVLJIH ŽIVOTINJA

    Fotografiranje divljih životinja u gradu

    Christine Sonvilla i Marc Graf otkrivaju svoje najbolje savjete i tehnike za fotografiranje divljih životinja na kućnom pragu.