AVANTURISTIČKA FOTOGRAFIJA

Divljina: U potrazi za savršenom avanturističkom snimkom na otvorenom

Od nezaboravnih pejzaža do udaljenih kampova, otkrijte kako avanturistkinja i fotografkinja Anna Blackwell upotrebljava komplet tvrtke Canon za snimanje jedinstvenog duha prirode.
Osoba s opremom za planinarenje i velikim ruksakom stoji na vrhu stijene sa svojim psom. U pozadini se može vidjeti prostrano vrijesište.

Bilo da se radi o savladavanju brdskih predjela, prelasku jezera kajakom ili plivanju u divljini, sportske aktivnosti na otvorenom nude brojne mogućnosti fotografima neustrašiva srca.

Jedna od takvih kreativnih ljudi je Anna Blackwell, britanska avanturistkinja, fotografkinja, spisateljica i govornica koja uživa u istraživanju svojih granica – napravila je karijeru od toga, snimajući fotografije i videozapise za vodeće sportske robne marke, uključujući Lowe Alpine i Peak UK. Njene nevjerojatne avanture uključuju hodanje od 1000 milja preko Francuske i Španjolske putovima hodočasnika, vožnju kajakom 4000 km u 11 zemalja i pet velikih gradova te svladavanje planinskog vrhunca Mount Toubkal, najvišeg vrha Sjeverne Afrike.

„Tijekom jedne od svojih najranijih avantura, počela sam fotografirati i pisati blog – uglavnom kako bi moji prijatelji i članovi obitelji mogli pratiti moje avanturističke pothvate“, objašnjava Anna dok odgovara kako je pretvorila hobi u profesiju. „Nastavila sam tako nekoliko godina, dijeleći svoje avanture online kroz fotografije i riječi i stvari su se nastavile razvijati iz toga. Uskoro sam o svojim avanturama počela pričati na događajima, festivalima, na poslovnim okupljanjima i u školama. Zatim sam počela pričati s predstavnicima robnih marki o putovanjima koja planiram te sam malo po malo počela zarađivati dovoljno novca od fotografiranja, pisanja avanturističkih snimki, govora i društvenih mreža te sam hobi pretvorila u posao.“

Annu je zadnje putovanje s partnerom Samom i psom Bilbom odvelo u stjenovite predjele sjevernog Dartmoora u Engleskoj, a društvo su joj pravili Canon EOS R6 i dva objektiva – Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM i Canon RF 50mm F1.8 STM. Govori zašto voli pobjeći od svega, dijeli savjete za putovanje divljinom i otkriva kako ostvariti omiljene avanture kroz spektakularne fotografije.

Savršena lokacija

Veliki monolit na udaljenom vrijesištu za sunčanog dana.

„Dartmoor predstavlja divljinu u kojoj se mogu osjećati kao mala, beznačajna osoba“, kaže avanturistkinja i fotografkinja Anna Blackwell. Ovo zabačeno područje u južnom Devonu, u Engleskoj, poznato je po svom udaljenom vrijesištu i predstavlja idealnu lokaciju za Annino prvo snimanje modelom Canon EOS R6. Snimljeno modelom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 105 mm, 1/320 s, f/7.1 i ISO100. © Anna Blackwell

Kroz monolitne stijene snimljene pri slabom osvjetljenju mogu se vidjeti sunčeve zrake.

„Na takve avanture krenula sam jer sam željela pomaknuti svoje granice“, kaže Anna. „Željela sam ih testirati i pronaći rubove svoje zone udobnosti. Na kraju je završilo tako da se ludo zabavljam.“ Snimljeno modelom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/200 s, f/22 i ISO100. © Anna Blackwell

Anna, Sam i Bilbo započeli su istraživanje sjevernog Dartmoora u selu Belstone zbog njegovog pristupa monolitnim stijenama. Annu su te stjenovite formacije oduvijek privlačile.

„Taj dio Dartmoora bio mi je nešto potpuno novo i vrlo uzbudljivo. Nakon što prođete to idilično selo, dolazite ravno u močvare“, kaže. „Obožavam taj osjećaj divljine.

„Strastveni sam obožavatelj hodanja“, nastavlja. „Volim hodati s teškim ruksakom na ramenima. Ne želim brzo stići na odredište, već uživam u mirnim lokacijama. Hodali smo, postavili šator i proveli noć u divljini.“

Anna je ljubav prema otvorenim prostorima naslijedila od roditelja, s za to su zaslužni i njeni švedski korijeni. „Mama mi je Šveđanka, a u švedskoj je kulturi ukorijenjen boravak u prirodi i ljubav prema njoj. Kao mala sam puno šetala i istraživala, a kad god smo bili u Švedskoj, išli smo na izlete kanuom, kampirali i jeli na otvorenom. To je bio sastavni dio mog života odmalena.“

Samostalne avanture i suputnici

Na ovoj dramatičnoj slici pejzaža u mirnoj vodi velike rijeke mogu se vidjeti planine prekrivene snijegom.

Anna je ovu fotografiju snimila 2020. godine tijekom šetnje arktičkim predjelima Švedske. „Najveći problem u vezi toga što se bavim onime što volim u tome je što je granica između posla i zadovoljstva često nejasna, ali većinom je to u redu jer još uvijek uživam u procesu snimanja i stvaranja sadržaja uz avanture“, kaže. „Osim toga, pažljivo poštujem određene granice. Idem na manje osobe avanture koje ne dokumentiram – to je nešto samo ‘za mene’, ne nužno za posao.“ Snimljeno modelom Canon EOS 5D Mark IV s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 33 mm, 1/100 s, f/8 i ISO1250. © Anna Blackwell

Crni pas srednje veličine sa smeđim i bijelim šarama i crvenim povodcem sjedi na stjenovitom tlu i gleda prema fotoaparatu.

Anna na ekspedicije često vodi svog mladog psa Bilba, koji uvijek rado pozira za fotografije. Njeni ostali stalni suputnici su fotoaparat i objektiv tvrtke Canon. Snimljeno modelom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/4000 s, f/1.8 i ISO100. © Anna Blackwell

Anna je na svom putovanju u Dartmoor imala društvo, ali često putuje sama, što uključuje i njen izlet u arktički predio Švedske u jesen 2020. (pogledajte lijevu fotografiju). „Uistinu volim samostalne avanture, jer pružaju jedinstveno iskustvo“, objašnjava. „Znala sam provesti i 10 dana na putovanjima na kojima nisam vidjela drugi otisak stopala. Kad si sam, moraš se znati nositi s dobrim i lošim trenucima. Ako imate loš dan, nemate motivaciju, umorni ste i gladni, sami ste odgovorni za to. Na kraju dana, svjesni ste kako ste sami uspjeli doći od točke A do točke B u jednom komadu.“

Ipak, putovanje s partnerom može vam pomoći u fotografskom smislu. „To olakšava fotografiranje jer automatski imate objekt“, kaže Anna. „To se odnosi i na Bilba, koji je često objekt na mojim fotografijama. Osoba ili pas otvaraju okruženje na način na koji klasične pejzažne fotografije to ne mogu.“

Kad smo ju pitali što je došlo prije, strast prema fotografiji ili avanturističkim putovanjima, Anna nije oklijevala. „Fotografija je na prvom mjestu“, potvrđuje. „Djed mi je bio fantastičan fotograf, a ja sam odrasla pregledavajući njegove albume, preko kojih sam se odmalena zaljubila u fotografiju. Prvi sam fotoaparat dobila s 15 godina, a u školi sam izučavala fotografiranje. Ipak, svoje prve avanture nisam fotografirala. Te sam dvije aktivnosti kombinirala tek nakon nekoliko godina.“

Pričanje vizualne priče

Osoba sjedi izvan svog šatora u sumrak i ispija šalicu vruće čokolade koju osvjetljava snop svjetla iz svjetiljke.

Mogućnosti modela EOS R6 za snimanje pri slabom osvjetljenju omogućile su Samu da snimi ovu fotografiju Anne s toplim pićem koje isparava u plavičastom svjetlu; to razdoblje tik prije svitanja ili nakon zalaska sunca primamljivo je za fotografiranje. Snimljeno modelom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 50mm F1.8 STM pri 1/160 s, f/1.8 i ISO1000. © Sam Rogers

Za Annu, dokumentiranje putovanja podrazumijeva fleksibilnost, minimalnu količinu opreme i inventivnost u pokretu. Osim zapanjujućih panorama, predlaže i fotografiranje ili snimanje svakodnevnih trenutaka, poput stavljanja ruksaka na rame, učvršćivanje šatora ili uživanja u šalici toplog čokoladnog napitka, jer tako možete obogatiti vizualni dojam.

„Volim priče o avanturama“, pojašnjava. „Često se nalazim na udaljenim mjestima, sama, ali volim dijeliti taj osjećaj s drugima, a fotografija je fantastična platforma za komuniciranje o tim iskustvima.

„Na ovom putovanju, tijekom plavog sata, uistinu smo se fokusirali na fotografije sa snopom svjetla i prikaz pare iz šalice s čokoladnim napitkom ili uzavrele vode, jer to predstavlja kreativno snimanje tog dijela dana.“

Komplet koji je spreman za sve

Osoba koja nosi opremu za planinarenje i veliki ruksak na leđima čuči u visokoj travi i snima fotoaparatom tvrtke Canon.

Težak svega 680 g (s karticom i baterijom), Canon EOS R6 savršen je suputnik, naročito za avanturiste kao što je Anna koji vole boraviti na otvorenom. Međutim, onima kojima je ta vrsta fotografije novost, Anna savjetuje da najprije odluče što želite snimati i zatim dopuste da im to odredi izbor opreme. „Kako se razvijaju vaše vještine i interesi te definirate svoj stil i sadržaje koje želite snimati, tako i vaša oprema može evoluirati u skladu s tim“, kaže. © Sam Rogers

Usred vrijesišta, osoba i pas pored plavog šatora, koji se jedva vidi na ogromnoj pozadini.

Višenamjenski objektiv Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pogodan je za raznovrsne snimke, od snimanja sitnih pojedinosti do legendarnih pogleda poput ovoga. Snimljeno modelom Canon EOS R6 s objektivom Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM pri 30 mm, 1/320 s f/5 i ISO200. © Sam Rogers

Zahvaljujući značajkama poput snimanja velikim brzinama i sustavu za stabilizaciju slike fotoaparata Canon EOS R6 bez zrcala, kad je Anna zaboravila stativ u uvjetima slabog osvjetljenja, to nije bio problem.

„Stabilizacija i razlučivost od 20,1 MP u plavom satu bile su fantastične iako smo zaboravili ponijeti stativ. Na kraju nam nije trebao jer se fotoaparat izvrsno nosio sa slabim osvjetljenjem“, kaže.

Budući da želi putovati s malo opreme, Anna obično nosi samo jedan objektiv koji joj omogućuje snimanje portreta i širokih pejzaža, u čemu se Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM odlično snalazi.

„Ovaj mi se objektiv sviđa jer pruža prilagodljivost. 24 mm je bilo odlično za krupne kadrove Bilba, ali onda bih dobila i nešto kompresije u vidu pejzaža. Kad sam na avanturama, volim sve obaviti jednim objektivom.“

Izazov nepredvidljivog vremena

Osoba koja nosi opremu za planinarenje i vuče sanjke sa stvarima kroz dubok snijeg u šumskom okruženju.

„Ovo je fotografija s putovanja arktičkim predjelima Finske na skijama u ožujku 2022.“, kaže Anna. „Ovdje moj prijatelj i vodič za divljinu Chris analizira našu rutu. Volim ovu fotografiju jer dočarava čaroban osjećaj okruženosti stablima prekrivenima snijegom i prostranog zimskog okruženja.“ Snimljeno modelom Canon EOS 5D Mark IV s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 65 mm, 1/320 s, f/2.8 i ISO125. © Anna Blackwell

Krdo sobova traži hranu u zaleđenom predjelu.

Još jedna Annina avanturistička fotografija iz arktičkih predjela Švedske 2020. „Uspjela sam brzo reagirati i snimiti fotografiju budući da mi je fotoaparat bio prikvačen trakom za nošenje na ramenu, unatoč tome što je bilo -8 ºC i što je padao gust snijeg“, kaže. „To je bio potpuno nadrealan i spokojan trenutak: samo ja i krdo sobova koji prolaze pored mene. Prebacivali su snijeg, pokušavajući pronaći hranu – nije ih bilo briga što sam ja tamo!“ Snimljeno modelom Canon EOS 5D Mark IV s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 70 mm, 1/320 s, f/7.1 i ISO640. © Anna Blackwell

Sastavljanje kompleta opreme koji može pratiti Annu i nepredvidive uvjete njenih avantura može biti izazovno.

Npr., tijekom nedavnog skijaškog putovanja u arktičke predjele Finske, temperature su pale do -22 ºC. „Kada su temperature toliko niske, sve postaje teže, od obuvanja skija do zaustavljanja zbog uzimanja jela“, objašnjava. „Snimanje fotografija postaje vojna operacija po pitanju učinkovitosti, tako da ruke na hladnoći budu što je manje moguće, kako biste što prije mogli nastaviti putom.“

Anna inzistira kako se dokumentiranje tih uspomena isplati.

„Najbolja stvar u vezi fotografiranja sportova na otvorenom jest što te uspomene možete čuvati zauvijek. I dalje pregledavam svoje prve avanture i mogu se točno sjetiti gdje sam bila, što sam osjećala i s kim sam bila. To je stvarno moćno.

„Loša strana avantura sastoji se u tome što ponekad osjećam pritisak potrebe fotografiranja. Bila sam na putovanjima na kojima sam mislila kako će mi biti divno i kako ću uspjeti snimiti nadahnjujući sadržaj u prekrasnim planinskim okruženjima, a zapravo me čekalo 10 dana kiše. Snimanje u takvim uvjetima može biti izazovno, jer ne možete otići kući presvući se i osušiti opremu. U šatoru ste i ne možete ostati suhi. Vodootpornost fotoaparata jedan je od razloga zbog kojih volim Canon.“

Prvi korak

Osoba koja nosi opremu za planinarenje i veliki ruksak te štapove za planinarenje probija se kroz epski planinski krajolik.

Ovaj autoportret, snimljen tijekom putovanja od 1000 km preko Arktika i sjeverne Skandinavije, jedan je od Anninih najdražih. „U tom sam trenutku nosila oko 30 kg, jer u ruksaku sam imala sve što mi je trebalo 10 dana, uključujući hranu. Zbog te težine, zaustavljanje i postavljanje fotoaparata često predstavlja mentalnu bitku, naročito u ovakvom okruženju. Bila sam zadovoljna kako je ispalo – mislim da sam snimila trenutak točno onako kako sam se nadala.“ Snimljeno fotoaparatom Canon EOS 5D Mark III (naslijedio ga je Canon EOS 5D Mark IV) s objektivom Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM pri 24 mm, 1/640 s, f/7.1 i ISO320. © Anna Blackwell

Za one koji žele proživjeti svoje nezaboravne avanture, ali nisu sigurni gdje početi, Anna ima sljedeći savjet: „Ako nemate povjerenja u sebe, počnite od maloga i skupite hrabrost tijekom vremena. Na primjer, započnite s noćnim kampiranjem s prijateljima ili sa šetnjama po nepoznatim lokacijama kako biste se naučili biti samodostatni. Staze su odličan način za izgradnju vještina i upoznavanje s novim prijateljima koji se upuštaju u avanture. Konačno, ne bojte se pogriješiti. Čak i mi profesionalci povremeno zabrljamo – sve dok iz njega nešto naučite, to nije neuspjeh.“

Na kraju, skok u nepoznato bit će vrijedan toga.

„Avanture su i dalje jedan od najboljih načina za ponovno postavljanje i punjenje energijom. Osobito samostalne avanture, čak i ako su udaljene samo jedan dan i istražuju nešto novo“, zaključuje Anna. „To su putovanja koja potiču moju kreativnost i motiviraju me, tako da bi mi bila potrebna čak i da mi to nije posao.“

Napisala Lorna Dockerill

Slični proizvodi

• Fotoaparati bez zrcala

EOS R6

Što god i gdje god snimali, s fotoaparatom EOS R6 možete biti kreativniji no što ste ikada mislili.
  • RF objektivi

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Idealni svakodnevni objektiv za entuzijaste s fotoaparatom bez zrcala sa senzorom punog kadra. RF 24-105mm F4-7.1 IS STM je lagan, kompaktan, jednostavan za upotrebu i omogućit će vam da svoje fotografsko umijeće prenesete na novu razinu.
  • Standardni objektivi

RF 50mm F1.8 STM

Kompaktan, tih i lagan RF objektiv s fiksnom žarišnom duljinom od 50 mm, sa širokim otvorom blende od f/1.8, savršen je za ostvarivanje vaših kreativnih vizija.