Digital Book Printing
Discover the future of books with end-to-end digital printing solutions that drive new revenue streams.
Promijenite mentalni sklop i otvorite se ka novim poslovnim modelima, poziva Sven Fund
Kao netko tko je snažno povezan sa svijetom izdavača i tehnologa, iznimno me zanima učinak tehnoloških inovacija na izdavaštvo knjiga. Dolazak e-čitača, neočekivan rast popularnosti audioknjiga i složen odnos između Amazona i izdavača odigrali su ključnu ulogu u oblikovanju branše.
Ipak, možda je najznačajnija promjena iz prošlog desetljeća u tome što su čitači postali manje vezani uz knjigu kao opipljiv proizvod, jer ona više nije središnji medij. U doba digitalnosti prikladnije je pričati o "sadržaju".
Prije nego što objasnimo što ta promjena perspektive znači za širu industriju izdavaštva, najprije trebamo razlučiti razliku između "digitalnosti" i "digitalizacije".
U procesu digitalizacije, poslovni model i dalje se u biti oslanja na tisak – izdavači prenamijenjuju već dostupan tiskani sadržaj za digitalnu platformu, npr. e-čitač, i jednostavno ga preprodaju u novom formatu. U kontekstu "digitalnosti", sadržaj nastaje u digitalnom obliku i otvara razne prostore za posve nove poslovne modele.
U suštini, strategija digitalnog izdavaštva prilagođenija je našim tehnološkim vremenima i bilo bi za očekivati da će je izdavači odmah prigrliti. Međutim, digitalnost treba promatrati kao mentalni sklop više nego tehnologiju – prije nego što ga izdavači usvoje, prvo moraju ovladati upravljanjem inovacijama.
– Sven Fund, fullstoppStvarnost je drugačija – uz tehnologiju koja je dostupna danas, sadržaj se može nadograđivati, digitalno redistribuirati, čak i ponovo tiskati na zahtjev.
Postoje dvije vrste izdavača: oni koji inoviraju svoje poslovne procese i oni koji se odupiru inovacijama sve dok one ne postanu široko prihvaćena rješenja. U svom pristupu možete biti proaktivni ili reaktivni. Još uvijek postoje "digitalno nepismeni" izdavači koji možda imaju pristup digitalnim proizvodima i upoznati su s njihovim prednostima, ali nisu u potpunosti prihvatili mogućnosti koje pruža digitalnost.
Imajući to na umu, možemo pretpostaviti kako izdavači ne upotrebljavaju u potpunosti tehnološke značajke koje su dostupne u njihovoj branši. Stoga ne razumiju u potpunosti utjecaj koji tehnologija izdavaštva može imati na njihovo poslovanje.
Ljudi iz sektora izdavaštva koji "sadržaj" još uvijek ne percipiraju kao dinamički koncept isti su oni ljudi koji na knjige i dalje gledaju kao opipljive, linearne proizvode koji se tiskaju i distribuiraju, a zatim prenose na drugu platformu. Stvarnost je drugačija – uz tehnologiju koja je dostupna danas, sadržaj se može ažurirati, digitalno redistribuirati, čak i ponovo tiskati na zahtjev.
Zato bismo trebali poticati više izdavačkih kuća na usvajanje digitalnog mentalnog sklopa. Cilj je iskoristiti mogućnosti koje pružaju upravljanje dinamičkim sadržajem i tehnologija digitalnog ispisivanja.
Digitalni mentalni sklop izdavačima omogućava prihvatiti budućnost u kojoj postoji mogućnost za male naklade i isporuku na zahtjev. U kojoj proaktivno upravljanje životnim ciklusom izdavačkih resursa omogućava maksimalnu upotrebu komercijalne vrijednosti njihovog sadržaja i osiguravanje njegove dostupnosti korisnicima.
U međuvremenu, ako su proizvođači knjiga uložili u digitaliziranu proizvodnju, mogu imati vrijednu ulogu kao motivatori i usmjerivači svojih izdavača prema digitalnom mentalitetu i implementaciji organiziranih digitalnih procesa za omogućavanje poslovnih modela koji će ih pokrenuti prema inovacijama.
Kao što vidite, inovacije u izdavaštvu knjiga nisu jednosmjerna ulica. Vjerojatnije je kako će se ostvariti kroz trajnu, trilateralnu suradnju između izdavača, tiskara i davatelja tehnoloških rješenja.
Autor
Sven Fund je osnivač i glavni direktor konzultantske tvrtke fullstopp za akademske izdavačke kuće koja pruža strateške smjernice za brojna pitanja, od upravljanja promjenama do spajanja i preuzimanja. Osim što surađuje s dobavljačima, npr. tiskarama ili distributerima, Svenova tvrtka i posreduje između akademskih knjižnica i izdavača.
Discover the future of books with end-to-end digital printing solutions that drive new revenue streams.
Innovative print solutions that offer a more dynamic, cost-effective approach to magazine printing and improve reader engagement.
Turn market trends into business opportunities with innovative digital newspaper business models and printing solutions.
Find out how suppliers of book printing services can reinvent the book and create new revenue streams.
Learn how PSPs, publishers and technology suppliers can work together to shape the future of book publishing.
Discover why digital book printing is driving revenue growth for PSPs.