FOTOGRAFIRANJE VJENČANJA

Snimite prizor: savjeti za profesionalno snimanje vjenčanja na otvorenom

Fotografkinja vjenčanja Steph Zakas s Islanda objašnjava kako se suočiti s izazovom snimanja posebnog dana mladenaca ako snimate prvi put.
Zagrljaj mladenaca na plaži u suton, u silueti.

Organizacija vjenčanja nije laka ni u najboljim vremenima, a protekla godina je pred parove koji žele brak postavila brojne dodatne komplikacije. Zar je čudno što mnoge mladenke i mladenci zamjenjuju velika, tradicionalna vjenčanja s mnogo manjim proslavama? Potražnja za intimnim ceremonijama je u porastu, poglavito na lokacijama u zatvorenom s pozadinama prikladnima za Instagram. A kada su brojevi mali, umjesto da na popis gostiju uvrštavaju profesionalnog fotografa, parovi će snimanje fotografija vjerojatnije prepustiti prijateljima i obitelji.

Imajući to na umu, od fotografkinje i organizatorice vjenčanja Steph Zakas zatražili smo savjete koji ambicioznim fotografima mogu pomoći u snimanju ljepote i intimnosti tog posebnog dana. Steph, kojoj je stručnost pomoć parovima u bijegu, započela je fotografirajući malena vjenčanja u državi New York u SAD-u, a potom je svoju tvrtku premjestila na drugu stranu svijeta, na 4500 km udaljeni Island.

I dok ogoljeni krajolici malenog europskog otoka zasigurno ne štete njenoj fotografiji, snimanje vjenčanja na otvorenom u jednom od najekstremnijih svjetskih okruženja zaista može biti izazovno. "Mnogo puta morali smo se skrivati po špiljama dok ne bi prošle lude oluje s tučom", smije se. "To je zaista nešto s čime morate imati iskustva"!

Steph ovdje daje svoje najbolje savjete za snimanje jednog od najvažnijih događaja u životu vaših prijatelja. Čak i ako imate prednost iskustva iz cijele karijere, Stephini savjeti trebali bi unaprijediti vašu fotografiju, bez obzira sija li sunce ili ste usred mećave.

Odaberite pravi komplet

Mladoženja nosi buket cvijeća uz grubi obronak, a mladenka, čija haljina treperi na povjetarcu, stoji na vrhu.

Za odličnu snimku nije samo potrebna nevjerojatna pozadina, nego i komplet na koji se možete osloniti. Steph upotrebljava fotoaparat serije EOS 5D tvrtke Canon, no sličan izgled moguće je postići s pristupačnijim modelima poput EOS 250D tvrtke Canon ili EOS M6 Mark II tvrtke Canon. Snimljeno fotoaparatom EOS 5D Mark IV tvrtke Canon na 85 mm, 1/4000 s, f/1.2 i ISO100. © Zakas Photography

Prvo, Steph ističe kako se za fotografiranje prijateljevog vjenčanja ne biste trebali pouzdati u pametni telefon. "Profesionalni fotoaparat omogućuje kontrolu nad svakim aspektom slike. Čak i više umjetničke stvari – ne uređujem u postprodukciji, sve radim na fotoaparatu", objašnjava.

Steph svoje glavne fotoaparate – EOS 5D Mark IV tvrtke Canon i njegovog prethodnika, EOS 5D Mark III tvrtke Canon – opisuje kao "predivne" jer, zahvaljujući izdržljivoj konstrukciji, mogu izdržati i najuzbudljivija snimanja vjenčanja. Ako tražite povoljniji model, EOS 250D tvrtke Canon odlikuje se senzorom od 24,1 MP za oštrije slike prepune boja. Također je nevjerojatno lagan – savršeno za vjenčanja na otvorenom – te je opremljen pomičnim zaslonom koji omogućuje kreativne kutove.

Alternativno, s lako prijenosnim i svestranim EOS M6 Mark II tvrtke Canon možete snimati vrhunske slike od 32,5 MP prepune detalja i ozračja, bez obzira na vremenske uvjete. Slike također možete pokušati precizno ugoditi s načinom rada fotoaparata Creative Assist, koji omogućuje malena podešavanja slike i stvaranje više verzija iste slike, različitih izgleda i dojmova.

Prethodno eksperimentirajte s postavkama

Mladenci stoje u divljem, netaknutom krajoliku dok nisko sunce baca duge sjene na tlo.

Steph preporučuje isprobavanje postavki i nekoliko probnih snimaka kako biste razvili dobar osjećaj za fotoaparat i različite moguće efekte. Snimljeno fotoaparatom EOS 5D Mark III tvrtke Canon (koji je sada zamijenjen s EOS 5D Mark IV tvrtke Canon) s objektivom EF 17-40mm f/4L USM tvrtke Canon na 17 mm, 1/800 s, f/4.5 i ISO100. © Zakas Photography

Steph pravim početnicima preporučuje utrošiti neko vrijeme na upoznavanje opreme prije velikog dana. Fotoaparat je alat, kaže, i morate naučiti koristiti se njime. Aplikacija Canon Photo Companion sadrži vježbe, vodiče i savjete prilagođene modelu fotoaparata, razini vještina i interesima. "Željeni efekti mogu se ostvariti brojnim varijablama i načinima, stoga se unaprijed poigrajte s funkcijama fotoaparata. Naučite pravila, a zatim ih prekršite kako biste utvrdili što vam se sviđa", savjetuje Steph.

Dobar početak je eksperimentiranje s f-brojem ili otvorom blende kako biste utvrdili kako svjetlo koje propuštate utječe na sjene te cijeli izgled i dojam slike. "Mnogi fotografi vole snimati s najmanjim mogućim f-brojem", objašnjava Steph. "No snimajući s većim f-brojem dobivate više detalja. S više detalja možete uočiti promjenu sjena na slici te bolje snimiti krajolik i scenu."

Upute zamijenite "blagim usmjeravanjem"

Poljubac dvije mladenke na stjenovitoj obali. Šlep vjenčanice jedne od žena njiše se na vjetru.

Umjesto namještenih poza, koje često djeluju čudno, Steph preporučuje "blago usmjeravanje" kako biste potakli prirodnije snimke. Snimljeno fotoaparatom EOS 5D Mark III tvrtke Canon s objektivom EF 17-40mm f/4L USM tvrtke Canon na 40 mm, 1/320 s, f/4.5 i ISO100. © Zakas Photography

Brojni parovi prirodnim, spontanim snimkama s dana vjenčanja daju prednost ispred tradicionalnih fotografija. Ovo su dobre vijesti za ambiciozne fotografe koji možda nemaju dovoljno samopouzdanja za vođenje snimanja, jer čak i početnici svoje snimke mogu unaprijediti s malo navođenja. Steph objašnjava: "Od parova ne volim tražiti poziranje – primjenjujem nešto što se zove "blago usmjeravanje". Nježno ih navodim kroz pokret i zatim snimam fotografije".

Ljudi se mogu smesti kada se fotografi približe za krupni plan intimnog trenutka, stoga Steph nastoji biti što opuštenija primjenjujući manje izravan govor. Umjesto da zahtijeva određenu pozu, paru će reći da se "malo više ušuškaju" ili zatražiti sa se "malo jače zagriju jer je tako hladno".

EOS M6 Mark II tvrtke Canon idealan je alat za snimanje spontanih trenutaka. Kompaktan je i lagan te vas neće usporavati ili ometati objekte. Zapravo, ljudi možda uopće neće ni primijetiti da držite fotoaparat, što trenutke i izraze može zadržati autentičnima. Uz to, fotoaparatom EOS M6 Mark II tvrtke Canon slike od 32,5 MP možete snimati brzinama do 14 fps (kadrova u sekundi) – s kontinuiranim automatskim izoštravanjem – što znači da možete snimiti puni raspon kretanja uz zadržavanje iznimne izoštrenosti objekta.

Održavajte udaljenost

Tri para stoje u grubom krajoliku, međusobno udaljeni po nekoliko metara.

Pravila o socijalnom distanciranju brojne su parove natjerala na minimalan broj gostiju na vjenčanju – i fotografe postavili pred izazove. Čak i u normalnim uvjetima Steph parovima voli dati prostora. Snimljeno s EOS 5D Mark III tvrtke Canon na 40 mm, 1/1250 s, f/4.5 i ISO100. © Zakas Photography

Stvaranje opuštene i ležerne atmosfere u kojoj se parovi neće osjećati neobično ili napeto tijekom fotografiranja Steph pomaže snimiti "pravu kemiju" između mladenke i mladoženje. "Mnogi fotografi prilaze vrlo blizu s objektivima od 35 mm, snimaju s visine i od mladenke i mladoženje traže da se pritisnu licem o lice", kaže Steph. "Iz iskustva sam naučila da većina parova to ne voli".

Steph kroz postupak svojim objektima nastoji dati što je moguće više prostora. Njen neizostavni objektiv za portrete je EF 85mm f/1.2L II USM tvrtke Canon zbog izvrsnog raspona za snimanje krupnih kadrova i činjenice da ne iskrivljuje lica. "Dopušta mi stajati dovoljno daleko da ne čujem ako si par govori nešto sladunjavo", tvrdi. "To znači da se ne namećem i ne osjećaju se kao da sam u njihovom prostoru. To je njihov trenutak i ne želim ga pretvoriti u nešto strogo poslovno". Povoljniji objektiv EF 85mm f/1.8 USM tvrtke Canon kombinira kratku telefoto žarišnu duljinu s velikim maksimalnim otvorom blende i velikom brzinom automatskog izoštravanja za oštre i jasne laskave portrete.

Premda Steph za snimanje vjenčanja upotrebljava minimalnu količinu opreme, uvijek nosi dulji telefoto objektiv za naglašavanje nevjerojatne scenografije. Upotrebljava objektiv EF 70-200mm f/2.8L IS III USM tvrtke Canon kako bi stvorila izražen kontrast između para i većih osobitosti pejzaža. Time se stvara učinak zbijanja gledišta, tako da velike planine i glečeri Islanda u pozadini djeluju bliže objektu u prvom planu, objašnjava Steph, što sliku čini dojmljivijom.

EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM tvrtke Canon lagan je i kompaktan telefoto objektiv koji se savršeno uparuje s fotoaparatima sa senzorom s obrezivanjem poput EOS 250D tvrtke Canon. Njegove moćne telefoto tehničke značajke omogućavaju približavanje udaljenih predmeta, dok tehnologija stabilizacije slike pomaže smanjiti zamućenje podrhtavanjem fotoaparata.

Iskoristite svjetlo na najbolji način

Zagrljaj mladenaca na maloj stijeni. Snimljeno s udaljenosti, uokvireni su procijepom na stjenovitom izdanku.

Za dojmljive snimke eksperimentirajte s različitom rasvjetom i pokušajte snimati po jarkoj dnevnoj svjetlosti ili u suton. Snimljeno fotoaparatom EOS 5D Mark III tvrtke Canon na 17 mm, 1/160 s, f/4.5 i ISO100. © Zakas Photography

Steph se na svojim fotografijama obožava igrati s neobičnim prirodnim svjetlom na Islandu. Sunce na otoku u razdoblju između sredine svibnja i sredine kolovoza zalazi na samo tri sata, a tijekom zime ima samo pet sati dnevnog svjetla. "Ako je sunce nisko – posebice u mjesecima nakon ljeta – sa širokokutnim objektivom možete dobiti zaista privlačne bljeskove, stoga se volim poigravati s njima", kaže Steph.

Maleni objektiv EF-M 22mm f/2 STM tvrtke Canon za fotoaparate tvrtke Canon sa sustavom za montažu EF-M, uključujući EOS M6 Mark II tvrtke Canon, savršen je za portrete s vjenčanja. Široki kut omogućuje smještanje više prelijepog pejzaža u kadar, dok široki maksimalni otvor blende znači da možete snimati s većim brzinama zatvarača, što olakšava snimanje oštrih slika iz ruke.

Ako snimate po jarkom podnevnom svjetlu, možda trebate kompenzirati bacanje sjene na obrisima lica vaših objekata. U tome vam može pomoći u fotoaparat ugrađena bljeskalica ili možete razmotriti primjenu reflektora. Držeći reflektor na razini struka i usmjeravanjem prema objektu odbit ćete nešto prirodnog svjetla natrag na njihova lica kako biste popunili sjene.

Osim lica, pri snimanju po jakoj ili izravnoj sunčevoj svjetlosti u prizoru ćete imati vrlo svijetla područja, što može otežati pravilnu ekspoziciju. U tim je uvjetima najbolje primijeniti način rada za mjerenje u točki fotoaparata, u kojem se provodi mjerenje u jednoj točki unutar prizora. Nakon mjerenja u "točki" fotoaparat podešava postavke ekspozicije namijenjene za pretvaranje tog područja u srednje tonove (sve između svijetlih područja i sjena). Mjerenje u točki također možete upotrebljavati zajedno sa zaključavanjem automatske ekspozicije AE (Auto Exposure). To omogućuje postaviti "točku" nad područje u kojem želite mjeriti, a potom "zaključati" ekspoziciju. To potom omogućuje promjenu kompozicije snimke.

Radite s vremenskim uvjetima

Mladenci stoje na bijelim vratima malene crne crkve. Iza njih je duga na sivom nebu.

Vrijeme može biti nepredvidivo, stoga Steph preporučuje prihvatiti vremenske uvjete i pronaći način za rad u njima. Snimljeno fotoaparatom EOS 5D Mark III tvrtke Canon na 40 mm, 1/320 s, f/7.1 i ISO100. © Zakas Photography

Premda se vaš par možda neće vjenčati na lokaciji s ekstremnim vremenom kakvo je na Islandu, na veliki dan i dalje može biti hladno i vlažno. "Ovdje vjetar zaista izbija prozore na automobilima", kaže Steph.

Trik pri snimanju u surovim uvjetima jest raditi s vremenskim uvjetima, ne protiv njih. Vjetrovit dan, na primjer, može biti povoljan za prikaz detalja u velu ili haljini s cvjetnim uzorkom. "Ako se prognozira dolazak snijega ili kiše, volim primjenjivati široki objektiv kako bih djelomično zabilježila ugođaj takvog vremena", kaže Steph. "Ako na rubove padnu kapljice koje potom obasja svjetlo, nastaje zaista očaravajuć efekt". Nemojte odgađati fotografiranja samo zato što vrijeme nije savršeno – dan treba zapamtiti onakav kakav je bio.

Kada pada jaka kiša ili u snježnim olujama Steph uobičajeno brzo snima oko minute, a zatim uvodi mladenku i mladoženju u zatvoreno kako bi se ugrijali. "Sve se svodi na najbolje iskorištavanje vremena", tvrdi. Kako bi mogli raditi brzo, za početnike u snimanju u hladnim uvjetima još je važnije prije velikog dana vježbati i eksperimentirati s postavkama. Također se isplati snimiti nekoliko probnih snimaka prije nego zamolite par da pristupe u kadar.

Steph također savjetuje ponijeti brzo sušeće ručnike za brisanje objektiva te grijane grijače za ruke kako vam prsti ne bi bili prehladni za upravljanje funkcijama. Još jedan savjet za snimanje pri niskim temperaturama jest ponijeti dodatne baterije, jer hladan zrak brže prazni baterije.

Bez obzira snimate li mikro vjenčanje u nevjerojatnom okruženju ili skroman događaj sa samo nekoliko bliskih članova obitelji i prijatelja, ovi prijedlozi i savjeti trebali bi vam pomoći snimiti dio veselja i osjećaja tog čarobnog dana.

Napisao Loren Cotter

Slični članci

  • OSNOVE UREĐIVANJA

    Kako uređivati posebne fotografije

    Uredite svoje fotografije posebnih trenutaka s pomoću ovih jednostavnih savjeta za uređivanje fotografija.

  • FOTOGRAFIRANJE VJENČANJA

    Ispišite svoje vjenčanje

    Od prilagođenih materijala do rustikalnih znakova, postoje brojni načini da svoj najvažniji dan učinite posebnim.

  • FOTOGRAFIRANJE VJENČANJA

    Neka na taj veliki dan sve bude savršeno

    Neka vaše fotografije sretnog para budu nezaboravne na dobar način uz vodič za fotografiranje vjenčanja.

  • OSNOVE FOTOGRAFIJE NA OTVORENOM

    Savjeti za fotografiranje u ekstremnim vremenskim uvjetima

    Od zaštite opreme do vas samih, donosimo vam najvažnije savjete i trikove za ovladavanje fotografiranjem u ekstremnim vremenskim uvjetima.