Model poses next to flowers

Lorenzo Agius

Razlika je u dinamici

Lorenzo Agius
Lorenzo Agius

Ambasador


EOS 5D Mark IV mnoge stvari može učiniti dobro, no fotograf za portrete Lorenzo Agius kvalitetu snimanja podigao je na višu razinu, koristeći kombinaciju brzine, kvalitete i fleksibilnosti za potpuno nove načine rada.

Lorenzo Agius ima pune ruke posla kao modni fotograf i snimatelj portreta poznatih klijenata. Unatoč tome, kad mu se ukazala prilika da isproba jedan od prvih izrađenih fotoaparata EOS 5D Mark IV, pobrinuo se da napravi vremena u rasporedu.

Tijekom dugog vikenda ispucao je dvije serije fotografija, jednu u svom studiju, a drugu na lokaciji, isprobavajući i testirajući sve mogućnosti i nove značajke fotoaparata. Je li ga se dojmio? “Smatram da je fotoaparat manje-više savršen” ocijenio je, dodajući da je njegova kombinacija brzine i kvalitete upravo idealna. “Snimanje je mnogo brže nego kod modela EOS 5DS i to je velika prednost. Modna fotografija i snimanje portreta ponekad zahtijevaju više sličica u sekundi kako bi se uhvatio željeni trenutak.”

EOS 5D Mark IV RAW fotografije razlučivosti 30 megapiksela snima najvećom brzinom od 7 fps, a obradu tolike količine podataka omogućava novi procesor DIGIC 6+, koji unaprjeđuje i kvalitetu slike. “Prilikom snimanja na lokaciji odmah sam primijetio veći dinamički raspon fotografija. Ako bi se razina osvjetljenja nepredvidivo mijenjala ili bi se objekt našao u sjeni, bio sam spokojan jer sam znao da ću svjetlinu moći vratiti u naknadnoj obradi, bez žrtvovanja kvalitete slike.

“To je nešto što primjećujemo sad kad retuširamo fotografije iz tih snimki, dok ih detaljno analiziramo. Često se prilikom snimanja na lokaciji nađem u nepredvidivim situacijama, a ako je kadar s najboljim izrazom lica objekta jedan od lošije osvijetljenih, tada to moram moći doraditi. Širina je od presudne važnosti za moje snimke, a ovaj je fotoaparat ima.”

Takva vrsta fleksibilnosti i mogućnost "dorade" neočekivanih situacija prisutna je i u drugim aspektima specifikacija modela EOS 5D Mark IV. “Uvijek sam smatrao kako je EOS 5D Mark III prilično dobar za obradu fotografija visoke ISO vrijednosti – bez poteškoća sam koristio ISO vrijednosti do 1500–1800. Međutim, pri tim identičnim osjetljivostima EOS 5D Mark IV drastično je bolji, a prilično sam siguran da bi mogao ići još i dalje. To mi daje slobodu upotrebe otvora blende i brzine zatvarača po vlastitom nahođenju, bez obzira na situaciju u kojoj se nalazim”, zaključuje.

“Tu je i Dual Pixel RAW – pa to je sjajno!”, uzbuđeno dodaje. “Volim snimati sa širokim otvorom blende i postizati malu dubinsku oštrinu, ali s druge strane nema puno prostora za pogreške kada koristite objektive kao što je EF 85mm f/1.2L II USM u potpuno otvorenom položaju. Iznimno me frustrira kad ostanem bez inače sjajne snimke jer jedno oko nije izoštreno ili se pak objekt samo malo pomaknuo prije okidanja. Međutim, ako snimam u formatu Dual Pixel RAW, kritičnu oštrinu mogu podesiti nakon snimanja.

"Iskreno, ne znam kako će napraviti bolji fotoaparat od ovoga. Drago mi je što to nije moj problem."

“Tako sad mogu spasiti fotografije te mi uvijek ostaju najbolji trenuci sa snimanja, unatoč eventualnim problemima s izoštravanjem, ekspozicijom ili osvjetljenjem. Ovaj mi se fotoaparat sviđa jer mi pruža više mogućnosti i više slobode. Dobivam više prilika za okidanje snimke, a to je vrlo važno. Ako imate svega nekoliko minuta s poznatom ličnosti, želite ih maksimalno iskoristiti. Canon me spasio od neugodnosti koju bi mi prouzročile neizoštrene ili pogrešno eksponirane fotografije i na tome sam im iskreno zahvalan!”, kaže.

Drukčiji pogled na stvari

Kao i neki noviji EOS fotoaparati, EOS 5D Mark IV omogućava praćenje ljudi s prikazom uživo dok se kreću kroz kadar, uz konstantno podešavanje fokusiranja, tako da uvijek ostaju izoštreni. Iako to pruža očigledne prednosti snimateljima videozapisa, Lorenzo je tehnologiju koristio i za snimanje fotografija.

“Kad fotoaparat postavim na stativ i odaberem prikaz uživo, mogu ga fokusirati na lice objekta, tako da ono uvijek bude izoštreno. Tada mogu snimati bez gledanja kroz tražilo ili čak bez da sam pored fotoaparata, što mi omogućava puno bolju interakciju s ljudima koje fotografiram”, objašnjava. “Prestajem brinuti o fotoaparatu pa se mogu posvetiti osobnim razgovorima s ljudima.

Lorenzo je tako prikaz uživo koristio daljinski, preko tabletnog računala koje je s fotoaparatom EOS 5D Mark IV povezao Wi-Fi vezom, koristeći aplikaciju Canon Camera Connect. To mu je omogućilo i daljinsko upravljanje te snimanje fotografija – iskustvo koje ga je podsjetilo na snimanje fotoaparatima velikog formata.

“Osjećao sam se kao da sam se vratio u vrijeme fotografa kao što je Richard Avedon: on nije gledao kroz objektiv svog fotoaparata dimenzija 10x8, jer to je nemoguće. Stajao je pokraj osobe koju je snimao i pričao s njom, a upravo sam to i ja radio koristeći EOS 5D Mark IV. Bilo je sjajno! Postigao sam izoštrene rezultate i bolje izraze – kao da sam sa sobom imao tehničare za fokusiranje i rasvjetu, osim što sam snimao fotografije.”

Lorenzo kaže kako ga takav način rada podsjeća na sporiji, pomniji način snimanja, tipičan za filmsku fotografiju. “Digitalno snimanje može biti previše automatizirano: pritisnete tipku, a ako ne uspijete taj put, uspjet ćete sljedeći put ili onaj nakon njega. Pod uvjetom da ih snimite dovoljno, naposljetku ćete uspjeti dobiti onu željenu fotografiju, što nas pomalo uljenjuje. Ovakav je način snimanja sporiji, zbog čega sam se mogao u potpunosti posvetiti svom objektu, a rezultat je bio veći postotak dobrih fotografija. Osjećao sam se kao da sam svjesniji procesa fotografiranja.

"Prestajem brinuti o fotoaparatu pa se mogu posvetiti osobnim razgovorima s ljudima."

Lorenzo Agius photographs with EOS 5D Mark IV

Majstor svih zanata?

EOS 5D Mark IV opisan je kao "svestran" fotoaparat, a Lorenzo se slaže, iako smatra potrebnim naglasiti kako njegova univerzalnost nije postignuta kompromisima. “Smatram kako, bez obzira na to kakve fotografije snimate, u ovom fotoaparatu postoji nešto što će vam koristiti i omogućiti vam da učinite nove stvari”, kaže. “Ako ste novinar i snimate u uvjetima slabog osvjetljenja, svidjet će vam se velike ISO mogućnosti. Ako fotografirate sportske događaje ili divlje životinje, na raspolaganju imate snimanje brzinom od 7 fps i sustav za automatsko izoštravanje koji podsjeća na onaj kod modela EOS-1D X Mark II. Ako ste pak fotograf za portrete poput mene, ovo je fotoaparat s kojim ćete moći što god poželite.”

“Izoštravanje, brzina i kvaliteta fotografija. Moji asistenti i digitalni operateri koji su vidjeli fotoaparat dok sam ga koristio i njime dobivene datoteke, bili su u nevjerici. Ostali su zapanjeni.”, kaže.

Lorenzo ima i par fotoaparata EOS 5DS. “Njih koristim kad mi je uistinu potrebna dodatna razlučivost za velike postere ili slično, ali EOS 5D Mark IV brži je, ima širi dinamički raspon i bolje izoštrava, a nudi i izuzetnu fleksibilnost o kojoj smo pričali – Dual Pixel RAW i ostalo. Mislim da je ovo prvi fotoaparat koji sam koristio, a za koji nisam pomislio “sjajan je, ali nešto mu nedostaje”.”

“Jednostavno me ničime nije razočarao – na sasvim je drugoj razini. Bez obzira na to jeste li profesionalac ili amater, dobit ćete bolje snimke i mogućnost spašavanja fotografija koje inače ne biste mogli spasiti. Iskreno, ne znam kako će napraviti bolji fotoaparat od ovoga. Drago mi je što to nije moj problem.”

Ambasadori i priče

Ambasador tvrtke Canon Lorenzio Agius koristi EOS 5D Mark IV

Nadahnuće

Saznajte kako se EOS 5D Mark IV ponaša u rukama profesionalnih fotografa

Istražite više