ocean view at sunset

PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Tajne snimanja morskih pejsaža

Zbog dramatičnog kontrasta između obale i mora, oblika koje svjetlost stvara dok se odbija od vode i dramatičnih promjena u vremenskim uvjetima, morski pejzaži naročito su popularni među fotografima pejzaža. Snimanje savršene snimke može predstavljati izazov, ali odvojite li nešto vremena kako biste se upoznali s vremenom, položajem i kompozicijom, za nagradu ćete dobiti prekrasne kreativne rezultate.

Fantastično osvjetljenje – Jedna stvar koja razdvaja ozbiljne od povremenih fotografa pejzaža način je na koji doživljavaju svjetlost i kako se prema njoj odnose. Odabir najboljeg vremena dana za snimanje morskog pejzaža izuzetno je važan jer tijekom dana mijenjaju se intenzitet, smjer i boja svjetlosti.

Savršeno vrijeme – Ne postoji nužno "pravo vrijeme", ali rano jutro i kasna večer za vrijeme 'zlatnih sati' i 'plavog sata' rezultirat će zanimljivim bojama.

Ovisnost o vremenu – Na snimanje morskih pejzaža neizbježno će utjecati ono što se događa na moru, ali i na nebu. Vremenske prilike snimku morskog pejzaža mogu učiniti uistinu zanimljivom, bili to paperjasti zlaćani oblaci ili zloslutni tamni oblaci koji donose oluju. Ponavljamo, ne postoji najbolje vrijeme za snimanje, ali kao fotograf trebate naučiti prepoznati zanimljive vremenske uvjete i pristupiti im na najbolji način.

Snimanje pokreta – Postignete li dojam kretanja morskim pejzažom, inače prosječnu scenu možete učiniti zanimljivom. Dva ključna područja na koja se trebate usredotočiti su relativno statično more i nebo. Snimanje njihovog kretanja zahtijeva malu brzinu zatvarača i držač fotoaparata, obično stativ.

Uz nisku ISO vrijednost i mali otvor blende (veliki f/ broj) možete upotrebljavati manje brzine zatvarača; za snimke dulje od 30 sekundi upotrijebite daljinski zatvarač. Pogledajte kako se oblaci u pokretu i valovi vode uz obalu stapaju u svilenkastu cjelinu. S druge strane, možete povećati brzinu zatvarača na iznimno velike vrijednosti i snimiti pojedinačne kapljice valova kako se lome.

Slični članci
TRAVEL PHOTOGRAPHY

PUTNA FOTOGRAFIJA

Let, putovnica, fotoaparat: 10 nezaobilaznih savjeta za fotografiranje na putovanjima

Za upečatljivije fotografije s putovanja slijedite naše savjete za snimanje zanimljivih fotografija s odmora.

SEASCAPE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIRANJE MORSKIH PEJZAŽA

Fotograf morskih pejzaža i akcijskih snimki

Pogledajte kako Steve na sličan način prikazuje svoje viđenje morskih pejzaža i akcijskih fotografija.

LANDSCAPE PORTRAITURE

PEJZAŽNI PORTRETI

Uključite ljude i unesite dinamiku

Norveški fotograf Johnny Haglund uvijek je strastveno doživljavao divlja, izolirana i mistična mjesta.

Dodatni interes – Ponekad jednostavno fotografiranje mora i horizonta nije najzanimljivije za fotografiju, jer nama kao gledateljima treba nešto što će nas vizualno očarati.

Potražite načine komponiranja morskih pejzaža pomoću objekata u prednjem planu. Umjetni objekti poput nasipa, čamaca, pristaništa i svjetionika stvaraju kontrast prirodnom okruženju, a prirodne značajke poput usjeka, stupova, hrpe kamenja i oblutaka zanimljivi su ako se želite fokusirati na prirodne elemente.

Povezani proizvodi

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike