Sunset over town

Pejzažna fotografija

Uočite razliku profesionalnim objektivom za pejzaže

Kojim god objektivom snimali, možete uhvatiti sjajne fotografije pejzaža. Ipak, katkad s pomoću profesionalnog objektiva možete iskoristiti svaku priliku za fantastičnu fotografiju do maksimuma.

Širokokutni objektivi koji se često nazivaju objektivima za fotografiranje pejzaža pružaju izrazito širok prizor, pa u kadar može stati više sadržaja, čime se potiče znatiželja promatrača i ostavlja dramatičan dojam.

Pogledajmo neke primjere...

Old Brighton pier

slika lijevo:
Canon EOS 5DS – žarišna duljina 105,0 mm
1/80 s, f/4.0, ISO 800

slika desno:
Canon EOS 5DS – žarišna duljina 24,0 mm
1/60 s, f/4.0, ISO 800

Snimanje većom žarišnom duljinom omogućuje bolji prikaz detalja koji bi se inače izgubili. Širi objektiv odvlači pažnju od tih detalja i naglasak stavlja na okruženje te nam tako pokazuje veći dio scene. Meka pozadina daje kontrast, a stupovi i šljunčana plaža omogućuju bolje kadriranje kompozicije obuhvaćanjem više čeličnih greda.

City view at night

slika lijevo:
Canon EOS M5 – žarišna duljina 50,0 mm
20 s, f/8.0, ISO 100

slika desno:
Canon EOS M5 – žarišna duljina 21,0 mm
13 s, f/8.0, ISO 200

Upotrebom objektiva za zumiranje uz žarišnu duljinu od 50 mm na prvoj snimci izbliza se prikazuju detalji grada, može se uočiti svaka pojedinačna zgrada. Uz žarišnu duljinu od 21 mm možemo obuhvatiti više zgrada i naglasiti neobično osvjetljenje snimke gradske panorame, primjerice plave nijanse koje se probijaju kroz oblake i toplu svjetlost kuća koje se nalaze sprijeda.

Bridge over low tide

slika lijevo:
Canon EOS 200D i Canon EF-S 18-55mm f/4-5.6 IS STM uz žarišnu duljinu od 18,0 mm
1/10 s, f/5.0, ISO 400

slika desno:
Canon EOS 200D i Canon EF-S 10-18mm f/4,5-5.6 IS STM uz žarišnu duljinu od 10,0 mm
1/8 s, f/5.0, ISO 400

Upotrebom šireg objektiva omogućen je prikaz većeg dijela mora u ovoj sceni, čime se postiže bolja ravnoteža s mostom u kompoziciji. Širokokutnim objektivom napravljena je fotografija na kojoj se prikazuje veći dio neba, pa se na ovaj oblačan dan vide razne predivne boje.

Bilo da se radi o dobivanju cijelog obzora, prikazu više detalja neba i prednjeg plana ili obuhvaćanju elemenata koji se standardnim objektivom ne bi vidjeli, upotreba profesionalnog širokokutnog objektiva može imati velike prednosti prilikom snimanja pejzaža.

Slični članci
LANDSCAPE PHOTOGRAPHY

PEJZAŽNA FOTOGRAFIJA

Kontrolni popis za snimanje pejzaža

Sastavili smo kratak kontrolni popis sa šest najvažnijih stvari koje morate imati na umu prilikom snimanja pejzaža.

TIME-LAPSE PHOTOGRAPHY

FOTOGRAFIRANJE S UBRZANIM PROLASKOM VREMENA

Savjeti za fotografiranje s ubrzanim prolaskom vremena

U ovom kratkom videozapisu i vodiču u nastavku naučit ćete kako možete započeti s fotografiranjem s ubrzanim prolaskom vremena.

LANDSCAPE AND MACRO PHOTOGRAPHY

PEJZAŽI I MAKRO FOTOGRAFIJA

Pejzaži i makro fotografija – sve u jednoj snimci

Henrik Spranz kombiniranjem tehničkih vještina i kreativnosti snima sjajne fotografije koje su postale iznimno popularne na internetu.

Povezani proizvodi

Slični članci



"Pronađite inspiraciju" vaš je najvažniji izvor korisnih savjeta o fotografiji, vodiča za kupce i pronicljivih intervjua – sve što trebate za pronalaženje najboljeg fotoaparata ili pisača te ostvarenje sljedeće kreativne ideje.

Natrag na Svi savjeti i tehnike