Your photos, our favourites: Patterns and Textures

Vaše fotografije, nama omiljene: brza akcija

Od divljih životinja koje se kreću brzinom munje pa do kratkog ljetnog trenutka, htjeli smo da nam pokažete svoje fotografije s brzom akcijom. Ovo su fotografije koje su nam se najviše dopale od svih koje ste podijelili putem naše Galerije.

Sergey Yevstafyev: Flight on the carousel

"Snimio sam ovu fotografiju tijekom šetanja prekrasnim lokalnim parkom u gradu Aktobeu u Kazakhstanu. Bilo je to prekrasno ljetno poslijepodne – jedan od onih dana kada je boravak u zatvorenome nemoguć! Primijetio sam dvije vesele djevojčice na vrtuljku i htio sam snimiti njihov bezbrižan trenutak pomoću fotoaparata Canon EOS 400D Digital i nedavno kupljenog objektiva Canon EF 70-300 L IS USM.

Preda mnom bio je težak izbor, kako smanjiti otvor blende i povećati dubinsku oštrinu. Nisam imao stativ, a sunce se počelo spuštati. Bio je to zlatni sat, prekrasno, ali istodobno i vrlo zahtjevno vrijeme za snimanje fotografija.

Postavio sam RAW format datoteke fotoaparata, prebacio na način rada "Aperture Priority" (Prednost zatvarača) s vrijednošću f/10 i postavio žarišnu duljinu za bolje zumiranje. Ručno sam postavio fokus i pričekao trenutak dok se djevojčice nisu približile. Upotrijebio sam kontinuirani način zatvarača za najbolju snimku. Vrlo sam zadovoljan rezultatima."

David Watkins: Kingfisher diving for fish

"Fotografija je snimljena južno od Birminghama, u blizini Droitwicha, Worcestershire u Ujedinjenom Kraljevstvu. Vodomari žive na pritokama rijeke Severn. Skrivao sam se u dobro kamufliranom skloništu. Fotografija je snimljena u proljeće 2016.

Za fotografiju je bilo potrebno deset sati strpljivog čekanja, uživanja u okolišu i snimanja pomoću različitih tehnika. Od početka istraživanja, planiranja i rezervacija pa do dana snimanja prošlo je šest mjeseci. Ova nevjerojatna prilika i mogućnost snimanja tih divnih ptica u mirovanju, kako rone za ribom i jedu plijen vrijedila je čekanja.

Kao entuzijastičan amaterski fotograf fasciniran sam vodomarima. Idealni su objekti snimanja zahvaljujući boji, sramežljivosti i brzini kretanja. Vidio sam ptice dok sam se šetao, ali nikada nisam bio dovoljno brz da ih snimim.

Nakon što sam stigao do skloništa u 8 ujutro, vidio sam velik broj muških i ženskih ptica. Zaposleno su hranile ptiće i neprekidno letjele. Čuo njihov visoki kliktaj prije no što sam ih ugledao.

Tijekom prvih par sati imao sam velik broj prilika da snimim ptice kako rone za ribom. Izuzetno su brze i snimanje dobre fotografije nije bilo lako. Snimio sam velik broj mutnih fotografija, snimki repa i glave, ali nikako mi nije uspjelo fokusirati cijelu pticu.

Uvijek snimam u ručnom načinu rada i taj dan nije bio iznimka. Upotrebljavao sam veliku brzinu zatvarača od 1/3200 sekundi pri f/10 te postavku ISO na 2000 i snimao sam u kontinuiranom načinu. Ptice su tijekom jutra bile vrlo aktivne i imao sam brojne prilike za uvježbavanje različitih tehnika i postavki kako bih snimio savršenu fotografiju.

Nakon nekog vremena počeo sam više razmišljati i planirati. Fokusirao sam mjesto gdje sam mislio da će vodomari ući u vodu i izaći iz nje nakon ronjenja za ribom. Pristup je bio riskantan jer nisam htio ništa propustiti. Potrajalo je još tri sata dok mi se nije posrećilo i snimio sam ovu fotografiju. Bio sam toliko uzbuđen, ali nisam mogao prestati snimati i propustiti novu priliku!

Deset sati je dugo razdoblje za provesti na jednom mjestu, ali vrijeme je bilo blagonaklono. Uživao sam u svakoj sekundi. Izuzetno sam zadovoljan ovom vrhunskom opremom i fantastičnim objektivom koji sam dobio za ovo putovanje. Dan je bio vrlo uspješan. Stvorio je sliku koju volim i s kojom sam vrlo zadovoljan."

Pieter Bezuijen: Jakes focus op de bal

"Pas na fotografiji je Jake (graničarski škotski ovčar). U trenutku snimanja fotografije imao je samo osam mjeseci. Nažalost, upravo mu je dijagnosticirana epilepsija. Počeo je primati lijekove, ali prije bilo kakvih nuspojava, njegovi vlasnici (moji prijatelji Ingrid i Michiel) htjeli su par lijepih fotografija negdje gdje bi se njegovo krzno (Jake je trobojni graničarski škotski ovčar) lijepo istaknulo. Odlučili smo otići na pseću plažu između Domburga i Oostkapellea.

Pun je energije kao i svi psići. Nakon par brzih portreta došli smo do Jakeovog omiljenog dijela, trčanja! Bilo je rano i plaža je bila gotovo prazna, tako da je mogao bezbrižno trčati. Jake se u potpunosti koncentrirao na loptu nakon što smo je izvadili iz torbe. Pitao sam prijatelje mogu li mi dobaciti loptu i brzo otići prema lijevo da bi pozadina bila prazna.

Moj fotoaparat (EOS 70D) postavljen je na ručni način rada s velikom brzinom zatvarača (1/2500 s) da uhvatim trenutak i upotrijebio sam širok otvor blende (f/4 je maksimum mog objektiva) kako bih naglasio fokus. ISO je morao biti 400 zbog dostupnog svijetla.

Fokusiranje Jakea u trku pri punoj brzini izravno prema meni nije bilo lako, čak ni s odličnim automatskim fokusiranjem fotoaparata. Često snimam bočne i dijagonalne fotografije jer su jednostavnije za snimanje, ali nisu ni približno toliko impresivne. U ovom slučaju upotrebljavam jednu točku fokusa i AI servo što mi nudi više kontrole nad područjem fokusa. Fotografija je snimljena vrlo nisko, odmah iznad pijeska. Upotrebljavam Vari-Angle tražilo fotoaparata da bi fotoaparat mogao biti što je niže moguće. Prilikom fotografiranja pasa važno je da je kut što niži, na razini očiju psa."

Okušajte se u ovomjesečnom izazovu

Želimo vidjeti vaše fotografije i čuti što nadahnjuje vaše fotografiranje. Posjetite Galeriju za fotografski natječaj za ovaj mjesec, zgrabite fotoaparat i podijelite svoje fotografije s nama.

Pošaljite svoje fotografije