Shooting a vignette with Nehemias Colindres

Vinjetiranje s Nehemiasom Colindresom

Fotograf i snimatelj Nehemias Colindres podijelio je svoja najpopularnija tri vodiča za snimanje filmova: vinjetiranje, savjeti snimatelja i kroz objektiv.

Snimanje scene, odnosno popularno “vinjetiranje”, zahtijeva pomno planiranje i dobro razumijevanje postupka.

Nakon što izradite svoje prikaze raspoloženja (vizualne prikaze koji predstavljaju ono što želite postići) i tretmane (pisani opis vinjetiranja), trebalo bi vam biti jasno što pokušavate postići.

Mapirajte svaku snimku izradom scenarija, imajući na umu objektiv koji želite koristiti za snimku. Neka vas ne sputava nedostatak dara za crtanje; i grubim skiciranjem možete si pomoći vizualizirati rezultat vinjetiranja.

I snimke preuzete iz drugih filmova mogu biti dobro referentno polazište. Nemojte se ustručavati i misliti da tako kradete; naposljetku, svi mi utječemo jedan na drugoga. Nikada nećete uspjeti ponovo izmisliti filmsku umjetnost, ali možete joj dodati svoje poglavlje.

Prije samog snimanja, preporučujem da pomicanjem kamere prođete sve faze i da vam bude jasno što u sceni želite postići.

Nakon toga trebate proći kroz scenu s glumcima. Ovisno o kvaliteti glumaca, ponekad pojednostavljujem zahtjeve ili radim s njima i pred njih stavljam izazov da sami ponude nešto svoje. Bez obzira na razinu njihovog iskustva, vi ste zaduženi da im date emotivni ili mentalni cilj.

Moraju shvatiti u kakvom se stanju od njih očekuje da budu. Volim navoditi glumca kroz scenu, a istovremeno koristiti fluidnu perspektivu kamere. Zatim se uistinu trudim pregledati određene snimke, a ponekad čak i pronađem neočekivano blago koje nisam planirao pronaći. 

Nakon snimanja čitave scene bez prekida, biram kadrove određenih pojedinosti koje sceni mogu dati drugačiji element. U konačnici sami birate svoj stil, a to ovisi i o vrsti filma koji snimate. 

Zatim postavljam portret. Portreti vašoj snimci mogu udahnuti život, ali morate postići da se glumac ili objekt osjeća ugodno. Dajte im savjete; ja obično glumcu kažem da pogleda sa strane, duboko udahne, okrene se prema kameri i zatim izdahne. Ako time ne postignemo željeni izgled, mijenjamo položaj i pokušavamo s drugačijim pozama. Kao i kod većine snimki, ako nakon određenog broja pokušaja ne uspijete postići željeni učinak, najbolje je odustati. 

Naposljetku, vinjetiranje je potrebno razdvojiti na određen broj dijelova kako bi vam u fazi uređivanja na raspolaganju ostalo dovoljno opcija. Možda vam se snimka svidi takva kakva jest, a ako imate iskustva s uređivanjem, možete iskazati vlastiti stil. 

Važno je imati kontrolu nad svim aspektima, ali treba znati i kad je vrijeme pustiti stvarima da se slobodno odvijaju, počevši od objekata koje snimate, sve do neplaniranih događaja.

Imajte na umu kako je dobar snimatelj onoliko dobar koliko su dobri misaoni procesi i planiranje koje ulaže u svoje filmove.