hero-header.jpg

Savjeti za fotografiranje gradske panorame

Dok sunce zalazi, isprobajte drukčiju fotografiju gradske panorame. Milijuni svjetiljki daju vam priliku za snimanje predivnih noćnih panorama grada.

Pogledajte kako ovaj fotograf demonstrira različite tehnike dok snima London noću.

Fotografiranje u sumrak i noću naročito je dobro za gradove. No snimanje pri slabom osvjetljenju zahtijeva posebnu opremu i nešto znanja.

Najprije pronađite dobar položaj, pokušajte se popeti iznad krovova radi pogleda na nebo; ako ste na ulici, snimanje grada nad vodenom površinom poput rijeke ili luke rezultirat će dramatičnim odsjajima.

Često je najbolje vrijeme za snimanje noćne snimke neposredno nakon zalaska sunca, ali prije nego što potpuno nestane svjetlosti. Na tim snimkama nebo ima plavkastu nijansu, što je često ljepše od crnog neba ili neba osvijetljenog samo gradskim svjetlima.

8 s, f/5,6, ISO 100, snimljeno pri 24 mm
Koristeći širokokutni objektiv i brzinu zatvarača u sekundama, snima se sjaj grada i vidljivo nebo.


Kako bi se maksimalno smanjio šum i održala visoka kvaliteta slike, koristite postavku za malu ISO osjetljivost i otvor blende od približno f/5,6. To znači da će brzina zatvarača biti mala, pa ćete morati stabilno držati fotoaparat kako se ne bi pomaknuo tijekom ekspozicije.

4 s, f/5,6, ISO 100, snimljeno pri 50 mm
Koristeći objektiv žarišne duljine 50 mm, možete izoštriti gradska svjetla. Smanjenjem brzine zatvarača, nebo postaje tamnije i naglasak se stavlja na obzor Londona.


Sastavite kompoziciju snimke koristeći zaslon s prikazom uživo; osvijetljen zaslon savršen je za gledanje u mraku. Možete prilagoditi ekspoziciju koristeći kompenzaciju ekspozicije ili u potpuno ručnom načinu rada, provjeravajući zaslon.

Za izoštravanje odaberite AF s prikazom uživo ili prebacite objektiv na ručno izoštravanje i koristite povećani prikaz uživo.

Koristite kabelski ili daljinski okidač kako biste izbjegli podrhtavanje fotoaparata. Umjesto toga, možete koristiti mjerač vremena od 2 sekunde kako biste fotoaparatu osigurali vrijeme za pripremu nakon aktiviranja zatvarača, ali prije okidanja. Ako fotoaparat ima ugrađeni Wi-Fi, možete koristiti aplikaciju Canon Connect za pametni telefon kako biste kontrolirali postavke, provjerili ekspoziciju i snimili snimku. Sliku zatim možete preuzeti kako biste je odmah prenijeli na društvene medije ili blog, sve s telefona.

Ova impresivna snimka Jackija Trana pokazuje odličnu upotrebu snimanja nad vodom u svrhu dodavanja odbljeska svjetala, čime prednji plan gradske panorame postaje zanimljiviji.


Promjenom ravnoteže bijele boje dobit će se različiti efekti; postavite na klasičnu rasvjetu za nijanse plave boje ili dnevno svjetlo za topao sjaj. Kako biste postigli najbolju kvalitetu slike i prilagodljivost, snimajte u RAW formatu i odaberite ravnotežu bijele boje tijekom post-produkcije.

Ove dvije snimke obzora Londona imaju istu ekspoziciju, ali snimljene su s različitom ravnotežom bijele boje radi postizanja kreativnog efekta. Za snimku na lijevoj strani koristila se postavka za klasičnu rasvjetu, a za snimku na desnoj postavka za dnevno svjetlo.


Iskoristite prednosti dugih ekspozicija odabirom lokacije na kojoj će se vidjeti pokret, primjerice prolazak vozila pokraj prepoznatljivih znamenitosti. Postavite ekspoziciju na osnovu brzine zatvarača od nekoliko sekundi. Pričekajte da se promet pokrene prije nego što pritisnete tipku zatvarača. Primijetit ćete kako su vozila zamućena gotovo do nevidljivosti, dok prednja i stražnja svjetla ostavljaju kreativne prugaste uzorke u kadru. Mijenjajte brzinu zatvarača kako biste mijenjali efekt.

Na ovoj snimci Adrie van Bijsterveldt koristila se duga ekspozicija za snimanje svjetlosnih tragova broda u pokretu u kanalu Amsterdama.


Upotreba svjetla grada kao pozadine može biti odličan način za kreiranje predivnih portreta. Za to vam treba fotoaparat na stativu i bljeskalica koja će se aktivirati na fotoaparatu ili montirana vanjska bljeskalica. Koristite slične postavke ekspozicije za snimanje svjetlosnih tragova grada bez obzira na to koliko želite povećati ISO vrijednost kako biste ograničili brzinu zatvarača na jednu ili dvije sekunde, tako da model mora manje vremena provesti u mirnom položaju. Umjesto toga, ako to fotoaparat pruža, koristite način rada za noćni portret koji ima slične postavke.

2 s, f/14, ISO 200, snimljeno pri 35 mm
Usklađivanje svjetla grada i svjetla bljeskalice odličan je način da noćne portrete učinite zanimljivijima.


Grad pruža neograničene kreativne mogućnosti i lokacije koje možete koristiti tijekom cijele godine. Potražite večeri kada su ulice mokre, nakon što kiša prestane, kako biste dobili predivne odbljeske ili snimajte kada je noć kristalno čista jer je svjetlosno zagađenje najmanje.

Bez obzira na uvjete, okušajte se u noćnoj fotografiji tijekom sljedećeg boravka u gradu. Ne zaboravite najbolje snimke prenijeti u Galeriju tvrtke Canon .

Ovaj članak bio vam je koristan i želite saznati više o snimanju boljih fotografija? Predbilježite se za komunikaciju tvrtke Canon kako biste dobili pristup novim savjetima i vodičima

Napomena: u nekim slučajevima vrijednosti prikazane za snimke samo su ilustracija za različite snimljene snimke.